8. Про затвердження Програми розвитку освіти міста Самбора на 2017 –2020 роки
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХХІХ сесія VІI демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 3 жовтня 2017 року № 8
Про затвердження Програми розвитку освіти міста Самбора на 2017 –2020 роки
Керуючись п.22 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання листа Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації від 10.04.2017 №04-07/1326, враховуючи рішення Львівської обласної ради від 21.03.2017 року № 393 «Про затвердження Програми розвитку освіти Львівщини на 2017-2020 роки», беручи до уваги лист відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради від 24.07.2017 № 01-30/621, висновки постійних комісій з питань духовності, освіти, науки, культури, у справах молоді та спорту та постійної комісії з питань інвестицій, фінансів та планування бюджету, з метою створення умов для розвитку доступної та якісної системи освіти міста відповідно до потреб та запитів регіональної громади,
Самбірська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Програму розвитку освіти міста Самбора на 2017 –2020 роки (далі – Програма) згідно з додатком.
- Відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради (С.Ухачу) забезпечити виконання Програми.
- Фінансовому управлінню Самбірської міської ради (Р.Сас) щороку під час формування проектів місцевих бюджетів передбачати видатки в рамках реалізації заходів Програми в межах реальних можливостей відповідного бюджету та залучати до її фінансування кошти з інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
- Відповідальність за виконання цього рішення покласти на першого заступника міського голови І.Курлятович.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на голову постійної комісії з питань освіти і науки (Л.Мосійчук) та голову постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку (С.Дутко).
Міський голова Юрій Гамар
Додаток
до рішення Самбірської міської ради
від 3 жовтня 2017 року №8
Паспорт
Програми розвитку освіти міста на 2017-2020 роки
1. | Повна назва програми
|
Програма розвитку освіти міста на 2017-2020 роки
|
2. | Мета програми | Створення умов для розвитку доступної та якісної системи освіти міста відповідно до потреб та запитів регіональної громади. |
3. |
Перелік напрямів, які буде реалізовано в межах цієї програми |
1. Дошкільна освіта. 2. Мережа загальноосвітніх навчальних закладів. 3. Освіта осіб з особливими потребами. 4. Інформатизація системи освіти. 5. Здоров’я учасників навчально-виховного процесу. 6. Виховання. Позашкільна освіта. 7. Професійний розвиток педагогічних працівників. 8. Енергозбереження. 9. Моніторинг. 10. Зміцнення матеріально-технічної бази.
|
4. | Ініціатор розроблення програми | Відділ освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради |
5. | Дата, номер документа про затвердження програми | Рішення сесії Самбірської міської ради від _____ 2017 № ___ |
6. | Розробник програми | Відділ освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради |
7. | Відповідальний виконавець програми | Відділ освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради |
8. | Учасники програми | Відділ освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради, дошкільні, загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади. |
9. | Термін реалізації програми | 2017-2020 роки |
10. | Ресурсне забезпечення Програми | Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів (цільових соціальних проектів, інвестицій, благодійних внесків тощо); підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів, в тому числі через конкурсні засади та інтеграцію з іншими державними, регіональними програмами і проектами міжнародної технічної допомоги; прозорість використання фінансів у системі освіти міста. |
11. | Загальний обсяг фінансування | 2017 р. – 84135,7
2018 р. – 89099,7 2019 р. – 95336,8 2020 р. – 104870,5 |
12. | Очікувані результати Програми | Забезпечення умов для розвитку доступної та якісної системи освіти міста відповідно до потреб та запитів громади. |
13. | Контроль, корекція та оцінювання Програми | Системний моніторинг реалізації заходів програми та використання фінансових ресурсів; участь батьків і громадськості у належному оцінюванні якості освітніх послуг. |
ВСТУП
Незаперечним є факт, що в сьогоднішньому світі освіта має фундаментальне значення і виконує складну функцію. Зараз, як ніколи, гостро стоїть завдання пізнання буття, прагнень, життєвого потенціалу. На цій підставі має формуватися нова педагогіка – педагогіка компетентності відповідальної людини.
Зміни в освіті міста упродовж 4 років відбувалися через реалізацію Програми розвитку освіти м. Самбора на 2013-2016 роки, затвердженої сесією Самбірської міської ради.
У 2016 році завершилася реалізація Програми розвитку освіти міста на 2013 -2016 роки. За цей час в освіті міста, як і в освіті загалом, відбувся ряд позитивних змін, намітились нові виклики, обумовлені процесами модернізації національної системи освіти в Україні.
Необхідність змін в освітній системі міста зумовлена змінами у суспільстві. Через фінансово-економічну нестабільність, нерівномірність бюджетних витрат, соціальну розмежованість у суспільстві недостатньо забезпечені потреби населення в освіті нової якості.
Нова Програма розвитку освіти міста на 2017 – 2020 роки (далі – Програма) визначає стратегічні пріоритети розвитку освіти міста, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби.
Програма спрямована на забезпечення особистісного розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу, модернізацію змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю і оцінювання, прийняття управлінських рішень.
Програма є логічним продовженням Програми розвитку освіти міста на 2013 – 2016 роки і являє собою комплекс взаємопов’язаних проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби населення міста щодо рівня освіти, вимоги європейських стандартів, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі педагогічних новацій.
Програма активно використовує нові підходи, обумовлені формуванням ефективної регіональної політики в Україні, розширенням повноважень громади міста. Відповідно механізми реалізації та порядок фінансування Програми базуються на тісній кооперації з державними, обласними та міськими програмами; використовують механізми залучення позабюджетних коштів, в тому числі коштів громади.
Нормативно-правовою основою Програми служать: Конституція України; закони України „Про освіту ”, „ Про загальну середню освіту ”, „ Про дошкільну освіту ”, „ Про позашкільну освіту ”, „ Про Національну програму інформатизації ”, „ Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”; Укази Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування розвитку освіти в Україні”, „Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні”, „Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, концепція «Нової української школи».
Часові рамки Програми складають 4 роки, що відповідає довгостроковому циклу планування. В той час, як стратегічні напрямки (підпрограми) розроблені терміном на 4 роки, проекти цих підпрограм можуть реалізуватися впродовж від 1 року до 4 років із щорічним корегуванням бюджету за результатами оцінювання досягнутих результатів за поточний рік.
Програма підготовлена на основі чинного законодавства та із застосуванням європейської практики.
Принципи та інструменти, які застосовувалися для визначення напрямків розвитку і сфер втручання передбачали:
- Партнерство – домовленість про спільні цілі шляхом консультацій та на основі консенсусу з представниками влади, ділових кіл, освітніх установ, організацій громадянського суспільства та інших відповідних зацікавлених сторін.
- Участь і спільна власність – забезпечення широкої соціальної згоди, чіткої громадської підтримки реалізації, зацікавленості діяти в напрямку спільних цілей, взаємної довіри, спільної відповідальності і підзвітності, а також захист від спроб окремих суб’єктів розвитку задовільнити лише власні інтереси.
- Покроковий консультативний підхід – кожна наступна стадія процесу здійснюється на основі результатів попередньої(іх) фази(фаз).
- Сталість – результат застосування інших принципів і методологічних інструментів, таких як баланс і узгодженість стратегічних і операційних елементів (цілей, підпрограм, проектів).
Завдання Програми
- Сформувати в навчальних закладах міста середовище, сприятливе для збереження здоров’я та забезпечення здорового способу життя учасників навчально-виховного процесу.
- Створити у навчальних закладах комплексну національно орієнтовану систему виховання, що ґрунтується на довірі та співпраці учасників виховного процесу.
3.Вжити заходів щодо створення системи комплексної реабілітації дітей з вадами психофізичного розвитку різних нозологій, орієнтовану на інтеграцію дитини в суспільство.
4 . Забезпечити безперервний професійний розвиток педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти.
