№16 від 2 липня 2024 року Про затвердження Положення про управління соціального захисту населення Самбірської міської ради Львівської області
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХХХІХ сесія VІІІ демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 2 липня 2024 року №16
Про затвердження Положення про управління соціального захисту
населення Самбірської міської ради Львівської області
Керуючись ч.4 ст.54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання рішення Самбірської міської ради від 07.03.2024 року №29 «Про внесення змін в рішення Самбірської міської ради від 11.06.2019 №39 «Про затвердження загальної чисельності, структури та переліку штатних посад апарату Самбірської міської ради та її виконавчих органів», Самбірська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити положення про управління соціального захисту населення Самбірської міської ради Львівської області, згідно з додатком.
- Додаток №24 до рішення Самбірської міської ради Львівської області від 10.02.2011року №12 «Про затвердження положень про структурні підрозділи Самбірської міської ради та її виконавчого комітету» вважати таким, що втратив чинність.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію ради з питань соціального захисту та охорони здоров’я, освіти, науки і культури, молоді та спорту (Р.Павлішак).
Міський голова Юрій ГАМАР
Додаток
до рішення Самбірської міської ради
від 2 липня 2024 року №16
ПОЛОЖЕННЯ
про управління соціального захисту населення
Самбірської міської ради
1.Загальні положення
1.1. Управління соціального захисту населення Самбірської міської ради (далі Управління) є структурним підрозділом міської ради, що утворюється Самбірською міською радою, є підзвітним та підконтрольним міському голові, міській раді, її виконавчому комітету.
1.2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України та Міністерства у справах ветеранів України, рішеннями Львівської обласної ради та розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, розпорядженнями міського голови, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, а також цим Положенням.
2.Завдання та функції
2.1.Основними завданнями управління є :
2.1.1. Забезпечення соціального захисту громадян, які потребують допомоги з боку держави чи органів місцевого самоврядування та проживають на території Самбірської міської територіальної громади.
2.1.2. Організація та забезпечення виконання встановлених законодавством державних та місцевих гарантій соціального захисту громадян пільгових категорій, зокрема, осіб з інвалідністю, захисників і захисниць України, внутрішньо переміщених осіб, підтримки сімей з дітьми, багатодітних сімей, виконання програм і заходів у цій сфері.
2.1.3. Розроблення та організація виконання комплексних програм і заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення, які перебувають у складних життєвих обставинах; всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат і послуг за місцем проживання/перебування.
2.1.4. Забезпечення взаємодії з структурними підрозділами міської ради, центром надання адміністративних послуг, територіальним органом Пенсійного фонду України, а також іншими установами та організаціями у вирішенні питань надання населенню соціальної підтримки.
2.1.5. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи, інформування населення з питань, що належать до компетенції Управління, через засоби масової інформації.
2.1.6. Забезпечення ефективної роботи Управління, своєчасне виконання службових обов’язків, рішень державних органів влади, наказів, розпоряджень, вказівок начальника Управління.
2.1.7. Організація надання соціальних послуг особам, окремим соціальним групам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати.
2.1.8. Дотримання вимог законодавства щодо оформлення бухгалтерських документів, використання фонду оплати праці, вимог фінансової дисципліни, правильності нарахування та перерахування податків до бюджету та інших фондів.
