№ 147 від 18 серпня 2022 року Про затвердження Програми інформатизації “Цифрова Самбірська міська територіальна громада” на 2022 – 2023 роки
САМБІРСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
від 18 серпня 2022 року № 147
м. Самбір
Про затвердження Програми інформатизації “Цифрова Самбірська міська територіальна громада” на 2022 – 2023 роки
____________________________________________________________________________________________________
З метою сприяння соціально-економічному розвитку Самбірської міської територіальної громади шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності громади, підвищення ефективності виконання завдань і функцій місцевого самоврядування, ефективного використання бюджетних коштів, відповідно до ст.143 Конституції України, Закону України Про Національну програму інформатизації» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 №695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021–2027 роки», Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років, керуючись ч.2 ст.52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Самбірської міської ради
В И Р І Ш И В :
- Затвердити Місцеву програму інформатизації «Цифрова Самбірська міська територіальна громада» на 2022-2023 роки (надалі – Програма) згідно додатку.
- Фінансовому управлінню виконавчого комітету Самбірської міської територіальної громади (Р.Сас) передбачати кошти на виконання заходів Програми.
- Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови Г.Кроляк.
Міський голова Юрій Гамар
Додаток
до рішення виконавчого комітету
від 18 серпня 2022 року № 147
Програма інформатизації
“Цифрова Самбірська міська територіальна громада”
на 2022-2023 роки
– 2022 –
ПАСПОРТ
Програми інформатизації «Цифрова Самбірська міська територіальна громада» на 2022-2023 роки
1. | Ініціатор та розробник програми |
Управління економіки виконавчого комітету Самбірської міської ради; відділ забезпечення діяльності виконавчого комітету Самбірської міської ради, відділ з питань інформаційної політики та зв’язків з громадськістю |
2. | Учасники програми |
Структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
3. | Головний розпорядник коштів | Виконавчий комітет Самбірської міської ради |
4. | Термін реалізації програми |
2022-2023 роки |
5. | Бюджет програми | 2022 рік – в межах затверджених бюджетних асигнувань;
2023 рік – в межах затверджених бюджетних асигнувань. |
6. | Джерела фінансування | кошти бюджету Самбірської міської територіальної громади
|
І. ВСТУП
Місцева програма інформатизації «Цифрова Самбірська міська територіальна громада» на 2022 – 2023 роки (далі – Програма) визначає основні засади реалізації місцевої політики у сфері інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації. Відповідно до чинного законодавства Програма розроблена як складова Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2022 – 2023 роки та визначає комплекс пріоритетних завдань щодо інформаційного, організаційно-технічного, нормативно-правового забезпечення діяльності органу місцевого самоврядування та стосовно соціально-економічного розвитку шляхом впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ) у всі сфери життєдіяльності Самбірської міської територіальної громади.
Основна увага в Програмі приділяється створенню та впровадженню взаємно інтегрованих проєктів, які дозволять сформувати єдину сучасну інформаційно-цифрову інфраструктуру громади, яка може працювати із різними системами інформаційно-цифрової інфраструктури окремих підрозділів, територіальних об’єднань та органів місцевого самоврядування та забезпечить реалізацію державної, регіональної та місцевої політик: у сферах інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій, цифровізації, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства; у сфері розвитку цифрових навичок мешканців та працівників місцевого самоврядування; у сферах відкритих даних, розвитку національних електронних інформаційних ресурсів; у сфері надання електронних та адміністративних послуг.
ІІ. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Місцева програма інформатизації «Цифрова Самбірська міська територіальна громада» на 2022 – 2023 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про Національну програму інформатизації», «Про електронні довірчі послуги», «Про інформацію», «Про захист персональних даних», Концепції Національної програми інформатизації, схваленої Законом України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» (зі змінами), Бюджетного кодексу України; постанов Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 №590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (зі змінами), від 11.03.22 № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану», від 12.04.2000 № 644 «Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проєкту інформатизації» (зі змінами), від 12.06.2019 № 493 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо функціонування офіційних вебсайтів органів виконавчої влади», від 05.08.2020 № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021 – 2027 роки», від 30.01.2019 № 56 «Деякі питання цифрового розвитку»; розпоряджень Кабінету Міністрів України від 21.02.2001 №54-р «Про затвердження державних замовників регіональних програм і проєктів інформатизації», від 15.05.2013 № 386-р «Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні», від 16.11.2016 № 918-р «Про схвалення Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні», від 17.01.2018 № 67-р «Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018 – 2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації»; Стратегії регіонального розвитку Львівської області на 2021 – 2027 роки, затвердженої рішенням Львівської обласної ради від 20.12.2019 № 1242. Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2022 – 2024 роки від 23.12.2022 № 333.