- Забезпечити доступність дошкільної освіти та якісну підготовку дітей до навчання у школі.
- Створити умови для вибору старшокласниками профілю навчання за здібностями та інтересами.
- Сприяти використанню інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі та управлінні освітою.
- 8. Створити систему моніторингу умов, процесу та результатів навчання і виховання.
- Сприяти проведенню ефективних енергозберігаючих технологій.
- Привести матеріально-технічну базу та навчальне оснащення освітніх закладів до сучасних стандартів організації навчального середовища.
Для виконання цих завдань у межах кожного з напрямів розроблено систему заходів, що відображені у спеціальних підпрограмах – цільових проектах розвитку освіти:
- Дошкільна освіта.
1.1. Розвиток мережі дошкільних закладів.
1.2. Модернізація змісту дошкільної освіти.
- Мережа загальноосвітніх навчальних закладів.
2.1. Створення якісного навчального середовища.
- Освіта осіб з особливими потребами.
3.1. Рання корекція.
3.2. Медико-психолого-педагогічна допомога.
3.3. Інклюзія.
- Інформатизація системи освіти.
4.1.Модернізація комп’ютерної бази навчальних закладів.
4.2. Інформаційний освітній простір.
4.3. Інформаційно-комунікаційні технології у навчальному процесі.
- Здоров’я учасників навчально-виховного процесу.
5.1. Навчальне середовище, сприятливе для збереження здоров’я.
5.2. Мережа шкіл сприяння здоров’ю.
5.3. Фізична активність як складова здорового способу життя.
- Виховання. Позашкільна освіта.
6.1. Програми виховної роботи.
6.2. Духовне виховання дітей.
6.3. Розвиток інтелектуальних здібностей учнів.
6.4. Шкільна бібліотека.
6.5. Видавнича діяльність
6.6. Міжнародна співпраця..
- Професійний розвиток педагогічних працівників.
7.1. Система підвищення кваліфікації.
7.2. Дистанційне навчання.
7.3. Створення банку досягнень педпрацівників.
- Енергозбереження.
8.1. Реконструкція та модернізація систем опалення у закладах та установах освіти.
8.2. Система енергозберігаючих заходів (зовнішнє утеплення; заміна вікон, дверей;
обладнання енергоощадними джерелами світла тощо).
8.3. Навчання та просвіта з питань енергозбереження.
- Моніторинг.
9.1. Моніторинг якості освіти.
9.2. Моніторинг та оцінювання Програми.
- Зміцнення матеріально-технічної бази.
10.1. Дошкілля.
10.2. Загальноосвітні навчальні заклади.
10.3. Позашкілля.
Механізм реалізації та порядок фінансування Програми
Механізм реалізації Програми розвитку освіти міста на 2017 – 2020 роки (Програма) та відповідно порядок її фінансування базуються на проектній основі, яка дозволяє ефективно акумулювати наявні та заплановані ресурси, гнучко здійснювати менеджмент підпрограм і Програми в цілому.
Видатки, пов’язані з виконанням Програми, здійснюються за рахунок коштів, передбачених у державному, обласному та місцевих бюджетах на відповідний рік, а також за рахунок інших джерел. Передбачається залучення позабюджетних коштів інвесторів, меценатів, громадських фондів, інших юридичних і фізичних осіб, що не суперечить чинному законодавству України.
Для реалізації Програми використовується три основні механізми та відповідно порядок фінансування:
Проекти Програми цільові – фінансуються з місцевого бюджету, що передбачено нормативно-законодавчими актами (додаток №1).
Проекти Програми інтегровані – співфінансування з іншими бюджетами та програмами.
Конкурсні проекти Програми – фінансуються переможці в «Конкурсі мікропроектів Львівської обласної державної адміністрації» згідно Положення.
Загальний аналіз ситуації в сфері освіти міста
Сфера освіти гармонійно входить у Програму стратегічного соціально-економічного розвитку м. Самбора. Вона охоплює 10 дошкільних, 1 загальноосвітній навчальний заклад І ступеню, 5 загальноосвітніх навчальних заклади І-ІІІ ступенів, 1 спеціалізовану школу з поглибленим вивчення англійської мови, 1 гімназію, 1 школу – ліцей ім..А. Струся, 2 позашкільні навчальні заклади.
Фінансування галузі освіти
Стаття витрат | 2017 рік | 2018 рік | 2019 рік | 2020 рік
|
Загальний обсяг фінансування (млн. грн.) | 84135,7 | 89099,7 | 95336,8 | 104870,5 |
Середня вартість навчання на 1 учня (грн.)
1 дитину (грн.) |
12,4
18,5 |
13,1
19,6 |
14,0
20,9 |
15,4
22,9 |
Видатки на виплату зарплати (%) | 85,5 | 86,1 | 85,9 | 86,0 |
Оплата енергоносіїв (%) | 5,5 | 5,7 | 6,1 | 5,6 |
Харчування (%) | 3,6 | 4,0 | 3,9 | 4,1 |
Інші статті витрат (%) | 5,4 | 4,2 | 4,1 | 4,3 |
- Дошкільна освіта
Передумови
На виконання завдань і заходів Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти України на період до 2020 року розроблена Програма розвитку дошкільної освіти м. Самбора Львівської області на період 2017-2020 роки.
Програма передбачає зберігати попередньо сформовані та поступово вдосконалювати кількісні та якісні параметри дошкільних навчальних закладів. Вона буде реалізовуватися спільно керівництвом дошкільних навчальних закладів, відділом освіти, органами місцевого самоврядування, батьківською громадою.
Основним завданням є створення умов для здобуття дітьми дошкільної освіти, якісного надання освітніх послуг, прогнозування та розвиток мережі ДНЗ.
Мережа дошкільних навчальних закладів складає 10 одиниць. Впродовж 2013-2016 н.р. кількість груп в ДНЗ міста збільшилася на 2 дошкільні групи ( 44 місць). В даний час у ДНЗ міста функціонує 70 дошкільних груп, у яких перебуває 1492 дітей, що становить 77% від загальної кількості дітей. Дошкільною освітою охоплено 100% 5-річок. На базі ДНЗ №8 «Веселка» працюють 2 групи спеціального призначення, в яких виховується 34 дошкільнят (1 санаторна – 17 дітей, 1 з порушенням зору – 17 дітей); на базі ДНЗ №9 «Бджілка» 1 група ОРА- 13 дітей; ДНЗ №13 «Казка» – 2 логопедичні групи 38 дітей і ДНЗ №14 «Пролісок» 1 санаторна (17 дітей та 1 логопедична(14 дітей).
На даний час у дошкіллі функціонує програма розвитку дитини: «Українське дошкілля».
Проблемою залишається неповне задоволення потреб населення у здобутті дошкільної освіти.
Зважаючи на позитивну демографічну ситуацію в місті, влаштуватися в дошкільні заклади потребують понад 445 дітей. Відчувається потреба в забезпеченні дошкільним вихованням дітей раннього віку, що потребує додаткового відкриття груп раннього та молодшого віку. Збільшення кількості дітей, які повинні відвідувати дошкільні навчальні заклади, вказує на необхідність відновлення незадіяних приміщень у ДНЗ міста. Ще однією проблемою сьогоднішнього стану дошкільної освіти є застаріле навчально-методичне забезпечення, матеріально-технічна база. У ДНЗ багато років не поновлювались меблі, м’який інвентар, медичне і фізкультурне обладнання, іграшки.
Завдання
– Збільшення кількості дітей, охоплених дошкільним навчанням.
– Впровадження сучасних освітніх технологій, педагогічних інновацій.
– Покращення навчально-виховної роботи з дітьми в ДНЗ.
– Модернізація матеріально-технічної бази ДНЗ.
– Забезпечення розвивального безпечного середовища, здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих умов у групах та закладах в цілому.
– Забезпечення особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її здібностей і нахилів.
