№ 31 Про створення комунального закладу Самбірський міський центр первинної медико-санітарної допомоги
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
XVIII сесія VIІ демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 22 грудня 2016 року № 31
Про створення комунального закладу Самбірський міський центр первинної медико-санітарної допомоги
Керуючись п.30 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні та відповідно до ст.16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.07.2016 року №801 «Про затвердження Положення про центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та положень про його підрозділи», з метою підвищення рівня медичного обслуговування населення, розширення можливостей щодо його доступності та якості, розмежування первинного та вторинного рівнів надання медичної допомоги, ефективного використання кадрового потенціалу, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, враховуючи висновок постійної комісії ради з питань соціального захисту та охорони здоров’я»
Самбірська міська рада :
ВИРІШИЛА:
- Створити комунальний заклад Самбірський міський Центр первинної медико-санітарної допомоги на базі комунального майна Самбірської міської ради, яке знаходиться на балансі комунального закладу Самбірська центральна районна лікарня.
- Затвердити Статут комунального закладу Самбірський міський Центр первинної медико-санітарної допомоги згідно додатку.
- Вилучити з оперативного управління та постійного користування комунального закладу Самбірська центральна районна лікарня майно, матеріально-технічні, транспортні і фінансові ресурси терапевтичних відділень поліклініки КЗ СЦРЛ та передати на баланс і в оперативне управління комунального закладу Самбірський міський Центр первинної медико-санітарної допомоги.
- Надати дозвіл комунальному закладу Самбірська центральна районна лікарня, як юридичній особі уповноваженій управляти медичними закладами, на ліквідацію його структурного підрозділу поліклініки КЗ СЦРЛ
- Створити консультативно-діагностичнтй відділ, як структурний підрозділ КЗ СЦРЛ.
- Зобов’язати головного лікаря комунального закладу Самбірська центральна районна лікарня Скіріна С.І.
6.1. Здійснити передачу майна на підставі рішення відповідно до чинного законодавства.
6.2. Здійснити переведення персоналу у відповідності до вимог чинного законодавства України а також необхідні заходи у зв`язку із зміною в організації праці, переведення працівників поліклініки КЗ СЦРЛ до КЗ Самбірський міський Центр первинної медико-санітарної допомоги, та консультативно-діагностичного відділу КЗ СЦРЛ.
- Контроль за виконання рішення покласти на постійну комісію ради з питань соціального захисту та охорони здоров’я (Р. Павлішак).
Міський голова Юрій Гамар
ЗАТВЕРДЖЕНО
Самбірською міською радою
рішення від 22 грудня 2016 року
Міський голова
________________ Ю.Гамар
СТАТУТ
Комунального закладу Самбірський міський
Центр первинної медико-санітарної допомоги
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Самбірський міський Центр первинної медико-санітарної допомоги (далі – Центр) є комунальним закладом охорони здоров’я Самбірської міської ради (далі – Власник), що надає первинну медико-санітарну допомогу (далі – ПМСД) населенню м. Самбора.
- Центр ПМСД створюється за рішенням органів місцевого самоврядування (далі – Засновник) відповідно до його повноважень та підпорядковується Засновнику (згідно рішення Самбірської міської ради від 22 грудня 2016 року №31 «Про створення комунального закладу Самбірський міський центр первинної медико-санітарної допомоги»)
- Центр ПМСД є юридичною особою, комунальною установою.
- Центр ПМСД проходить державну реєстрацію, акредитацію та отримує ліцензію на здійснення медичної практики відповідно до законодавства.
- Центр ПМСД у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я України, цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами.
- Ліквідація та реорганізація ЦПМСД здійснюються за рішенням Засновника відповідно до законодавства.
- До складу Центру входить:
- Адміністративно-управлінський підрозділ;
- Допоміжні підрозділи;
- Лікувально-профілактичні підрозділи:
Амбулаторії ЗПСМ №1, №2
ФАПи:
- Здоровпункт Самбірського професійного ліцею сфери послуг
- Здоровпункт Самбірського технікуму економіки та інформатики
- Здоровпункт Самбірського професійного політехнічного ліцею
- Здоровпункт Самбірського медичного коледжу
- Фельдшерський здоровпункт Самбірського державного педагогічного коледжу
- НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ
- Найменування:
- повне: комунальний заклад Самбірський міський Центр первинної медико-санітарної допомоги;
- скорочене: КЗ Самбірський міський ЦПМСД.
- Місцезнаходження:
81400, Україна, Львівська область, м. Самбір, вул.. Чайковського, 12.
- ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
- Основними завданнями ЦПМСД є:
- Організація надання прикріпленому населенню ПМСД.