Програма також враховує положення щодо напрямів публічної політики в Україні відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про публічні закупівлі», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», Указу Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку “Україна – 2020”», постанови Верховної Ради України від 31.03.2016 № 1073-VIII «Про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України”», постанов Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (зі змінами), від 12.06.2020 № 471 «Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України», розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 № 474-р «Деякі питання реформування державного управління України».
Програма позиціонується як стратегічний документ місцевого рівня, тому її реалізація вимагає зосередження фінансових, фізичних та людських ресурсів. Очікується, що всі зусилля буде спрямовано на успішну реалізацію завдань і заходів, передбачених Програмою. Таким чином, зосередження та належна координація наявних фінансових ресурсів, залучених із надходжень місцевого рівня, державного бюджету, коштів донорів та з приватних джерел, дасть змогу забезпечити досягнення цілей, визначених у Програмі.
ІІІ. СТАН, ПРОБЛЕМИ І МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ГРОМАДИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ
Одним із трендів на даний час є активне впровадження в діяльність органів місцевого самоврядування елементів системи цифрового урядування. Відтак, успішність реформи децентралізації влади має бути закріплена розширенням дієвості територіальної громади на різних рівнях: у сферах освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, енергетики, громадського транспорту, питаннях громадської безпеки тощо за рахунок посилення їх цифрової спроможності. Мова йде про впровадження нових, цифрових процесів та сучасних технологічних рішень, поширення мережевих комунікацій, оволодіння цифровими інструментами.
Позитивними сторонами цифровізації територіальної громади є:
1) широке використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для досягнення необхідного рівня ефективності та результативності;
2) можливість прийняття ефективних управлінських рішень;
3) зменшення корупційних ризиків на всіх рівнях і за всіма напрямами;
4) зростання рівня цифрової грамотності населення громади;
4) процес контролю і прозорості.
Посилення цифрової спроможності територіальної громади – це процес створення електронних сервісів для більш ефективних управлінських рішень та надання якісних послуг в середині громади.
“Цифрову” громаду складають громадяни, які розуміють важливість впровадження цифрових технологій та інновацій, що полегшуватимуть життя та покращуватимуть і розвиватимуть громаду. Це постійний діалог між органами влади і мешканцями, який допомагає визначати пріоритети розвитку та вирішувати проблеми. А цифрові технології та інструменти роблять вказаний процес простішим та доступнішим.
Рівень використання цифрових технологій стає безпосереднім чинником впливу на підвищення ефективності місцевого самоврядування, конкурентоспроможності та економічного розвитку громади.
Основними проблемами розвитку інформатизації в громаді є:
- нерівномірність забезпечення можливості доступу населення до комп’ютерних і телекомунікаційних засобів, поглиблення «цифрової нерівності» між окремими місцевостями, галузями економіки та різними верствами населення;
- істотний дисбаланс у розвитку інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури і ступеня інтеграції цієї інфраструктури у основні ділові процеси громади;
- нерозвиненість місцевих цифрових послуг для громадян і організацій;
- низький рівень цифрової грамотності і готовності населення до використання інформаційно-комунікаційних технологій.
ІV. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ ГРОМАДИ
Метою Програми є покращення ефективності управління та підвищення рівня якості життя в громаді, підвищення рівня доступності цифрових сервісів і послуг для громадян, усунення людського фактору та корупційних ризиків в наданні публічних послуг та формування безпечного інформаційного середовища на базі сучасних цифрових технологій. Сприяння соціально-економічному розвитку громади шляхом упровадження сучасних та перспективних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності громади, створення умов для модернізації інформаційної інфраструктури.
Головне завдання Програми – проведення цифровізації, інформатизації та цифрової трансформації в актуальних напрямках та сферах, які відповідають потребам мешканців та соціально-економічному розвитку громади.