2.2. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
2.2.1. Організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики та здійснює контроль за їх реалізацією;
2.2.2. бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного розвитку територіальної громади; вносить пропозиції щодо проекту місцевого бюджету;
2.2.3. забезпечує ефективне та цільове використання бюджетних коштів; забезпечує правильну організацію бухгалтерського обліку відповідно до законодавства про бухгалтерський облік та звітність;
2.2.4. бере участь у розробленні проектів розпоряджень голови територіальної громади, проектів рішень виконавчого комітету та міської ради;
2.2.5. готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні, аналітичні та статистичні матеріали, адміністративну, оперативну звітність з питань, що належать до його компетенції, для подання голові територіальної громади;
2.2.6. забезпечує проведення заходів щодо запобігання корупції;
2.2.7. проводить розгляд заяв і звернень фізичних та юридичних осіб, надає аргументовані відповіді на них, роз’яснює заявникам положення нормативно – правових актів з питань, що належать до компетенції Управління, надає індивідуальні консультації з питань реалізації соціальних гарантій;
2.2.8. забезпечує в межах своєї компетенції дотримання законодавства про інформацію, доступ до публічної інформації та персональних даних.;
2.2.9. виконує повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
2.2.10. організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
2.2.11. здійснює нагляд за дотриманням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України;
2.2.12. здійснює державний контроль за додержанням законодавства про соціальний захист та соціальне обслуговування населення;
2.2.13. забезпечує цільове використання бюджетних асигнувань, передбачених на виплату державних соціальних допомог та компенсаційних виплат;
2.2.14. забезпечує реалізацію державної політики з питань бухгалтерського обліку та звітності;
2.2.15. організовує роботу щодо забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення допоміжними засобами реабілітації, реабілітаційними послугами, автотранспортом на пільгових умовах; вносить інформацію до Центрального банку даних з проблем інвалідності;
2.2.16. проводить виплати разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни відповідно до судових рішень;
2.2.17. організовує роботу по встановленню статусу та видачі посвідчень особам з інвалідністю внаслідок війни, членам сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, захисника чи захисниці України, громадянам постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС; проводить роботу по внесенню актуальної інформації про осіб, яким видано посвідчення, до Єдиного державного реєстру ветеранів війни;
2.2.18. проводить роботу по виконанню заходів із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації захисників та захисниць України, забезпечує реалізацію державної політики у сфері оздоровлення осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, ветеранів війни;
2.2.19. організовує роботу по виплаті компенсації за належні для отримання жилі приміщення особам з інвалідністю внаслідок війни, внутрішньо-переміщеним особам-учасникам бойових дій, які потребують поліпшення житлових умов;
2.2.20. веде прийом документів та підготовку списків на виплату допомог відповідно до обласних Комплексних програм соціальної підтримки окремих категорій громадян Львівській області, зокрема, ветеранів УПА, реабілітованих громадян, учасників АТО(ООС), Захисників та Захисниць України, членів їх сімей;
2.2.21. у межах своєї компетенції організовує роботу з визначення потреби громадян у соціальних послугах, забезпечує їх планування та визначає обсяг видатків з місцевого бюджету на надання таких послуг;
2.2.22. проводить прийом, призначення та виплату всіх видів державних допомог та компенсацій;
2.2.23. проводить інвентаризацію особових справ та особових рахунків осіб, які отримують соціальну допомогу в установленому законодавством порядку;
2.2.24. сприяє веденню персоніфікованого обліку одержувачів соціальної допомоги у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;
2.2.25. забезпечує функціонування комп’ютерної техніки та програмних засобів Управління, вирішує питання системної підтримки функціонування програмного забезпечення АСОПД/КОМТЕХ, програмного комплексу «Єдина інформаційна система соціальної сфери», «Моніторинг стану соціального захисту населення», програмних комплексів «Соціальна громада», « Монетизація», «ЄІБДВПО»;
2.2.26. здійснює моніторинг та перевірки правильності призначення допомоги і проведених розрахунків, їх відповідності вимогам нормативно-правових актів;
2.2.27. складає місячні, квартальні, річні звіти згідно форм затверджених чинними законодавчими актами, підготовка оперативних інформаційних матеріалів;
2.2.28. формує електронні справи одержувачів соціальних виплат із застосуванням програмних комплексів «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», «Єдина інформаційна система соціальної сфери» ( ЄІССС);
2.2.29. сприяє громадянам в отриманні документів, необхідних для призначення окремих видів допомог;
2.2.30. приймає заяви та необхідні документи для взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, вносить інформацію до Єдиної інформаційної бази про внутрішньо переміщених осіб та призначає адресну допомогу внутрішньо-переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;
2.2.31. організовує здійснення відповідно до законодавства соціальної роботи в громаді, в тому числі виявлення осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема забезпечує, у випадку необхідності, влаштування до будинків-інтернатів громадян похилого віку чи осіб з інвалідністю;