- Забезпечення належної доступності та якості ПМСД для прикріпленого населення.
- Організація взаємодії із закладами охорони здоров’я, що надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу (далі – ВМД), третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу (далі – ТМД) та екстрену медичну допомогу (далі – ЕМД).
- Організація та надання невідкладної медичної допомоги населенню.
- Планування розвитку ПМСД.
- Проведення організаційно-методичної роботи за напрямом ПМСД.
- Здійснення фінансового, матеріально-технічного та кадрового забезпечення ПМСД.
- Забезпечення взаємодії між підрозділами ЦПМСД в інтересах збереження та зміцнення здоров’я населення.
- Організація та створення умов для здійснення роздрібної торгівлі лікарськими засобами.
{Пункт 2.1 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров’я № 813 від 17.10.2012}
- Відповідно до покладених на нього завдань ЦПМСД забезпечує:
- Надання населенню ПМСД.
- Належну та рівну доступність ПМСД для населення шляхом розвитку мережі підрозділів ПМСД, наближених до місць проживання населення.
- Наступність та послідовність обстеження, лікування та реабілітації пацієнтів у взаємодії з іншими закладами охорони здоров’я відповідно до медичного маршруту пацієнта.
- Скерування пацієнтів для отримання медичної допомоги на вторинному та третинному рівнях.
- Здійснення диспансеризації населення.
- Діяльність з придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, їх аналогів або прекурсорів, замісників їх аналогів, прекурсорів, отруйних чи сильнодіючих речовин або отруйних чи сильнодіючих засобів, психотропних речовин за наявності ліцензії на здійснення відповідних видів діяльності у ЦПМСД, амбулаторіях як його відокремлених підрозділах у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2009 року № 589 “Про затвердження Порядку провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, та контролю за їх обігом”.
- Надання паліативної допомоги пацієнтам на останніх стадіях перебігу невиліковних захворювань, яка включає комплекс заходів, спрямованих на полегшення фізичних та емоційних страждань пацієнтів.
- Проведення санітарно-просвітницької роботи, навчання населення здоровому способу життя, основам надання самодопомоги та взаємодопомоги.
- Раннє виявлення та профілактику неінфекційних захворювань.
- Раннє виявлення та профілактику соціально небезпечних захворювань.
- Проведення разом із санітарно-епідеміологічною службою заходів масової та індивідуальної профілактики інфекційних захворювань.
- Встановлення наявності показань та здійснення відбору хворих для отримання санаторно-курортного лікування.
- Проведення експертизи тимчасової втрати працездатності.
- Направлення осіб з ознаками стійкої втрати працездатності на медико-соціальну експертизу, спрямування пацієнтів на медико-соціальну реабілітацію.
- Виписку рецептів для пільгового забезпечення медикаментами окремих груп населення відповідно до чинного законодавства.
- Взаємодію своїх структурних підрозділів з дитячими дошкільними закладами, навчальними закладами, соціальними службами, правоохоронними органами, підприємствами, установами та організаціями, засобами масової інформації, громадськими організаціями в інтересах збереження та зміцнення здоров’я населення.
- Управління та контроль якості надання медичної допомоги у структурних підрозділах.
- Організаційно-методичну роботу з надання ПМСД у структурних підрозділах за такими напрямами:
- Збір, узагальнення та контроль достовірності статистичної інформації.
- Звітування відповідно до підпорядкування та надання оперативної інформації.
- Аналіз стану здоров’я населення.
- Вивчення і прогнозування потреби населення у ПМСД.
- Планування лікувально-профілактичних заходів відповідно до потреб населення.
- Аналіз доступності ПМСД для населення, планування розвитку мережі та її кадрового забезпечення.
- Організацію підвищення кваліфікації кадрів, у тому числі безперервне навчання кадрів без відриву від виробництва (разом з вищими медичними навчальними закладами).
- Впровадження сучасних методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації хворих, передового досвіду щодо організації ПМСД, сучасних інформаційних технологій.
- Впровадження та вдосконалення системи управління якістю надання ПМСД.
- Аналіз стану фінансового забезпечення ЦПМСД і його структурних підрозділів та розробляє фінансові плани.
- Здійснення закупівлі лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичного обладнання та інвентарю, інших засобів, необхідних для функціонування ЦПМСД та його підрозділів.
- Утримання будівель, споруд і технічних засобів ЦПМСД та його підрозділів у належному стані.
- Належну експлуатацію та функціонування медичного обладнання у підрозділах ЦПМСД.
- Контроль за використанням матеріально-технічних ресурсів у підрозділах ЦПМСД.
