№ 1. Про заяви Самбірської міської ради
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LVI сесія VІI демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 10 жовтня 2019 року № 1
Про заяви Самбірської міської ради
Керуючись ст. 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», беручи до уваги Рішення Львівської обласної ради від 02.10.2019 року №891 «Про заяви Львівської обласної ради», Самбірська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Прийняти заяви Самбірської міської ради:
1.1. Щодо недопущення капітуляції України в російсько-українській війні (додаток 1).
1.2. Щодо неприпустимості відведення сил і засобів Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових правоохоронних органів спеціального призначення, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, розвідувальних органів України від меж тимчасово окупованих територій у Донецькій і Луганській областях (додаток 2).
1.3. Щодо недопущення продажу землі сільськогосподарського призначення (додаток 3).
- Скерувати заяви до Президента України, Голови Верховної ради України, Прем’єр міністра України, міністра закордонних справ України, міністра оборони України, голови Львівської обласної державної адміністрації, за належністю.
- Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря Самбірської міської ради (Ю. Дмитришин).
Міський голова Юрій Гамар
Додаток 1
до рішення Самбірської міської ради
від 10 жовтня 2019 року № 1
ЗАЯВА
Самбірської міської ради
щодо недопущення капітуляції України в російсько-українській війні
Ми, депутати Самбірської міської ради, заявляємо про те, що анонсовані
1 жовтня 2019 року Президентом України Володимиром Зеленським наміри з реалізації так званої «формули Штайнмаєра» є, на нашу думку, неприхованою здачею національних інтересів та початком капітуляції України в російсько-українській війні.
Збройна агресія Російської Федерації розпочалася з неоголошених і прихованих вторгнень на територію України підрозділів збройних сил та інших силових відомств Російської Федерації, а також шляхом організації та підтримки терористичної діяльності, що призвело до створення окупаційних адміністрацій в окремих районах Донецької і Луганської областей, в Автономній Республіці Крим і місті Севастополі.
Незважаючи на те, що тимчасова окупація Російською Федерацією частини територій України не надає Російській Федерації жодних територіальних прав, а діяльність збройних формувань Російської Федерації та окупаційної адміністрації Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях суперечить нормам міжнародного права, Російська Федерація як держава-окупант завжди прагнула легітимізувати створені нею в окремих районах Донецької і Луганської областей незаконні органи влади.
Унаслідок реалізації так званої «формули Штайнмаєра» Україна отримає саме легітимізацію та тривале консервування терористичних окупаційних адміністрацій в окремих районах Донецької і Луганської областей через проведені вибори. Пізніше плануватиметься номінальне «повернення» вказаних територій до складу України. Враховуючи поведінку окупаційних військ та дії офіційного Кремля, немає жодних причин вважати, що відбудеться встановлення реального контролю над усією ділянкою українсько-російського кордону.
У подальшому проведення наступних виборів до українського парламенту на цих територіях остаточно закріпить присутність представників терористичних окупаційних адміністрацій у владі на національному рівні.
Усе вищевказане стане можливим опісля імплементації нового законодавства про особливий статус та внесення змін до Конституції України.
У підсумку, разом з паралельним послабленням міжнародних санкцій щодо Російської Федерації, це означатиме перемогу Росії та поразку України.
Ми, депутати Самбірської міської ради, рішуче заперечуємо спроби через реалізації так званої «формули Штайнмаєра» розміняти перспективи Української державності на примарний мир ціною приниження країною-агресором, що знову зробить Україну частиною Росії.
Вимагаємо від Президента України припинити практику прийняття доленосних для держави рішень без урахування думки суспільства та за його спиною.
Пропонуємо керівництву держави і провідним політичним силам організувати Національний круглий стіл для напрацювання спільної загальнодержавної стратегії на перемовинах щодо російської агресії на Сході України та долі тимчасово окупованих територій.
Закликаємо всі патріотичні сили, представлені у Верховній Раді України, заблокувати ухвалення нової редакції та не допустити продовження дії Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», відомий також як Закон про особливий статус Донбасу.
Ні капітуляції України!
Слава Україні!
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток 2
до рішення Самбірської міської ради
від 10 жовтня 2019 року № 1
ЗАЯВА
Самбірської міської ради, щодо неприпустимості відведення сил і засобів Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових правоохоронних органів спеціального призначення, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, розвідувальних органів України від меж тимчасово окупованих територій
у Донецькій і Луганській областях
Ми, депутати Самбірської міської ради, заявляємо про неприпустимість проанонсованих 01.10.2019 року Президентом України Володимиром Зеленським заходів з відведення сил і засобів (особового складу та спеціалістів окремих підрозділів, військових частин, зброї, бойової техніки, спеціальних і транспортних засобів, засобів зв’язку та телекомунікацій, матеріально-технічних засобів) Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань (Служби безпеки України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної спеціальної служби транспорту), правоохоронних органів спеціального призначення, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, розвідувальних органів України, задіяних до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях, що здійснює Генеральний штаб Збройних Сил України.
Нагадуємо Президентові України Володимирові Зеленському про те, що цілями державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій і Луганській областях є звільнення тимчасово окупованих територій у Донецькій і Луганській областях і відновлення на цих територіях конституційного ладу.
Наголошуємо, що факт остаточного виведення та повної відсутності всіх збройних формувань Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях у порядку, визначеному Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», встановлюється Міністром оборони України і Міністром внутрішніх справ України шляхом спільного подання Президентові України, який виключно на цій підставі приймає відповідне рішення.
Лише в такому порядку може стартувати завершення заходів із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій і Луганській областях, визначене окремими рішеннями Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України.
