№ 87-р від 16 травня 2023 року Про затвердження Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Самбірської територіальної громади
У к р а ї н а
Львівська область
м.Самбір
Розпорядження
Міського голови
від 16 травня 2023 року № 87-р
|
Керуючись п.19,20 ч.4 ст.42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, відповідно до вимог ст.19 та ч.5 ст.30 Кодексу Цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI (з змінами), постанов Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 №11 “Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту”, від 27.09.2017 №773 “Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту” (з змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 №488-р “Про затвердження Плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій”, розпорядження міського голови від 05.05.2023 №77-р “Про організацію модернізації місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Самбірської територіальної громади”, з метою забезпечення оповіщення керівного складу структурних підрозділів Самбірської міської ради, підприємств, установ, організацій, органів управління і сил цивільного захисту Самбірської міської субланки Самбірської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області та населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій на території Самбірської територіальної громади:
1.Затвердити Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Самбірської територіальної громади Львівської області згідно додатку.
2.Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника міського голови Г.Кроляк.
Міський голова Юрій ГАМАР
Додаток
до розпорядження міського голови
від 16 травня 2023 року № 87-р
ПОЛОЖЕННЯ
про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Самбірської територіальної громади Львівської області
Загальна частина
- Це Положення визначає порядок організації оповіщення населення Самбірської територіальної громади та керівного складу і структурних підрозділів Самбірської міської ради, підприємств, установ, організацій, органів управління і сил цивільного захисту Самбірської субланки Самбірської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області (надалі – субланка) про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, їх подальшого інформування з метою вжиття заходів безпеки та ліквідації їх наслідків, а також забезпечення функціонування апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій.
- Дія цього Положення поширюється на територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади, структурні підрозділи Самбірської міської ради, редакцію Самбірського радіомовлення “Поступ”, а також підприємства, установи, організації незалежно від форми власності та господарювання на території Самбірської територіальної громади.
- У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України, Положенні про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 №733, та в інших нормативно-правових актах.
- Місцева автоматизована система централізованого оповіщення Самбірської територіальної громади (надалі – МАСЦО) є комплексом організаційно-технічних заходів, програмно-апаратного комплексу (надалі – ПАК) і технічних засобів оповіщення, засобів та каналів зв’язку, мережі радіомовлення, інформаційних систем підприємств, установ та організацій, призначених для своєчасного доведення сигналів та інформації про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій до органів управління та сил цивільного захисту субланки та населення громади.
- Створення МАСЦО організовується відділом з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення виконавчого комітету Самбірської міської ради (надалі – відділ). Відділ здійснює керівництво МАСЦО при виконанні завдань відповідно до цього Положення, організовує утримання, забезпечення постійної готовності до дій за призначенням та модернізацію МАСЦО на підставі рішень керівника субланки.
- Основними завданнями МАСЦО є:
прийом сигналів, команд, розпоряджень та повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (надалі – ТАСЦО) та доведення їх до керівництва органів управління та сил цивільного захисту субланки;
оповіщення членів міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, міської комісії з питань евакуації, осіб керівного складу і чергових служб територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту регіонального рівня, територіальних формувань центрального підпорядкування;
оповіщення визначених посадових осіб субланки;
оповіщення населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації через:
кінцеві сигнально-гучномовні пристрої (спеціальні звукові системи на основі гучномовців, у тому числі встановлені на транспортних засобах, що залучаються для оповіщення, електросирени, електронні інформаційні табло, ручні мегафони) та інші технічні засоби оповіщення;
редакцію Самбірського радіомовлення “Поступ”, трансляція якого охоплює територію громади, відділ з питань інформаційної політики та зв’язків з громадськістю та Інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, мобільні додатки тощо), які є найбільш популярними на території Самбірської територіальної громади;
- МАСЦО передбачає інтеграцію із ТАСЦО, а також взаємодію з локальними та об’єктовими системами оповіщення. Проєктування та модернізація МАСЦО здійснюється згідно із законодавством на підставі рішень керівника субланки та за погодженням з департаментом з питань цивільного захисту Львівської обласної державної адміністрації та ГУ ДСНС України у Львівській області.
- До складу МАСЦО входять:
автоматизоване робоче місце прийому сигналів та інформації від ТАСЦО та керування місцевою автоматизованою системою централізованого оповіщення (надалі – АРМ МАСЦО);
ПАК автоматизованого виклику (НАБАТ);
ПАК автоматизованого включення кінцевих сигнально-гучномовних пристроїв;
кінцеве обладнання та сигнально-гучномовні пристрої (БГО-1200, БОУ-400);
електросирени та пристрої для запуску електросирен;
Інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, месенджери, спеціалізовані мобільні додатки тощо);
лінії (мережі) зв’язку і управління апаратурою та технічними засобами оповіщення і кінцевими сигнально-гучномовними пристроями.
серверна частина програмно-технічного комплексу ТАСЦО оповіщення населення та системи автоматизованого виклику (доступ до серверної частини організовується з використанням мережі Ethernet на базі мереж місцевих провайдерів та мережі передачі даних мобільного 3G/4G зв’язку).