Очікуваний результат
- Охоплення всіма формами дошкільної освіти 90% дитячого населення міста до 2020 року.
- Забезпечити виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти (державного стандарту).
- Забезпечити модернізацію змісту дошкільної освіти.
- Мережа загальноосвітніх навчальних закладів
Передумови
Формування мережі загальноосвітніх навчальних закладів міста Самбора проведено відповідно до діючого законодавства та на виконання розпорядчих документів Департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації в межах наявних фінансових ресурсів.
В місті у 2016/2017 н.р. функціонувало 9 загальноосвітніх навчальних закладів, де навчалося 3958 учнів (158 класів). Середня наповнюваність становила 25,05. Зокрема, 1-4 класи – 1688 учнів, 5-9 класи – 1901 учень, 10-11 класи – 369 учнів. Практично всі учні, які навчаються в ЗНЗ міста, проживають в межах пішохідної доступності. Навчання проводиться в одну зміну, за винятком СЗШ №4, де 140 учнів у 2016/2017 н.р. навчалися у ІІ зміну.
У ЗНЗ міста профільним навчанням охоплено 139 учнів. Зокрема, природничо–математичний напрям – 53 учні, філологічний напрям – 86 учнів, а також поглиблене вивчення англійської мови – 619 учнів. Профілі навчання в школах сформовано з урахуванням рівня кадрового, навчально-методичного забезпечення та відповідно до запитів учнів і їхніх батьків. Набувають поширення курси з креслення, «Людини і суспільства», «Європейських студій», «Практичне право», «Громадянська освіта», «Ділова активність» тощо.
У такому об’ємі навчальний план основної школи забезпечує допрофільну підготовку, сприяє розкриттю внутрішнього творчого потенціалу учнів.
Предмети та курси за вибором ввійшли до гранично допустимого навантаження і входять до розкладу уроків.
У ЗНЗ міста здійснюються соціальні дослідження, метою яких є вивчення профільної спрямованості учнів школи, адекватності вибору учнів. З цією метою здійснюється анкетування учнів та їхніх батьків.
В загальноосвітніх навчальних закладах міста поетапно продовжується Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, який прийнято відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та нових навчальних програм і нових підручників.
Шляхи та форми організації профільного навчання у місті забезпечуватимуться через створення спеціалізованих та профільних класів, доповнення загальноосвітньої підготовки учнів через упровадження курсів за вибором, факультативних та гурткових занять, організацію поглибленого вивчення предметів та використання можливостей позашкільної освіти.
Досягнення
- Здійснюється системне вивчення потреб учнів, батьків, педагогів з питань організації профільного навчання.
- Вивчено питання раціональності розподілу годин варіативної складової учнів основної та старшої школи з метою збереження наступності між різними ступенями школи.
- Налагоджено співпрацю з міським центром зайнятості.
Проблеми
- Тенденція до зменшення середньої наповнюваності старших класів у ЗНЗ міста.
- У зв’язку з браком коштів пов’язане недостатнє матеріально-технічне забезпечення, що не дозволяє в певній мірі урізноманітнити освітні послуги.
- Недостатнє забезпечення сучасними навчальними кабінетами ЗНЗ міста відповідно до визначених профілів.
Завдання
- Систематизувати роботу з допрофільної підготовки учнів 8-9 класів.
- Проводити психологічні дослідження щодо вибору учнівською молоддю напрямів і форм профільного навчання.
- Забезпечити диференціацію, варіативність, багатопрофільність навчання з урахуванням зміни регіонального освітнього простору в місті.
- Здійснювати корекцію концептуальних підходів до організації профільного навчання відповідно до обраних моделей.
- Сприяти поєднанню загальноосвітньої та професійної освіти.
- Здійснювати моніторинговий супровід ефективності профільного навчання.
Очікувані результати
- Впровадження нових моделей профільного навчання.
- Відповідна підготовка вчителів для реалізації профільного навчання.
- Створення умов для вибору учнями профілю навчання згідно з їхніми інтересами.
- Забезпечення сучасного оснащення кабінетів для профільного навчання старшокласників.
- Налагодження конструктивних зв’язків між школами та вузами різних рівнів акредитації.
- Забезпечення системного моніторингового спостереження за якістю профільного навчання.
- Освіта осіб з особливими потребами
Передумови
За останні роки в системі освіти дітей з особливими освітніми потребами на національному рівні відбулися якісні зміни, а саме забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно-орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей. Визначення оптимальних шляхів і засобів впровадження інклюзивного навчання ґрунтується на основі відповідного нормативно-правового, навчально-методичного, кадрового, матеріально-технічного та інформаційного забезпечення.
Для організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах необхідне виконання відповідних умов, зокрема введення посади асистента вчителя, якої на даний час немає, забезпечення безбар’єрного доступу до навчальних закладів, який є частковим (школа –ліцей ім.А.Струся – пандус, металеві поручні)
За статистичними даними медичних установ у м.Самборі спостерігається тенденція до збільшення дітей з вадами у психофізичному розвитку. Однак, для виявлення дітей даної категорії та надання їм кваліфікованої допомоги у м. Самборі не функціонує міська психолого-медико-педагогічна консультація. Обстеження дітей даної категорії здійснюють кваліфіковані консультанти ОПМПК. У 2014 – 2016 році шкільними учителями – логопедами і практичними психологами була надана 81 консультативна допомога, проведено 3 виїзних засідань ОПМПК, на яких вивчено 42 дитини. Для забезпечення рівного доступу дітей з особливими потребами до якісної освіти на підставі заяв батьків, висновків ПМПК та довідок лікарсько-контрольної комісії для 20 дітей у 2016/2017 н.р. було організовано навчання за індивідуальною формою. Дітям дошкільного віку, які мають мовленнєві вади, організовується навчання в трьох логопедичних групах: ДНЗ №13 ( 2групи ), ДНЗ №14 (1 група). Окрім того, в ДНЗ №9 функціонує одна група для дітей з порушенням опорно-рухового апарату та у ДНЗ №8 – для дітей з вадами зору.
Досягнення
- Удосконалена процедура раннього виявлення дітей дошкільного і шкільного віку з особливими потребами та охоплення їх корекційним навчанням.
- Постійно оновлюється та уточнюється база даних дітей з особливими освітніми потребами, проводиться робота щодо залучення дітей даної категорії до позашкільного навчання (гуртки, організації).
Проблеми
- На сьогодні актуальними залишаються проблеми законодавчої бази.
- Розробки навчально-методичного забезпечення з питань освіти дітей з особливими освітніми потребами.
- Фінансування інклюзивної форми навчання дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.
- Рання діагностика та корекція, соціальна й медична реабілітація.
- Надання освітніх послуг та подальше працевлаштування, соціально-психологічний супровід осіб із особливими освітніми потребами, альтернативного дистанційного навчання та підготовки висококваліфікованих кадрів.
- Недостатній рівень охоплення спеціальною допомогою дітей з особливими освітніми потребами.
Завдання
- Удосконалення нормативно-правового, науково-методичного, фінансово-економічного забезпечення, орієнтованого на впровадження інклюзивного навчання.
- Поширення інклюзивної моделі освіти в систему діяльності навчальних закладів.
- Передбачення в штатних розписах навчальних закладів посади асистента вчителя з метою психологічної та педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами.
- Здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
- Залучення батьків дітей з особливими освітніми потребами до участі у навчально-реабілітаційному процесі з метою підвищення його ефективності.
Очікувані результати
- Створення належних умов для функціонування розвитку інклюзивної освіти.
- Забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти незалежно від стану здоров’я, місця проживання.
- Покращення навчально-методичного, консультаційного забезпечення освітнього процесу та якості освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
- Інформатизація системи освіти
Передумови
Державна цільові програми передбачають у період з 2017-2020 років стовідсоткове впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема:
- 100% забезпечення комп’ютерною технікою ЗНЗ І – ІІІ ступенів.