2.2.32. видає особам, які звертаються до управління соціального захисту населення повідомлення, довідки, виписки, інші документи передбачені законодавством;
2.2.33. вивчає та аналізує потребу громади у соціальних та реабілітаційних послугах, щодо надавачів цих послуг залежно від потреб громади у відповідних послугах;
2.2.34. здійснює контроль сум компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих пільгових категорій громадян автомобільним та залізничним транспортом загального користування;
2.2.35. приймає заяви та інші належні документи, на підставі яких призначаються всі види соціальних виплат, допомог та компенсацій;
2.2.36. приймає необхідні документи та відомості для призначення житлових субсидій, пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу (з формуванням паперової справи та подальшою передачею до структурних підрозділів Пенсійного фонду України);
2.2.37. приймає розрахунки від комунальних установ та організацій на відшкодування витрат, пов’язаних з наданням пільг на оплату житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку, які проводяться з бюджету Самбірської територіальної громади;
2.2.38. проводить обстеження домогосподарств на підставі чого складаються акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи за формою затвердженою Міністерством соціальної політики;
2.2.39. здійснює перевірку повноти та достовірності інформації про доходи і майновий стан осіб, які звертаються за призначенням усіх видів соціальних допомог; обстеження сімей з метою підтвердження факту спільного проживання осіб, проводить обстеження матеріально-побутових умов домогосподарств за формами затвердженими Міністерством соціальної політики України;
2.2.40. спільно з представниками закладу охорони здоров’я та надавачами соціальних послуг здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг за формою затвердженою Кабінетом Міністрів України;
2.2.41. вживає заходи щодо надання вразливим верствам населення громади соціальних допомог та компенсацій (зокрема компенсації за догляд фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі), що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету;
2.2.42. здійснює нагляд за додержанням вимог законодавства під час призначення, перерахунку та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України.
2.3. Управління має право:
2.3.1. Одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2.3.2. подавати міській раді, департаменту соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації пропозиції з питань, що належать до компетенції управління;
2.3.3. залучати спеціалістів інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ, організацій та об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції управління;
2.3.4. управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами міської ради, а також з підприємствами, установами, організаціями, громадянами та об’єднаннями громадян;
2.3.5. проводити перевірку достовірності поданих документів шляхом надання запитів;
2.3.6. скликати в установленому порядку наради, проводити семінари з питань, що належать до їх компетенції.
- Структура управління
3.1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою.
3.2. Працівники Управління призначаються на посаду і звільняються з посади міським головою за погодженням з начальником Управління відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
3.3. Начальник Управління:
3.3.1. здійснює керівництво діяльністю Управління, несе відповідальність за виконання покладених на Управління завдань, визначає ступінь відповідальності своїх заступників, керівників структурних підрозділів управління;
3.3.2. подає на затвердження міському голові кошторис та штатний розпис Управління;
3.3.3. затверджує положення про структурні підрозділи управління і функціональні обов’язки його працівників;
3.3.4. розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису Управління;
3.3.5. видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;
3.3.6. планує роботу Управління, звітує перед міським головою про виконання покладених на Управління завдань та затверджених планів роботи;
3.3.8. проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Управління;
3.3.9. забезпечує дотримання працівниками Управління правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни.
3.4. Для розгляду рекомендацій і пропозицій з питань, що належать до компетенції управління, в ньому можуть утворюватись комісії. Склад комісії та положення про них затверджує начальник управління.
3.5. Управління утримується за рахунок коштів місцевого бюджету.
3.6. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та видатки на утримання управління визначає міська рада.
- Відповідальність
4.1. Діяльність начальника Управління та спеціалістів Управління ґрунтується на засадах законності, персональної відповідальності, взаємодії з апаратом ради, її виконавчих органів та врахуванням громадської думки.
4.2. Начальник Управління та спеціалісти Управління, винні у порушенні Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», інших законів та нормативно-правових актів, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
- Заключні положення
5.1. Покладання на Управління обов’язків, які не передбачені цим Положенням і не стосуються компетенції Управління, не допускаються.
5.2. Виконавчий комітет Самбірської міської ради створює належні умови для ефективної роботи і підвищення кваліфікації працівників Управління, забезпечує приміщенням, сучасними засобами оргтехніки та зв’язку.
Секретар ради Олег ОНИЩУК