- ПАК автоматизованого виклику (НАБАТ) забезпечує інформування (виклик) осіб керівного складу органів управління та сил цивільного захисту, членів міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, міської комісії з питань евакуації, осіб керівного складу і чергових служб територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту регіонального рівня, територіальних формувань центрального підпорядкування територіальної підсистеми ЄДСЦЗ.
ПАК автоматизованого виклику забезпечує передачу необхідної інформації у вигляді мовних або текстових повідомлень.
ПАК автоматизованого включення кінцевих сигнально-гучномовних пристроїв забезпечує автоматизований запуск сигнально-гучномовних пристроїв та електросирен.
Організація та забезпечення оповіщення про загрозу виникнення
або виникнення надзвичайних ситуації
- Доведення сигналів, повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій до населення, а також інформування населення здійснюється:
через філію АТ “Національна суспільна телерадіокомпанія України” “Львівська регіональна дирекція”, комунальне підприємство “Телерадіокомпанія “Перший Західний”, державні і публічні телерадіокомпанії, комунальні, громадські та інші телерадіоорганізації незалежно від форми власності з використанням їх телемереж і мереж ефірного радіомовлення (із супроводженням інформації жестовою мовою та/або субтитруванням, якщо вона є голосовою, і аудіокоментуванням, якщо вона є візуальною);
через Інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, месенджери, спеціалізовані мобільні додатки тощо).
Для передачі сигналів та повідомлень оповіщення використовуються сигнально-гучномовні пристрої, зокрема встановлені на транспортних засобах Самбірського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області, що залучається для оповіщення, електронні сирени, електронні інформаційні табло, електросирени та інші технічні засоби.
- Повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій готуються державною мовою ДСНС України, ГУ ДСНС України у Львівський області, департаментом з питань цивільного захисту Львівської обласної державної адміністрації, відділом, керівниками підприємств, установ і організацій, де створено систему оповіщення.
Зазначені повідомлення повинні містити інформацію про характер та місце загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, можливу зону поширення надзвичайної ситуації, заходи безпеки.
Тексти повідомлень записуються в енергонезалежну пам’ять електронних сирен, а також на окремих електронних або оптичних носіях інформації та дублюються в паперовому вигляді, які зберігаються у відділі.
Тривалість звучання повідомлень, що передаються технічними засобами мовлення, повинна становити не менше ніж п’ять хвилин, у разі потреби вони повторюються через кожні 10-15 хвилин.
Пакети з паролями і відгуками для інформування населення через радіомережу зберігаються в чергових (диспетчерських) службах, що організовують оповіщення, а також радіотрансляційних вузлах незалежно від форми власності, що залучаються до оповіщення.
Електронні, оптичні носії інформації та друковані тексти повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій зберігаються в запечатаних пронумерованих контейнерах (тубусах).
Редакція Самбірського радіомовлення “Поступ” оприлюднює повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, а також іншу інформацію з питань цивільного захисту (відомості про надзвичайні ситуації, що прогнозуються або виникли, межі їх поширення і наслідки, а також способи та методи захисту від них) на безоплатній основі.
- Переривання трансляції програм мовлення для оповіщення населення здійснюється в автоматичному режимі за допомогою спеціальних технічних засобів, встановлених в апаратній редакції радіомовлення “Поступ”.
У разі неможливості переривання трансляції програм мовлення, оповіщення населення здійснюється керівництвом субланки безпосередньо з вузла редакції Самбірського радіомовлення “Поступ” відповідно до спільної інструкції, яка розробляється відділом.
- Готовність МАСЦО до використання за призначенням забезпечується шляхом:
організації цілодобового чергування в адмінбудівлі (ратуші) міської ради;
організації роботи всіх оперативно-чергових (чергових) та інших служб, що забезпечують оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації;
організації та забезпечення підготовки персоналу оперативно-чергових, чергових (диспетчерських) служб до дій у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації;
організаційно-технічної взаємодії систем оповіщення незалежно від рівня;
забезпечення встановлення на об’єкті редакції Самбірського радіомовлення “Поступ”, яка залучається до оповіщення, спеціальних технічних засобів для передачі сигналів та інформації через програми радіомовлення;
інтеграції МАСЦО із ТАСЦО, організаційно-технічної взаємодії МАСЦО з локальними та об’єктовими системами оповіщення;
запобігання доступу сторонніх осіб до блоків управління апаратури і технічних засобів оповіщення МАСЦО з метою несанкціонованого запуску або відключення систем оповіщення;
здійснення своєчасної модернізації та реконструкції МАСЦО з урахуванням змін у структурі державного управління та розвитку інформаційних і телекомунікаційних технологій;
проведення експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення, а також технічних перевірок їх працездатності;
проведення заходів із забезпечення резервного електроживлення апаратури і технічних засобів оповіщення, дистанційного діагностування їх стану;
готовності електронних комунікаційних мереж до передачі сигналів оповіщення та/або інформування;
закладення пакетів з паролями і відгуками для запуску ПАК автоматизованого виклику та проведення оповіщення (інформування населення через місцеве радіомовлення);
закладення пакетів з текстами повідомлень до населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій (на електронних, оптичних носіях інформації та в паперовому вигляді).