- Створення веб-сайтів 100% ЗНЗ І – ІІІ ступенів.
Важливою складовою Програми є її комплексний підхід до проблеми інформатизації, на відміну від попередніх, її реалізація передбачає не тільки забезпечення навчальними комп‘ютерними комплексами, а й вирішення ряду проблем, пов‘язаних, зокрема, з її ефективним використанням.
Досягнення
- Всі ЗНЗ міста забезпечені не окремими комп‘ютерами, а комп‘ютерними комплексами (НКК).
- Використання Інтернет-ресурсів дозволило налагодити зв‘язок між ДОН ЛОДА – ЛОІППО – ВО –ЗНЗ –ПНЗ Самбірської міської ради засобами електронної пошти.
- Створені сайти усіх ЗНЗ міста.
- 100% підключення ЗНЗ і ПНЗ до Інтернету.
- Створено електронну реєстрацію дітей у ДНЗ.
Проблеми
- Забезпечення НКК ЗНЗ І ступеня у зв‘язку із запровадженням з 2 класу предмета «Інформатика».
- Потреба в оновленні комп’ютерної техніки.
- Недостатнє використання НКК в навчально-виховному процесі.
Завдання
- Забезпечити постачання навчальних комп’ютерних комплексів для ЗНЗ І ступеня, враховуючи запровадження з 2 класу предмета «Інформатика».
- Вжити заходів щодо забезпечення швидкісним і якісним інтернетом навчальних закладів.
- Ввести штатні одиниці для обслуговування комп’ютерної техніки у ЗНЗ.
- Забезпечити якісну роботи сайтів відділу освіти та навчальних закладів.
- Брати участь у Проекті створення інформаційного освітнього простору.
Очікувані результати
- 100 % забезпечення комп’ютерними комплексами навчальних закладів.
- Забезпечення швидкісним і якісним інтернетом 100% навчальних закладів.
- Обслуговування комп’ютерної техніки спеціалістами.
- Якісне функціонування сайтів навчальних закладів.
- Забезпечення електронного документообігу між освітянськими структурами.
- Здоров’я учасників навчально-виховного процесу
Передумови
Забезпечення здоров’я дітей та молоді, їх здатності навчатися є суттєвою складовою ефективної системи освіти. Останнім часом, як зазначають фахівці, природна рухова активність школярів поступово зменшується, і у той же час падає інтерес учнів до занять фізичною культурою. Фізична культура – чи не найбільш дієвий засіб забезпечення здоров’я та фізичного розвитку, підвищення та підтримання загальної та розумової працездатності дітей і вчителів. Тому необхідно вжити дієвих засобів щодо покращення стану фізичної культури школярів Самбора. Головним акцентом у роботі з фізичного виховання повинна стати робота в навчальних закладах з масовим охопленням учнів заняттями різноманітними видами рухової діяльності.
Досягнення
– Функціонує 2 опорних навчальних закладів «Школи сприянню здоров’ю».
– Учителі основ здоров’я пройшли підвищення кваліфікації за відповідними програмами.
– Проведено поточні ремонти спортивних залів у загальноосвітніх навчальних закладах міста.
– Відкрито додаткові секції з видів спорту.
– Призові місця в Спартакіаді школярів Львівщини.
Проблеми
– Спостерігається тенденція зростання захворюваності серед дітей та учнів.
– Недостатнє фінансування для масового оздоровлення школярів в літній період.
– Відсутність сучасних спортивних майданчиків на території ЗНЗ міста
– Недостатня кількість спортивного інвентарю та обладнання.
Завдання
– Збільшення рухового режиму, зміцнення матеріальної спортивної бази та кількості
учнів, залучених до систематичних занять фізичною культурою та спортом, особливо
учнів з ослабленим здоров’ям.
– Організація безкоштовного гарячого харчування учнів пільгових категорій.
– Забезпечення необхідних коштів для повноцінного оздоровлення дітей соціально- незахищених категорій.
– Формування культури здоров’я та соціальної і особистісної мотивації до збереження, зміцнення здоров’я у середовищі учасників навчально-виховного процесу.
– Покращення санітарно-гігієнічних умов у навчальних закладах міста.
Очікувані результати
– Відновлення спортивних майданчиків, футбольних полів.
– Охоплення мережею Шкіл сприяння здоров’ю усіх навчальних закладів.
– Створення умов для забезпечення фізіологічної норми тижневої рухомої активності школярів.
– Забезпечення якості харчування відповідно до норм.
– Охоплення оздоровленням учнів соціально-незахищених категорій та талановитої молоді.
– Вдосконалення системи медичних оглядів.
- Виховання. Позашкільна освіта
Передумови
Серед завдань, котрі стоять перед сучасною школою, одне з найважливіших – виховання гармонійно розвиненої і національно свідомої особистості. Виховання школярів у сучасній школі здійснюється у поєднанні національної загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес, поєднуючи інтереси особистості, суспільства, держави і нації. Процес виховання передбачає залучення учнів до різних форм творчої та суспільно-корисної діяльності, зокрема пізнавальної, оздоровчої, спортивної, художньо-естетичної, екологічної, трудової, що організовуються у позаурочний час. Особливої уваги потребують діти, наділені творчими здібностями, талантом до мистецької, науково-дослідницької діяльності. Це зумовлює потребу вдосконалення та подальшого розвитку системи праці з обдарованими учнями, завдання якої – сприяти отриманню ними освіти, що виходить за межі державних стандартів та виявлення творчих здібностей.
Шкільна бібліотека має активно долучатися до реалізації школою основних її виховних функцій та завдань і утвердитись як центр духовного становлення особистості, духовної культури школярів, формування її духовних ціннісних орієнтацій.
Досягнення
- Створено виховні програми в усіх загальноосвітніх навчальних закладах.
- Більшість учнів ЗНЗ охоплено постійною участю у виховних справах.
- Збільшено кількість дітей, охоплених позашкільною освітою.
- Видаються поетичні збірники.
Проблеми:
- Недостатній рівень громадянської активності учнів.
- Мала кількість школярів долучається до національно-патріотичних та мистецьких акцій.
- Недостатня матеріально-технічна база КЗ ЦПО та ДЮСШ.
Завдання
– Удосконалення розвитку системи роботи з обдарованими дітьми.
– Системне поновлення картотеки обдарованих дітей.
– Удосконалення системи виховання в навчальних закладах;
– Створення виховних програм у дошкільних навчальних закладах.
– Залучення школярів до позашкільної освіти.
– Поглиблення міжнародного співробітництва, розширення участі навчальних закладів, вчителів та учнів у проектах міжнародних організацій.
– Комп’ютеризація шкільних бібліотек.
Очікувані результати
– Створення сучасних виховних програм в усіх дошкільних навчальних закладах міста.
– Міжнародне співробітництво у сфері навчання та виховання обдарованої молоді.
– Налагодження партнерських зв’язків між навчальними закладами м. Самбора та школами- партнерами різних країн світу.
– Проведення комп’ютеризації бібліотек.
– Організація і забезпечення видання навчально-методичних матеріалів.
- Професійний розвиток педагогічних працівників
Передумови
Підготовка та підтримка компетентного педагога – необхідні умови реалізації Програми розвитку освіти Львівщини. У 2013-2016 навчальному році в місті працювало 737 педагогів. Відповідно до наказів відділу освіти та планів – графіків курсів підвищення кваліфікації у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти впродовж 2015-2016 навчального року пройшли курси підвищення кваліфікації всього 79 педагогічних працівників (за кредитно-модульною системою КПК-70, на двотижневих КПК-9).
Самовдосконаленню педагогічних працівників сприяла їх участь у професійних конкурсах. Професіоналізм і творчість щороку демонструють учасники конкурсу «Учитель року». Триває підготовка вчителів за спеціальними програмами. Зокрема, для забезпечення викладання предмета «Основи здоров’я», які щороку підвищують кваліфікацію на 36-годинних курсах у ЛОІППО та предмета «Художня культура».