- Облік матеріальних цінностей, у тому числі медичного обладнання та інвентарю.
- Планування ремонтно-будівельних робот, оснащення медичним обладнанням та інвентарем.
- ПРАВОВИЙ СТАТУС
- Центр є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, закріплене за ним на праві оперативного управління, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства та танках, кошторис доходів та видатків, печатку із своїм найменуванням, штампи встановленого взірця, власні бланки з реквізитами, свою символіку та інші атрибути.
- Центр є неприбутковим закладом.
- Центр має самостійний баланс, здійснює бухгалтерський, податковий та статистичний облік, в межах, наданих цим Статутом та законодавством України, здійснює свої права і обов’язки в сферах планування, матеріально-технічного постачання, організації праці та заробітної плати, фінансів, цін, кредитів, зовнішньоекономічної та наукової діяльності, природокористування та охорони навколишнього середовища.
- Центр здійснює господарську діяльність.
- для здійснення господарської некомерційної діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
- Держава та Уповноважені органи управління не відповідають за зобов’язання Центру, а Центр не відповідає за зобов’язаннями держави та Уповноважених органів управління, крім випадків, передбачених законодавством.
- Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
- Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
- ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
- ЦПМСД для виконання покладених на нього завдань має право самостійно:
- Здійснювати планування роботи відповідно до державних замовлень та програм.
- Організовувати свою діяльність щодо забезпечення виконання договору про медичне обслуговування населення.
- Здійснювати розподіл фінансових та майнових ресурсів між своїми підрозділами.
5.1.4. Укладати договори, угоди, виступати позивачем та відповідачем у суді.
5.2. ЦПМСД для виконання покладених на нього завдань має право за погодженням із Засновником:
- Укладати договори з іншими комунальними та державними закладами охорони здоров’я про проведення діагностичних досліджень, що входять до компетенції ПМСД, але для їх виконання у ЦПМСД відсутні умови.
- Здійснювати іншу, ніж надання медичної допомоги, господарську діяльність, не заборонену законодавством.
- ЦПМСД забезпечує:
- Надання медичної допомоги відповідно до договору про медичне обслуговування населення за бюджетні кошти та інших укладених договорів.
- Дотримання встановленого порядку звітування.
- Надання оперативної інформації за запитом відповідно до підпорядкування.
- Належне ведення обліково-звітної документації.
- Координацію взаємодії лікарських амбулаторій та організацій, де є організовані контингенти населення, щодо надання невідкладної медичної допомоги, проведення заходів диспансеризації та масової профілактики інфекційних захворювань.
- Своєчасну сплату податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
- Цільове використання закріпленого за ним майна та виділених бюджетних коштів.
- Утримання у належному стані рухомого і нерухомого майна.
- Створення належних умов для високопродуктивної праці, забезпечення додержання законодавства про працю, соціальне страхування, правил та норм охорони праці, техніки безпеки.
- Здійснення заходів з удосконалення оплати праці працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості у результатах особистої роботи та у загальних результатах діяльності ЦПМСД.
- Відповідає за виконання покладених на ЦПМСД завдань та функцій, дотримання вимог законодавства з питань охорони праці, пожежної безпеки його головний лікар. Обов’язки та права інших працівників ЦПМСД визначаються посадовими інструкціями, затвердженими головним лікарем.
- УПРАВЛІННЯ
- Очолює ЦПМСД головний лікар, який призначається розпорядженням міського голови на конкурсній основі шляхом укладання контракту.
- Повноваження головного лікаря:
- Здійснює загальне керівництво ЦПМСД.
- Спрямовує і координує заходи, що належать до компетенції ЦПМСД.
- Розробляє штатний розпис та щорічно подає його на затвердження міському голові.
- Призначає своїх заступників та керівників структурних підрозділів ЦПМСД.
- Здійснює прийом працівників на роботу та звільнення з роботи у ЦПМСД за погодженням з керівниками структурних підрозділів.
- Затверджує плани роботи ЦПМСД та його структурних підрозділів.
- Затверджує режим роботи ЦПМСД та його структурних підрозділів за поданням їх керівників.
- Організує контроль за виконанням планів та дотриманням графіків роботи підрозділів ЦПМСД.
- Видає накази по ЦПМСД.
- Затверджує посадові інструкції працівників ЦПМСД.
- Забезпечує впровадження і вдосконалення системи управління якістю у ЦПМСД.
- Забезпечує впровадження і вдосконалення системи мотивації праці у ЦПМСД.
- Заохочує працівників та накладає стягнення у встановленому законодавством порядку.
- Укладає договори від імені ЦПМСД.