Підкреслюємо, що втручання будь-яких осіб, незалежно від посади, у тому числі учасників різних тристоронніх контактних груп, Міністра закордонних справ України, керівників Офісу Президента України, в управління заходами із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях не допускається.
Проанонсований 01.10.2019 року Президентом України Володимиром Зеленським приклад успішного відведення військ на ділянці фактичної лінії розмежування сторін, що проходить в околицях Станиці-Луганської Луганської області, не відповідає дійсності, оскільки представники окупаційної адміністрації Російської Федерації не виконали жодних вимог тристоронньої контактної групи, а життя та безпека жителів вказаного населеного пункту перебувають під серйозною загрозою.
Закликаємо Президента України, Міністра оборони України, начальника Генерального штабу Збройних Сил України захищати невіддільне суверенне право України на відновлення та збереження її територіальної цілісності в межах міжнародно визнаного державного кордону, включаючи територію Автономної Республіки Крим і міста Севастополя.
Ні капітуляції України!
Слава Україні!
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток 3
до рішення Самбірської міської ради
від 10 жовтня 2019 року № 1
Заява
щодо недопущення продажу землі сільськогосподарського призначення
Депутати Самбірської міської ради виступають категорично проти плану Президента України Володимира Зеленського та фракції «Слуги народу» у Верховній Раді відкрити «ринок землі», що передбачено у законопроекті № 2178 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення, який 25 вересня 2019 року Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук подав до парламенту.
Безліч публічних заяв, розширених нарад, проведених форумів, тематичних телевізійних ток-шоу, які останнім часом побачили і почули українці, підпорядковані одному завданню теперішньої влади: заколихати в солодких переконаннях українців, що торгівля українською землею буде відбуватися винятково в інтересах «малого та середнього фермера». У хід йдуть різноманітні маніпуляції: і щодо нібито мільярдів, якими буде наповнено бюджет, і як будуть забезпечені власники землі, які її позбудуться, та які програми, передбачені для захисту українських фермерів.
Але достатньо прочитати урядовий законопроект, щоби переконатися: вся потуга державної пропаганди наразі кинута на те, щоби продати українську землю іноземцям (через формулу продажу «юридичним особам – резидентам України»).
Насправді, суть цієї «аграрної реформи» подібна до ваучерної приватизації підприємств української промисловості. Коли всі громадяни України, які мають на руках папірці з написом «ваучер», нібито стають власниками, але фактичними господарями промисловості стали кілька олігархічних кланів. З «ринком землі» буде аналогічно: номінально – всі співвласники, а фактично власниками української землі стануть місцеві олігархи та іноземні компанії.
Сільськогосподарська земля – це не просто привабливий об’єкт для інвестицій. Для Української нації – це єдиний стратегічний ресурс, який не підлягає відтворенню, є репродуктивною умовою життєздатності і збереження генофонду Української нації, від якого залежить продовольча безпека та економічна роль України в світі.
Нашій державі належить значна частина світових запасів чорноземів, вартість яких в умовах постійного зростання дефіциту продовольства на глобальному рівні важко переоцінити. Узаконення торгівлі землею сільськогосподарського призначення – це пряма загроза для її відчуження на користь олігархічного або чужоземного капіталу та перетворення України на сировинну колонію, в якій українці опиняться в статусі наймитів «на нашій не своїй землі», а держава втратить вплив на внутрішній продовольчий ринок.
Згідно зі статтями 13 та 14 Конституції України, земля є об’єктом права власності Українського народу і основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Ніхто не може позбавити Український народ його основного національного багатства.
Виходячи з системного погляду на положення статей 1, 2, 3, 5, 13, 14, 41, 66 Конституції України розпорядження правом власності на землю, особливо сільськогосподарського призначення як репродуктивного базису, може бути обмежено в інтересах суспільства і дбання про збереження сфери життєзабезпечення прийдешнім поколінням Українського народу. І таке розуміння щодо обмеження права власності на землю в інтересах суспільства є в усьому цивілізованому світі, зокрема в Канаді, Польщі, Франції, Угорщині, Ізраїлі та інших державах.
Українська земля рясно скроплена кров’ю багатьох поколінь наших Героїв, за неї боролись і віддавали свої життя десятки мільйонів українців. І сьогодні на Донбасі новітні Герої України ціною своїх життів захищають українську землю від московського агресора. Тому ми, як частина Української нації, усіх – «і мертвих, і живих, і ненарожденних» – не маємо морального права розпродати надбання нації, за яке боролися покоління українців і яке ми маємо передати у спадок нашим нащадкам.
Враховуючи викладене, депутати Самбірської міської ради вимагають від Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів:
- Гарантувати право приватної власності на присадибні земельні ділянки, землі сільськогосподарського призначення, отримані під час розпаювання, одержані в спадщину, даровані чи відступлені прямими родичами та ті, що перебувають під житловими будинками й іншою нерухомістю.
- Заборонити в Україні торгівлю землею сільськогосподарського призначення. Надавати її у довгострокове володіння українським громадянам із правом родинного успадкування.
- Дозволити особам, які законним способом набули право власності на землі сільськогосподарського призначення, здійснювати передачу своєї земельної власності прямим родичам або продавати лише державі. Не дозволяти право власності на землю іноземцям та особам без громадянства.
- Створити державний земельний банк. Розробити та забезпечити дієву реалізацію державних програм: програми стимулювання розвитку кооперативів та сімейних фермерських господарств; програми сприяння виробництву сільськогосподарської техніки з поступовим митним обмеженням імпорту техніки, аналоги якої виробляють в Україні.
Секретар ради Юрій Дмитришин