Завдання
– Забезпечення безперервного професійного розвитку педагогічних працівників міста у системі післядипломної педагогічної освіти;
– Підготовка педагогічних працівників до використання комп’ютерних технологій у навчальному процесі.
– Посилення практичної та особистісно-орієнтованої спрямованості курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Очікувані результати
– Охоплення 100% педагогічних працівників за наявною системою підвищення кваліфікації.
– 100% підготовка педагогічних працівників до використання комп’ютерних технологій у навчальному процесі.
– Охоплення професійним розвитком за спеціальними програмами педагогічних працівників за спеціальностями:
– « учитель основ здоров’я»;
– « учитель художньої культури».
- Енергозбереження
Передумови
Програма енергозбереження є спеціалізованою програмою, орієнтованою на підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів на об’єктах бюджетної сфери, як однієї з передумов для економічного розвитку. Суть Програми – реалізація комплексу заходів забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів
Для ефективного використання бюджетних коштів потрібно поліпшити умови експлуатації та збереження будівель, споруд освітянських закладів у належному стані, забезпечення санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та естетичних вимог до утримання будівель, споруд та прилеглих до них територій.
Для цього визначено відповідальних за енергозбереження в закладах і установах освіти, проводиться перевірка знань відповідальними працівниками «Правил технічної експлуатації теплових установок та мереж». Щорічно проводиться ревізія водозабезпечення та водопостачання.
Досягнення
- В ДНЗ №9 і СШ №10 повністю замінено вікна на металопластикові, в інших закладах освіти заміну вікон і дверей проведено частково.
- Частково замінено вхідні та міжкімнатні двері.
- Замінено покриття даху в СШ №3 ім.В.Юричка і СЗШ №4.
- Проводиться робота по встановленню енергозберігаючих лампочок.
- В усіх навчальних закладах встановлено теплові лічильники.
Проблеми
- Зростання цін на газ, електроенергію, пальне, надзвичайна зношеність та застарілість теплообмінного, електричного, газового обладнання, інженерних мереж у закладах та установах освіти зумовлюють шукати нові підходи до розв’язання проблеми.
Завдання
– Зменшення споживання паливно-енергетичних ресурсів у навчальних закладах за рахунок стимулювання та впровадження енергозберігаючих заходів.
– Проведення реконструкції систем опалення в установах освіти, яка приведе до створення безпечних умов навчання, виховання та життєдіяльності у навчальних закладах.
– Встановленню сучасних приладів обліку теплової енергії з теплорегуляторами, утеплення фасадів, заміна вхідних дверей та вікон на металопластикові, заміна ламп розжарювання на енергоощадні лампи.
Очікувані результати
- Зменшення витрат бюджетних коштів за спожиті енерготеплоносії.
- Поліпшення умов експлуатації та збереження будівель і споруд навчальних закладів у належному стані, забезпечення санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та естетичних вимог до утримання будівель, споруд та прилеглих до них територій.
- Створення безпечних умов навчання, виховання та життєдіяльності у навчальних закладах.
- Зменшення ризику розморожування систем опалення при аварійних зупинках та інше.
- Підвищення грамотності в запровадженні енергозберігаючих технологіях.
- Моніторинг
Передумови
На сьогоднішній день недостатньо забезпечено потреби населення в освіті нової якості через фінансово-економічну нестабільність, нерівномірність бюджетних витрат, соціальну розмежованість у суспільстві тощо. Відтак за сучасних умов необхідно постійно отримувати об’єктивну оцінку про стан надання освітніх послуг, їх ефективність та відповідність запитам учасників НВП. Важливим на сьогодні залишається проблема впровадження інноваційних оцінних моделей якості, що передбачають не лише проведення традиційного контролю, а й коригування та прогнозування.
Аналізуючи ситуацію з доступом до якісної освіти, з огляду на рівень бюджетного фінансування необхідно впроваджувати державно-громадське управління якістю освіти.
Найоптимальнішим з точки зору оцінки ефективності та якості роботи, а також виявлення сильних і слабких сторін освітньої системи є налагодження методики і організація системи вимірювання рівня знань випускників початкової, основної та старшої ланки, результатів зовнішнього незалежного оцінювання, а також проведення анкетування учнів, батьків та незалежних експертів.
Доцільно виділити ключову проблему регіональної системи освіти за напрямом «Моніторинг якості освіти», яку необхідно розв’язати впродовж планованого періоду для забезпечення розвитку освітньої галузі міста, а саме, несистемність моніторингу якості освітніх послуг.
Завдання
– Створити у відділі освіти комплексну систему моніторингу умов, процесу та результатів навчання і виховання.
– Забезпечити регулярний моніторинг рівня навчальних досягнень та ЗНО.
– Забезпечити моніторинг стану виконання усіх цільових підпрограм у рамках кожного з напрямків.
– Корегувати змістове наповнення та процес виконання цільових підпрограм Програми розвитку.
Очікувані результати
– Проведення впродовж 2017-2020 років комплексу моніторингових досліджень умов та якості навчання і виховання.
– Охоплення щорічним оцінюванням навчальних досягнень не менше 60 % випускників початкової, основної та старшої школи.
– Проведення семінару-практикуму директорів ЗНЗ міста та їх заступників за результатами моніторингу та анкетування ( впродовж звітного періоду).
– Оприлюднення матеріалів та результатів моніторингу виконання Програми та ЗНО.
– Вдосконалення управління навчально-виховним процесом.
- Зміцнення матеріально технічної бази
Передумови
В умовах соціального, національного та культурного відродження України, створення національної системи освіти особливого значення набуває проблема вдосконалення матеріально-технічної бази навчальних закладів міста.
У відповідності до ст. 14, 61 Закону України “Про освіту” фінансування державних та комунальних навчальних закладів, установ, організацій системи освіти здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів та державних надходжень. Окрім того широко залучаються спонсорські та батьківські кошти. Застаріла матеріально-технічна база та довгострокова експлуатація будівель створюють проблеми в наданні якісних освітніх послуг.
Досягнення
– Впродовж 2013-2016 р.р. виділялися кошти на придбання обладнання і інвентаря, повірку теплових та водяних лічильників, капітальний ремонт груп під відкриття, ремонт систем опалення, заміни підлоги.
– Проведено капітальні ремонти туалетів в СШ №7 і гімназії, капітальний ремонт груп під відкриття в ДНЗ №12 .
– Забезпечено капітальний ремонт по частковій заміні вікон на металопластикові в гімназії, ПШ №2, СШ №№8, 10, школі-ліцей ім.А.Струся, ДНЗ №№5, 6, 8, 9, 10, 13, 14.
– Придбано побутову техніку (холодильник, пральна машина, електрична плита ) для ДНЗ, комп’ютерну техніку, шкільні дошки для ЗНЗ.
– Придбано інвентар для ЗНЗ та ДНЗ.
– Поведено капітальний ремонт їдалень і харчоблоків у гімназії та спеціалізованій школі №8.
Проблеми
Застаріла матеріально-технічна база все ще залишається проблемою дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти. На сьогоднішній час усі ЗНЗ, ДНЗ та ПНЗ потребують поновлення технологічного обладнання, меблів, м’якого інвентарю, медичного і спортивного обладнання, іграшок, капітальних ремонтів огорож, приміщень закладів і установ, ігрових майданчиків, заміни покрівлі даху, придбання музичної апаратури.
Завдання
– Забезпечити ЗНЗ, ДНЗ та ПНЗ необхідним обладнанням, інвентарем, спортивним та медичним обладнанням, меблями, інтерактивними дошками, шкільними дошками, музичною апаратурою.
– Провести капітальні та поточні ремонти приміщень, огорож, ігрових та спортивних майданчиків навчальних закладів.