- Представляє інтереси ЦПМСД в органах судової влади.
- Від імені власника підписує колективний договір з одним або кількома профспілковими чи іншими уповноваженими на представництво трудовим колективом ЦПМСД органами, а у разі відсутності таких органів – представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом ЦПМСД.
- ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА
- Структурними підрозділами ЦПМСД є:
- Адміністративна частина/управління.
- Господарська частина.
- Лікувально-профілактична служба, що складається з амбулаторій ЗПСМ №1 та №2.
- З метою збільшення доступності ПМСД для населення віддалених від розташування амбулаторій та ФАПів за ініціативою органу місцевого самоврядування, керівництва підприємств, установ або організацій за погодженням з головним лікарем можуть організовуватись медичні пункти тимчасового базування.
- ВЗАЄМОДІЯ ТА КОНТРОЛЬ ДІЯЛЬНОСТІ
- За необхідності надання пацієнту ВМД або ТМД спеціалізованої або високоспеціалізованої допомоги ЦПМСД направляє пацієнтів згідно з показаннями до закладів охорони здоров’я ВМД або ТМД відповідної спеціалізації.
- За необхідності надання пацієнту екстреної медичної допомоги або наявності показань до екстреної госпіталізації (консультації) у заклад ВМД або ТМД ЦПМСД здійснює виклик бригади швидкої медичної допомоги.
- ЦПМСД взаємодіє із закладами охорони здоров’я та іншими закладами і установами, громадськими організаціями при вирішенні питань організації і надання ПМСД.
- Контроль якості надання медичної допомоги хворим у ЦПМСД здійснюється шляхом експертизи відповідності якості наданої медичної допомоги вимогам державним стандартів, нормативів, клінічних протоколів, інших документів з медичної практики.
- Здійснення внутрішнього контролю якості надання медичної допомоги покладається на завідувачів лікарських амбулаторій.
- Здійснення вибіркового внутрішнього контролю якості роботи підрозділів ЦПМСД покладається на заступника головного лікаря ЦПМСД.
- Координуюча, консультативна та дорадча функції з питань організації управління якістю медичної допомоги в ЦПМСД покладаються на Медичну раду закладу, яку очолює головний лікар.
- ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ
- Основним джерелом фінансування ЦПМСД є кошти держбюджету, місцевого бюджету та інших джерел не заборонених законом.
- Іншими джерелами фінансування ЦПМСД можуть бути джерела, що не заборонені чинним законодавством.
- ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
- Працівники Центру мають право брати участь в його управлінні через загальні збори (конференції), раду трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Центру, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування.
Представники профспілкової організації, а у разі їх відсутності – вільно обрані працівниками представники, представляють інтереси працівників в органах управління Центру відповідно до законодавства.
Центр зобов’язаний створювати умови, які б забезпечували участь працівників в його управлінні.
- Трудовий колектив Центру складається з усіх працівників, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з закладом.
- До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Центром, не може обиратися Головний лікар Центру. Повноваження цих органів визначаються законодавством.
- Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру регулюються колективним договором.
- Право укладання колективного договору від імені уповноваженого органу управління надається Головному лікарю Центру, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
- Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Центру та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
- Джерелом коштів на оплату праці працівників Центру є кошти медичної субвенції, державного, обласного та місцевих бюджетів.
Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
Умови оплати праці та матеріального забезпечення Головного лікаря Центру визначаються контрактом, укладеним із уповноваженим органом управління.
- Оплата праці працівників Центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Центром після виконання зобов’язань щодо оплати праці.
- Працівники Центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
- ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
- Припинення діяльності Центру здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Уповноваженого органу управління, а у випадках, передбачених законом України, – за рішенням суду.
- У разі реорганізації Центру вся сукупність його прав та обов’язків переходить до його правонаступників.
- Ліквідація Центру здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється уповноваженим органом управління або за рішенням суду.
- Порядок і строки проведення ліквідації, а також термін для пред’явлення вимог кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня публікації рішення про ліквідацію, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію Центру.
- Ліквідаційна комісія розміщує у друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї, а наявних (відомих) кредиторів повідомляє особисто в письмовій формі у визначені законодавством терміни.
Одночасно ліквідаційна комісія вживає усіх необхідних заходів зі стягнення дебіторської заборгованості Центру та виявлення кредиторів з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію.
- З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління Центром. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Центру і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його уповноваженому органу управління або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені в установленому законодавством порядку.
Ліквідаційна комісія виступає в суді від імені Центру, що ліквідується.
- Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.
- Працівникам Центру, які звільняються у зв’язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
- Центр є таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.