Пріоритетними напрямами Програми є:
1.Нормативно-правове, організаційне та методичне забезпечення програми інформатизації:
- розробка нормативно-правових та технічних документів, методичних рекомендацій щодо організації виконання завдань Програми; створення, впровадження та адміністрування інформаційних систем і програмно-технічних комплексів, засобів інформатизації, механізмів інтеграції систем; організації цифрових робочих місць службовців; організації захисту інформаційної інфраструктури;
- проведення науково-практичних конференцій, місцевих семінарів, круглих столів, відеоконференцій за участю керівників органів влади, науковців, представників громадських організацій та бізнес-структур щодо впровадження новітніх інформаційних технологій, електронного урядування тощо;
- організація навчання фахівців органів місцевого самоврядування, у тому числі на базі спеціалізованих установ та підприємств, з питань цифрових навичок та компетенцій в частині використання цифрових інструментів в управлінській діяльності.
- Розвиток цифрової інфраструктури громади:
- розвиток та поширення широкосмугової мультисервісної інфраструктури (мережі) на всій території громади;
- забезпечення покриття мережею Інтернет об’єктів соціальної інфраструктури та об’єктів, що надають публічні сервіси та послуги на території громади;
- співпраця з міжнародними організаціями, донорами, фондами розвитку тощо у сфері розвитку та покращення цифрової інфраструктури громади.
- Інформатизація публічного управління в громаді:
- вдосконалення цифрової інфраструктури в органами публічної влади громади;
- придбання засобів інформатизації для органів управління територіальної громади;
- розширення системи електронного документообігу в органах управління територіальної громади;
- навчання суб’єктів всіх форм власності щодо роботи з новими цифровими сервісами та послугами;
- реінжиніринг публічних послуг, суб’єктами надання яких є публічні органи територіальної громади;
- наближення центрів надання адміністративних послуг до мешканців;
- підвищення рівня якості обслуговування в ЦНАПах;
- розвиток та підтримка вебпорталів органів публічної влади громади;
- підвищення захисту вебпорталів органів публічної влади громади;
- застосування цифрових рішень для створення безбар’єрного простору;
- розвиток інструментів е-демократії та їх застосування органами публічної влади громади;
- активізація роботи з відкритими даними в територіальній громаді;
- підвищення прозорості роботи органів публічної влади шляхом використання цифрових інструментів;
- використання цифрових інструментів з метою покращення виконання інших функцій в сфері управління персоналом в органах публічної влади;
- забезпечення технічного захисту інформації в інформаційно- телекомунікаційних системах та об’єктах інформаційної діяльності;
- створення спеціально атестованих приміщень для проведення нарад щодо інформації з обмеженим доступом;
- розвиток цифрових навичок публічних службовців, в тому числі щодо кібергігієни.
- Інформатизація сфер життєдіяльності регіону.
Охорона здоров’я:
- інформатизація медичних установ та забезпечення їх достатнім рівнем цифрових інструментів для надання якісних послуг населенню;
- навчання працівників медичної галузі цифровим навичкам та вмінню працювати з цифровими системами;
- розвиток Медичних Інформаційних Систем (МІС), які використовуються в медичних закладах громади;
- розвиток та впровадження цифрових рішень для підвищення прозорості в сфері охорони здоров’я;
- участь в обласній програмі розвитку телемедицини.
Культура:
- забезпечення рівного доступу до культурного фонду громади шляхом його оцифрування та оприлюднення на цифрових майданчиках;
- захист культурного фонду шляхом оцифрування;
- впровадження цифрових рішень для покращення культурної освіти мешканців, в тому числі задля цілей патріотичного виховання;
- впровадження цифрових рішень задля підвищення рівня споживання національного та локального культурного продукту, його популяризації;
- використання цифрових рішень в досягненні інших цілей, які будуть визначені в стратегії розвитку сфери культури громади.
Транспортні перевезення:
- висвітлення руху транспорту громади в різних інформаційних системах;
Розвиток цифрових навичок мешканців громади:
- популяризація порталу «Дія.Цифрова освіта» серед мешканців, як інструменту самоосвіти.