Очікувані результати
Зміцнення матеріально – технічної бази приведе до безпечних умов перебування дітей в закладах освіти, дотримання санітарно-гігієнічних та естетичних вимог, забезпечення температурного режиму, підвищення якості освітніх послуг.
Основні заходи
на виконання Програми розвитку освіти
на період 2017-2020 роки
ДОШКІЛЬНА ОСВІТА
№
з/п |
Заходи програми | Терміни
виконання |
Виконавці
заходу |
Очікувані
результати |
|
1. | Забезпечення розвитку мережі ДНЗ:
– відкрити додаткові дошкільні групи : – відкрити групи з короткотривалим режимом перебування дітей; |
2018
2017-2020
|
Відділ освіти,
ДНЗ, ЗНЗ |
Відкриття 2 груп у ДНЗ №12
(44 місць) Охоплення дошкільною освітою 90% дітей віком від 2 до 6 років Забезпечення 100% охоплення дітей дошкільною освітою |
|
2. | Удосконалення змісту дошкільної освіти, підвищення якості навчально-виховного процесу у ДНЗ:
– виконання програм особистісно-орієнтованої моделі навчання та виховання «Українське дошкілля»: – придбання дидактичних, методичних, ігрових, навчальних посібників, педагогічної періодики; – професійний розвиток всіх категорій педагогічних працівників ДНЗ |
2017 2018 2019 2020
|
Відділ освіти, ДНЗ |
Модернізація навчально-методичного та інформаційного забезпечення ДНЗ. Покращення нормативно-правової бази ДНЗ. Сертифікація ДНЗ. Перехід на особистісно-орієнтовану модель навчання та виховання дошкільників. |
|
3. | Забезпечення та організація масових загальноміських навчально-виховних заходів для дітей:
– творчих звітів колективів ДНЗ, – музичних та художніх конкурсів, фестивалів, концертів; – спортивних змагань, естафет, турнірів |
2017 2018 2019 2020
|
Відділ освіти, ДНЗ |
Розвиток здібностей дітей. Виявлення та заохочення обдарованих дітей. Формування національних та духовних цінностей. Нормативно-правове художньо-естетичне забезпечення представницьких заходів з дошкільниками. |
|
4. | Забезпечення дидактичними, навчальними та наочними посібниками, конструкторами. | 2017-2020 роки | Відділ освіти, ДНЗ | Розкриття конструктивних задатків у дітей та розвиток творчих здібностей, обдаровань.
|
|
5. | Забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників. | 2017-2020 роки | Відділ освіти, ДНЗ | Забезпечення професійного росту педагогів, розвитку педагогічної майстерності, здобуття другої освіти | |
6 | Вдосконалення медично-профілактичного супроводу освітнього процесу у закладах | 2017-2020 роки | Відділ освіти, міська лікарня | Зміцнення здоров’я дітей, забезпечення належних безпечних умов перебування у ДНЗ |
МЕРЕЖА ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
1. | Впроваджувати навчальні курси за вибором, спецкурси, модулі, які поглиблюють зміст профільних предметів, сприяють вивченню суміжних предметів, забезпечують профорієнтаційний вибір основної школи. | 2017- 2020 | Відділ освіти ,ЗНЗ
|
Навчальні курси, авторські програми нових навчальних курсів, спецкурсів, модулів в основній та старшій школах |
2 | Розробити перспективний план з реалізації профільного навчання. | 2017-2018 | Відділ освіти,ЗНЗ | Створення плану |
3. | Створити базу даних авторських програм педагогів міста. | 2017-2020 | Відділ освіти
|
Електронна база даних |
4. | Розробити інформаційно-діагностичні матеріали щодо впровадження профільного навчання для учнів, батьків. | 2017 | ММК | Анкети для діагностичних досліджень.
Інформаційні матеріали про профілі навчання. |
5. | Узагальнювати досвід роботи вчителів-методистів, ефективну управлінську діяльність ЗНЗ та його розповсюдження. Проводити семінари з впровадження профільного навчання для директорів, заступників директорів, учителів шкіл м. Самбора. | 2018 | Відділ освіти ,ЗНЗ
|
Інформаційні матеріали про досвід |
6. | Продовжувати співпрацю з місцевим центром зайнятості щодо надання профконсультативних та профорієнтаційних послуг. | 2017р. | Відділ освіти ,ЗНЗ
|
Профконсультації |
7. | Впровадження профільного навчання старшокласників. | 2017-2020 | Відділ освіти | Аналітичні матеріали про результати моніторингових досліджень. |
8. | Виявляти та формувати професійні інтереси школярів. | До 2020 | Відділ освіти ,ЗНЗ | Методичні рекомендації для практичних психологів |
9. | Налагодити співпрацю шкіл з ВНЗ, ліцеями, коледжами. | 2017-2020 | ЗНЗ | Забезпечення профорієнтаційної роботи, поглиблене вивчення предметів |
10. | Вивчати ринок праці міста з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону. | 2017 | Відділ освіти ,ЗНЗ
МЦЗ |
Круглі столи із залученням спеціалістів управління економіки, міського центру зайнятості |
11. | Модернізація мережі ЗНЗ | 2018-2020 | Відділ освіти | Рішення сесії міської ради |
ОСВІТА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
1 | Рання корекція
– розширення мережі корекційних груп різних напрямків при ДНЗ.
|
2017-
2020 |
Відділ освіти
|
Своєчасне виявлення дітей з особливими потребами.
Створення умов до надання якісних освітніх послуг. |
2 | Психолого-медико-педагогічна допомога
– створити міську ПМПК для забезпечення якісного психолого-медико-педагогічного супроводу дитини з особливими потребами та надання консультативно- методичної допомоги батькам (особам, які їх замінюють), педагогам, лікарям, працівникам соціально-педагогічних служб з питань виховання, навчання і лікування дітей з відхиленнями в розвитку, -постійне оновлення та уточнення міської бази даних дітей; -організація постійно діючих семінарів для вчителів загальноосвітніх шкіл з питань навчання дітей; -забезпечення умов для залучення дітей до навчання в гуртках, секціях, студіях та інших. |
До 2018 |
Відділ освіти ПМПК ЗНЗ ДНЗ |
Збільшення кількості дітей, які отримуватимуть корекційну допомогу, забезпечення якісного психолого-педагогічного вивчення та корекція відхилень у розвитку дітей. Надання консультативної допомоги батькам та педагогам, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. |
3. | Інклюзія
-запровадження інклюзивного навчання шляхом створення спеціальних класів при ЗНЗ та груп при ДНЗ; -створення архітектурної безбар’єрності ДНЗ для організації інклюзивного навчання – забезпечення соціально-медико-психологічним супроводом дітей з особливими освітніми потребами -введення до штатного розпису ставки асистента вчителя. |
2017-2020 | Створення рівного доступу до якісної освіти дітям, які мають вади фізичного розвитку.
Соціальний захист дітей з особливими потребами.
Збільшення кількості педагогів, які мають спеціальну освіту для роботи з дітьми з особливими потребами. |
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ
1.
|
Модернізація і забезпечення функціонування матеріально-технічної бази освітніх закладів:
– комп’ютеризація освітніх закладів, шкільних бібліотек; – придбання ліцензійних пакетів та антивірусних програм; – забезпечення навчальними програмними засобами.
|
2017 2018 2019 2020
|
Відділ освіти, навчальні заклади
|
Комп’ютеризація 1-4 класів та бібліотек закладів.
Забезпечення мультимедійними комплексами. Забезпечення на кінець 2018 р. комп’ютерною технікою ЗНЗ з розрахунку 25 учнів на 1 комп’ютер. Наявність ліцензійних програм. Якісне обслуговування комп’ютерної техніки.
|
2. | Сформування інформаційного освітнього простору:
– підключення до швидкісної мережі Інтернет усіх навчальних закладів; – запровадження електронного документообігу ЗНЗ- ВО – ДОН- міська рада; – створення веб-сайтів в усіх закладах освіти. |
2017
2018 2019 2020
|
Відділ освіти ЗНЗ МР ДОНЛОДА
ЛОІППО |
Повноцінне функціонування системи управління освітою
Забезпечення роботи сайтів НЗ. |
3. | Впровадження сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій (ІКТ) у навчальний процес
|
2017
2018 2019 2020
|
ДОН ЛОДА
ЛОІППО МОН МС |
Охоплення навчанням за спеціальними програмами з використання ІКТ учителів-предметників.