Порядок застосування МАСЦО у разі загрози виникнення
або виникнення надзвичайної ситуації
- Рішення про оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації на територіальному рівні приймає міський голова. За вказівкою міського голови – перший заступник міського голови (як заступник голови міської комісії з питань ТЕБ і НС) дає доручення начальник відділу.
- Рішення про оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації приймається на підставі:
повідомлення про фактичну обстановку, що склалася у зоні можливого виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
результатів аналізу прогнозованих даних, стану небезпеки природно-техногенного характеру в регіоні, що вимагають негайного проведення заходів для захисту населення і територій;
пропозицій комісій та керівників об’єктів, на території яких існує загроза виникнення або виникла надзвичайна ситуація.
- У разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації на територіальному рівні, після отримання інформації про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації відділ інформує про це міського голову та здійснює оповіщення.
- Міський голова приймає рішення про здійснення оповіщення структурних підрозділів Самбірської міської ради, підприємств, установ, організацій, органів управління та сил цивільного захисту і населення та дає завдання відділу щодо запуску МАСЦО для інформування осіб керівного складу, координаційних органів субланки, аварійно-рятувальних служб та формувань.
Відділ доповідає міському голові про результати оповіщення на підставі підтверджень про отримання сигналів оповіщення від чергових служб, а також на підставі інформації про спрацювання апаратури оповіщення.
Оповіщення (інформування) керівництва субланки на населення Самбірської територіальної громади у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації здійснюється відповідно до Схеми оповіщення (інформування).
- Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури МАСЦО і технічних засобів оповіщення здійснюється підприємствами та організаціями, що надають такі послуги, незалежно від форми власності відповідно до вимог експлуатаційно-технічної документації підприємства-виробника на апаратуру оповіщення та інші технічні засоби оповіщення і зв’язку.
- Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення, а також проведення організаційно-технічних заходів щодо запобігання несанкціонованому запуску МАСЦО організовується підприємством, що на підставі укладених договорів прийняло апаратуру і технічні засоби оповіщення на експлуатаційно-технічне обслуговування та відділом.
Керівники відділу, підприємств, установ і організацій, де встановлено апаратуру і технічні засоби МАСЦО, забезпечують їх збереження, а також виконання відповідними оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами інструкцій із застосування зазначеної апаратури і технічних засобів.
Підприємства, з якими укладено договір про експлуатаційно-технічне обслуговування МАСЦО, здійснюють контроль за роботою апаратури і технічних засобів оповіщення, про виявлені несправності інформують відділ та інших відповідальних посадових осіб, де встановлено зазначену апаратуру і технічні засоби, та здійснюють заходи щодо усунення несправностей.
- Створення, модернізація, утримання та забезпечення постійної готовності до дій за призначенням МАСЦО проводиться за рахунок коштів місцевого бюджету.
Капітальний та поточний ремонт апаратури МАСЦО, технічних засобів оповіщення проводиться операторами підприємств та організацій, що надають послуги, за рахунок коштів місцевого бюджету або балансоутримувача.
- Контроль за станом готовності МАСЦО здійснюється:
– відділом шляхом щоденної перевірки через АРМ МАСЦО стану готовності технічних засобів оповіщення та наявності лінії (мережі) зв’язку і управління апаратурою та технічними засобами оповіщення і кінцевими сигнально-гучномовними пристроями;
– оперативно-черговою службою пункту Львівської обласної державної адміністрації, відділом та черговими службами шляхом передачі тренувальних та контрольних сигналів управління та отримання підтвердження їх виконання.
Технічна перевірка МАСЦО із включенням технічних засобів оповіщення та доведенням тестових сигналів та інформації до населення проводиться за розпорядженням голови обласної державної адміністрації та міського голови.
- Згідно з планами оперативно-чергова служба пункту управління Львівської облдержадміністрації та відділ проводить технічні перевірки МАСЦО з включенням електросирен та інших технічних засобів оповіщення не рідше ніж один раз на квартал.
Перед проведенням технічної перевірки системи оповіщення протягом 3 ох днів населення попереджається про це відділом через засоби масової інформації. Час проведення перевірки встановлюється головою Львівської обласної державної адміністрації та міським головою.
- У разі виявлення несправностей апаратури і технічних засобів оповіщення МАСЦО відділом та підприємством (оператором телекомунікацій), що здійснює експлуатаційно-технічне обслуговування зазначеної апаратури і технічних засобів, негайно вживаються заходи для усунення несправностей.
Виконавчим комітетом Самбірської міської ради та підприємством, що здійснює експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури МАСЦО та технічних засобів оповіщення, у разі несанкціонованого запуску системи проводиться розслідування, за результатами якого складається відповідний акт.
Керуючий справами
виконавчого комітету Микола ПЕТРИК
https://drive.google.com/file/d/1nETRxPmCl6cPUOmW0n1uU_oehHXgNew8/view?usp=share_link