- V. ЗАХОДИ ПРОГРАМИ У 2022-2023 РОКАХ
№
з/п |
Заходи | Виконавці | Обсяг фінансування, тис.грн |
1. | Придбання комп’ютерної та оргтехніки, комплектуючих до них | виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
2. | Придбання ліцензованого програмного забезпечення, подальша його підтримка та оновлення (поновлення ліцензій) | виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
3. | Забезпечення захисту комп’ютерної та оргтехніки від коливань напруги в електричній мережі (придбання акумуляторів для джерела безперебійного живлення, переобладнання електромережі, заземлення серверу, джерела безперебійного живлення, тощо) | виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
4. | Впровадження та підтримка системи електронного цифрового підпису електронних документів в органах місцевого самоврядування | виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
5. | Послуги з технічного обслуговування комп’ютерної техніки та оргтехніки | виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
6. | Супроводження Інтернет сайту для Громади на базі Веб-порталу органів місцевого самоврядування | виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
7. | Послуги за доступ до мережі Інтернет | виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
8. | Участь у семінарах з підвищення кваліфікації працівників органу місцевого самоврядування з питань інформаційних технологій та запровадження системи електронного врядування (електронний документообіг, облік кадрів, адміністрування веб-сайту, системи прийняття управлінських рішень, управління проектами та інше)
|
Виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
9. | Підключення до системи відеоконференцій зв’язку | Виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
10. | Розвиток системи електронного документообігу та регіональної системи захищеної електронної пошти | Виконавчий комітет Самбірської міської ради;
структурні підрозділи виконавчого комітету Самбірської міської ради |
в межах затверджених бюджетних асигнувань |
VІ. ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Місцева програма інформатизації формується як складова частина Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2022-2024 роки і спрямовується на раціональне використання науково-технічного та промислового потенціалу, матеріально-технічних і фінансових ресурсів для створення сучасної інформаційної інфраструктури в інтересах вирішення комплексу поточних та перспективних завдань розвитку територіальної громади.
Реалізація заходів Програми здійснюється шляхом надання субвенції з бюджету Самбірської міської територіальної громади обласному бюджету.
Реалізація Програми здійснюватиметься із дотриманням таких основних принципів:
- узгодженість пріоритетів інформатизації з основними напрямами програм соціально-економічного розвитку області та України в цілому;
- координація з розробленими і такими, що реалізуються, державними, міжгалузевими, галузевими програмами інформатизації щодо цілей, етапів, ресурсів і об’єктів робіт;
- спадковість, поступовість і безперервність при реалізації завдань Програми на наступні роки;
- випереджаючий розвиток нормативно-правової бази регулювання відносин учасників створення, розповсюдження і використання інформаційних продуктів і послуг;
- створення організаційних і фінансових основ для реалізації завдань Програми інформатизації;
- моніторинг та оцінювання виконання завдань;
- перерозподіл та концентрація ресурсів на користь найбільш результативних напрямів інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.
VІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ГРОМАДИ
Успішна реалізація заходів Програми буде мати безпосередній позитивний вплив як на загальний соціально-економічний розвиток громади, так і на його конкретні аспекти, зокрема:
- забезпечення доступу громадян і бізнесу до якісних та зручних публічних послуг без корупційних ризиків;
- розвиток інформаційно-телекомунікаційного середовища та цифрової інфраструктури громади;
- формування безпечного інформаційного середовища на базі сучасних цифрових технологій;
- розширення доступу та можливостей людей для безпечного та ефективного використання Інтернету як для особистого розвитку, так і для ведення власної справи шляхом покращення цифрових навичок;
- отримання громадянами якісно нового рівня послуг у сферах освіти, охорони здоров’я, пасажирських перевезень тощо;
- розвиток і впровадження актуальних європейських норм і стандартів інформатизації у всіх сферах життєдіяльності громади;
- покращення загального інвестиційно-економічного фону громади;
- сприяння інтеграції громади в сучасне цифрове та інноваційне суспільство.
Виконання заходів Програми має забезпечити:
- розширення мережі широкосмугового доступу до Інтернету;
- впровадження систем захисту інформації згідно з чинним законодавством та діючими європейськими стандартами;
- використання ліцензійного програмного забезпечення з актуальною підтримкою та оновленнями на сучасних технічних і апаратних засобах, зданих повноцінно та оперативно вирішувати покладені на них задачі в органах публічної влади та об’єктах соціальної інфраструктури;
- створення єдиного безпечного цифрового інформаційно-культурного простору для задоволення потреб жителів та гостей громади;
- впровадження у діяльність органів влади, відомств, організацій сучасних засобів та методів збирання, накопичення, оброблення і використання інформації, необхідної для задоволення соціальних та інформаційних потреб населення, а також прийняття обґрунтованих рішень на всіх рівнях системи управління громади;
- підвищення цифрової грамотності та культури населення;
- реалізацію проєктів на базі цифрових технологій в сфері освіти, охорони здоров’я, пасажирських перевезень та культури;
- впровадження та удосконалення систем електронного документообігу.
Керуючий справами
виконавчого комітету Микола Петрик