Проведення 70% занять з використанням ІКТ.
|
ЗДОРОВ’Я УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
1. |
Формування в навчальних закладах міста середовища сприятливого для збереження здоров’я та забезпечення здорового способу життя:
– провести переобладнання санвузлів; – забезпечити якісне харчування згідно норм – влаштувати належне освітлення приміщень – забезпечити ефективний питний режим – здійснити облаштування територій -сприяти проведенню повноцінного оздоровлення; – активізувати психологічну допомогу. |
2017 – 2020
|
Відділ освіти,ЗНЗ |
Забезпечення умов відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та нормативів
Збільшення фінансування на організацію харчування учнів 1-4 класів та дітей соціально-незахищених категорій. Облаштування кабінетів психологічної допомоги |
2. | Розширення мережі Шкіл сприяння здоров’ю:
– забезпечити роботу постійно діючих семінарів; – запровадити систему матеріальної підтримки по впровадженню програми; – проведення інформаційно-просвітницької роботи |
2017
2018 2019 2020
|
Відділ освіти,
ЗНЗ
|
Приєднання до програми Шкіл сприяння здоров’ю усіх НЗ.
Вручення премій навчальним закладам. Систематичне інформаційно-просвітницьке висвітлення. |
3. | Збільшення фізичної активності як складової здорового способу життя:
– ввести 3-й урок фізвиховання; – проводити 5-ти хвилинні фізкультпаузи під час уроків; – розширити систему гуртків спортивно-масового напрямку; – запровадити рухливі ігри під час перерви; – залучати батьків до проведення спортивно-масових шкільних заходів; – збільшити кількість учасників шкільних, міських та обласних спартакіад; – популяризувати передовий досвід в забезпеченні фізичної активності учнів. |
2017 2018 2019 2020
|
Відділ освіти, ЗНЗ
|
Охоплення до 65% дітей заняттями фізкультурою та спортом в позаурочний час.
Покращення здоров’я учнів Зменшення кількості учнів, які стоять на диспансерному обліку Введення ефективної системи залучення учнів до занять фізичної культури |
4. | Забезпечення валеологічної освіти у НЗ:
– підвищення кваліфікації педпрацівників; – створення в ЗНЗ міста кабінетів «Основ здоров’я»; – проведення міських конкурсів, оглядів, фестивалів з тематики здорового способу життя; – ведення Паспортів здоров’я |
2017-2020 |
Функціонування кабінетів «Основ здоров’я» у всіх НЗ.
Систематичне висвітлення тематики здорового способу життя в міській газеті «Новини Самбора»
|
ВИХОВАННЯ.ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА
1 | Забезпечити організацію та проведення виховної роботи у навчальних закладах міста на основі виховної програми «Основні орієнтири виховання школярів Львівщини» | 2017-2020 рр. | МК
ЗНЗ |
Створення в навчальних закладах навчально-методичного посібника з організації виховної роботи навчального закладу на основі виховних програм, створення виховних програм в дошкільних навчальних закладах міста. |
2 | Організувати виховну роботу шляхом:
забезпечити ефективну роботу творчої групи заступників директорів з виховної роботи над розробкою методичних матеріалів – зразків сценаріїв, виховних справ для методистів ДНЗ, педагогів-організаторів, класних керівників. |
2017
2020 |
МК
ЗНЗ ДНЗ |
Створення виховних програм у ДНЗ міста. Збірник сценаріїв виховних справ в основній школі.
Охоплення не менше 15% учнів ЗНЗ міста постійною участю у виховних справах. |
3
|
Проведення моніторингу якості виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
|
2017
2020
|
|
Створення методичних матеріалів – зразків, сценаріїв, виховних справ у початковій, основній та середній школі.
Створення виховних програм у всіх ДНЗ міста. Збірник сценаріїв виховних справ у дошкільному навчальному закладі. |
4. | Провести інструктивно-методичні наради та семінари-практикуми із заступниками директорів з виховної роботи, педагогами-організаторами та класними керівниками | 2017-2020 | МКК | Якісна підготовка педагогів-виховників з реалізації виховних програм у школах міста. |
6. | Впровадити у практику роботи дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів сучасну модель духовного виховання:
-методичні матеріали для вихователів ДНЗ та вчителів християнської етики ЗНЗ; -семінари-практикуми, засідання за «круглим столом» за участю громадськості з питань духовного виховання особистості в сучасних умовах; -здійснювати освітньо-виховні справи спрямовані на формування християнської культури дитини. |
2017
2018
2019
2020 |
МКК
|
Видання посібника для вихователів ДНЗ «Виховання в дошкільному навчальному закладі на засадах християнської моралі». Видання посібника для вчителів та батьків «Духовність – основа здоров′я » Налагодження тісної співпраці школи, церкви і громадськості. |
7. | Створити систему виявлення та відбору обдарованої молоді:
– реалізація міської Програми підтримки обдарованих дітей та творчих вчителів; -організація семінарів для вчителів, які працюють з творчою молоддю; -налагодження співпраці з батьками обдарованих дітей через різні форми роботи : конференції, «круглі столи», батьківські збори. |
2017-2020 | МКК | Створення системи роботи з обдарованою молоддю;
Створення картотеки обдарованих дітей;
|
8
|
Удосконалити систему виявлення та відбору обдарованої молоді, організувати:-
– методичний супровід роботи з виявлення та підтримки обдарованої молоді; – міські олімпіади, інтернет-олімпіади, турніри, з основ наук; – участь у Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика; – участь у Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської молоді імені Тараса Шевченка; -стимулювання обдарованої учнівської молоді. |
2017-2020
|
МКК | Удосконалення системи роботи з обдарованою учнівською молоддю;
Охоплення участю у міських, обласних та Всеукраїнських олімпіадах, конференціях, конкурсах, турнірах з основ наук, орієнтовно: 2017 р. – 200 обдарованих учнів; 2018 р. – 250 обдарованих учнів; 2019 р. – 300 обдарованих учнів; 2020 р. – 350 обдарованих учнів;
|
9 | Зберегти систему позашкільної освіти та підвищити її якість:
-оновити матеріально-технічну і навчальну базу; -забезпечити зростання чисельності вихованців, охоплених позашкільною освітою; -організувати підвищення кваліфікації педагогічних працівників позашкільних закладів. |
2017-2020 | ММК | Зростання кількості учнів, охоплених позашкільною освітою в усіх її формах в такій динаміці:
2017 р. – орієнтовно на 30 учнів; 2018 р. – орієнтовно на 40 учнів; 2019 р. – орієнтовно на 50 учнів; 2020 р. – орієнтовно на 65 учнів;
|
10 | Запровадження програми розвитку освіти міста Самбора щодо входження освітньої галузі у міжнародний освітній простір. | 2017-2020 рр. | ММК
ЗНЗ |
Укладання договорів про співпрацю, налагодження партнерських зв’язків з навчальними закладами зарубіжних країн.
Залучення учнів до активної участі у семінарах з питань розвитку освіти, які організовують фонди «Відродження», «Тасіс»; Запровадження освітніх програм та участь у проектах «Громадянська освіта», « Міксіке в Україні», «Фінансова грамотність», «Відкритий світ», «Схід-Захід разом», «Змінимо країну разом» «Рівний – рівному», «Національно-патріотичне виховання молоді», «Крок за кроком», «Молодь на розпутті», «Ділова активність», «Привітай захисника Вітчизни». |
11 | Розширювати інформаційно-ресурсну базу шкільних бібліотек | 2017-2020 | Відділ освіти,
ЗНЗ |
Комп’ютеризація бібліотек.
Збільшення бібліотечних фондів. |
12 | Сприяти організації видавництва навчально-методичних, інформаційних та літературних матеріалів | 2017-2020 | Відділ освіти,
ЗНЗ
|
Висвітлення кращих методичних розробок та літературних творів. |
ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
1. | Охоплення
моделлю кредитно-модульної системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників: -навчально-методичне та інформаційне забезпечення; – кваліфікаційний іспит на завершення циклу підвищення кваліфікації; – моніторинг якості підвищення кваліфікації педпрацівників. |
2017 2020
|
ВО
ЛОІППО |
Охоплення кредитно-модульною системою підвищення кваліфікації:
100% педпрацівників;
База даних про підвищення кваліфікації педагогічних працівників. загальноосвітні, дошкільних та позашкільних навчальних закладів міста |
2 | Забезпечити навчання за спеціальними програмами професійного розвитку працівників освіти:
-християнська етика в ЗНЗ, -основи здоров’я в ЗНЗ, -художня культура в школі: зміст і методика, -мистецтво |
2017-2020
|
Відділ освіти | Охоплення професійним розвитком за спеціальними програмами педагогічних працівників за спеціальностями:
-учитель християнської етики, – учитель художньої культури, – учитель мистецтва |
3 | Створення банку педагогічних ідей та новацій.
|
2017-2020 | Пропозиції та рекомендації щодо подальшого професійного розвитку педагогічних працівників. | |
4 | Підвищення кваліфікації на базі профілакторію «Пролісок» у м. Трускавці з одночасним оздоровленням | Щорічне підвищення кваліфікації на базі профілакторію «Пролісок». |
ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
1.
2.
3
|
Провести реконструкцію приміщень у ДНЗ №12
Впровадження енергозберігаючих технологій: – заміна вікон на металопластикові у ДНЗ №№ 13, 14, 8, гімназії; – реалізація проекту з енергозбереження у ДЮСШ по вул.С.Стебельського і заміна вікон у спортивному залі по вул.І.Филипчака; – реставрація вікон у КЗ ЦПО; – ремонт покрівлі у ПШ №2; – реставрація даху і фасаду гімназії; -заміна вікон і ремонт фасаду СШ №8
Проведення навчально-виховних та просвітницьких заходів з питань енергозбереження
|
2018
2018- 2019
2017
2018
2018
2017-2018
2018
2017-2020
|
Відділ освіти,
ДНЗ ЗНЗ
Відділ освіти, ЗНЗ |
Забезпечення дотримання санітарних та естетичних вимог, дотримання температурного режиму, підвищення енергозбереження.
Поглиблення знань з енергозберігаючих технологій |
МОНІТОР ИНГ
1. | Впровадження інноваційних моделей моніторингу рівня знань:
– тестування учнів; – анкетування педагогів, учнів, батьків; – аналітичні матеріали |
2017-2020 | Відділ освіти, навчальні заклади | Охоплення оцінюванням навчальних досягнень не менше 40% учнів |
2. | Проведення аналізу узагальнених даних про умови та і якість навчання виховання | 2017
2018 2019 2020 |
Відділ освіти, навчальні заклади | Щорічні аналітичні довідки про умови та якість навчання і виховання у ДНЗ, ЗНЗ, ПНЗ |
4. | Проведення моніторингу державної підсумкової атестації випускників початкої, основної та старшої школи | травень-
червень кожного року |
Отримання інформації про рівень навчальних досягнень випускників школи; оцінка відповідності знань та умінь вимогам державних стандартів освіти | |
5. | Здійснення постійного контролю стану виконання цільових програм у рамках кожного з напрямків Програми розвитку освітньої галузі міста | Щорічні звіти відповідальних за контроль над реалізацією напрямків Програми | ||
6. | Проведення змін до цільових програм у межах напрямів Програми розвитку освітньої галузі на поточний навчальний рік | Можливість корекції фінансування програм | ||
7. | Аналіз стану освітніх систем (проблемні питання). | Аналіз проблем та їх оцінка, звіт щодо показників функціонування освітньої галузі міста |
ЗМІЦНЕННЯ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ
1 | Проведення ремонтних робіт по оновленню фасадів
ДНЗ №2, 5, 6,10 |
2017-2020 | Відділ освіти,
ДНЗ |
Дотримання санітарних та естетичних вимог дошкільних закладів, забезпечення температурного режиму енергозбереження |
2 | Проведення ремонтних робіт кухонних приміщень та харчоблоків в
ДНЗ№5, 8, 9, 10. |
2017-2018 | Відділ освіти,
ДНЗ |
Збереження санітарних вимог |
3 | Проведення ремонтних робіт та придбання нового обладнання пралень в
ДНЗ №5, 6, 10, 14. |
2017-
2019 |
Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення санітарних вимог |
4 |
Проведення реконструкцій центального теплопостачання та систем постачання холодної води ДНЗ №5, 6, 8, 13,14. | 2017-2020 | Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення температурного режиму |
5 | Проведення заміни електропроводки ДНЗ №2, 5, 6,10, 12 | 2017-
2018 |
Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення протипожежних вимог, безпечного перебування дітей та працівників в приміщеннях ДНЗ |
6 | Благоустрій територій ДНЗ №5, 9, | 2017-
2020 |
Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення умов природничо – пошукової діяльності, створення умов для спілкування з природою, екологічне виховання. |
7 | Забезпечення ДНЗ навчальним інвентарем та обладнанням | 2017-
2020 |
Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
8 | Влаштування пандусів та елементів доступності для дітей з особливими освітніми потребами | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
9 | Проведення ремонтних робіт кухонних приміщень та харчоблоків:
СШ №1, 3, 7 ,10 |
2017-2020 | Відділ освіти,
ДНЗ |
Збереження санітарних вимог |
10 | Забезпечення кабінетів фізики та хімії відповідним обладнанням | 2017-
2020 |
Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення безпечних умов для навчального процесу |
11 | Придбання класних меблів (стільці, парти, шкільні дошки, стінки) | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення санітарних норм та безпечних умов для навчального процесу |
12 | Проведення капітальних та поточних ремонтів приміщень ЗНЗ | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення санітарних норм та безпечних умов для навчального процесу |
13 | Придбання комп’ютерної техніки для ДНЗ, ЗНЗ, методичного кабінету:
|
2017
|
Відділ освіти,
ДНЗ, ЗНЗ |
Забезпечення навчального процесу |
14 | Влаштування пандусів та елементів доступності для дітей з особливими освітніми потребами | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ДНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
15 | Придбання спортивного інвентаря для ДЮСШ | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм та безпечних умов для навчального процесу |
16 | Капітальний ремонт фасаду, приміщень, санвузлів ДЮСШ та стадіону | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
17 | Влаштування пандусів та пішохідної доріжки в ДЮСШ та стадіоні | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
18 | Заміна покрівлі даху на адмін будівлі стадіону | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
19 | Заміна вікон на металопластикові в адмінбудівлі стадіону | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
20 | Забезпечення необхідним інвентарем та обладнанням КЗ ЦПО | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм та безпечних умов для навчального процесу |
21 | Капітальний ремонт фасаду КЗ ЦПО | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
22 | Придбання меблів для КЗ ЦПО | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
23 | Придбання музичної апаратури для КЗЦПО | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення навчального процесу |
24 | Поточний ремонт приміщень КЗ ЦПО | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм
|
25 | Ремонт запасного виходу з актового залу та міжповерхового перекриття КЗ ЦПО | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
26 | Влаштування пандусів та елементів доступності для дітей з особливими освітніми потребами | 2017- 2020 | Відділ освіти,
ПНЗ |
Забезпечення санітарних норм |
Міський голова Юрій Гамар