№ 15 Про впорядкування цивільно–правових відносин щодо оренди та приватизації об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Самбора
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХХХІХ сесія VIІ демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 17 квітня 2018 року № 15
Про впорядкування цивільно–правових відносин щодо оренди та приватизації об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Самбора
Керуючись ст.26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Законом України „Про оренду державного та комунального майна”, Законом України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, Законом України „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”, нормами Цивільного та Господарського кодексів України, постановою Кабінету Міністрів України від 04.10. 1995 р. № 786 „Про Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна”, з метою впорядкування цивільно – правових відносин щодо оренди та приватизації об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Самбора і підвищення ефективності управління комунальною власністю, враховуючи висновки постійної комісії ради з питань економіки, комунального майна та власності,
Самбірська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Самбора, згідно з додатком 1.
- Затвердити Положення про конкурсну комісію з питань оренди, приватизації комунального майна та конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності, згідно з додатком 2.
3. Затвердити Положення про порядок проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Самбора, згідно з додатком 3.
4. Затвердити Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності, згідно з додатком 4.
- Затвердити Методику розрахунку орендної плати за оренду майна територіальної громади м.Самбора та порядку її використання, згідно з додатком 5.
- Визнати такими, що втратили чинність: рішення Самбірської міської ради від 14 квітня 2011 року № 3, додаток 2 до рішення Самбірської міської ради від 14 квітня 2016 року № 18.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію ради з питань економіки, комунального майна та власності (С.Кузьо).
Міський голова Юрій Гамар
Додаток № 1
до рішення Самбірської міської ради
від 17 квітня 2018 року № 15
Положення
про оренду майна, що належить до комунальної власності
територіальної громади міста Самбора
Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Самбора (далі – Положення) регулює:
– організаційні відносини, пов’язані з передачею в оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Самбора;
– майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Самбора (надалі – комунальне майно).
- Загальні положення
- Право на оренду комунального майна набувається відповідно до Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про оренду державного та комунального майна”, Цивільного та Господарського кодексів України, інших нормативно-правових актів з питань оренди та цього Положення.
- Передача в оренду комунального майна здійснюється виключно на конкурсних засадах, крім випадків, визначених законодавством України та цим Положенням.
- Об’єкти оренди та суб’єкти орендних відносин
2.1. Об’єктами оренди є майно, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, а саме:
– цілісні майнові комплекси, нежитлові будівлі;
– окреме індивідуально визначене майно;
– нежилі приміщення в жилих будинках, які передбачені для розміщення об’єктів торговельного, побутового призначення та інших потреб непромислового характеру, що підтверджується технічним паспортом об’єкта;
– законсервовані та незавершені будівництвом об’єкти.
- Не може бути об’єктами оренди майно (будівлі, споруди, приміщення), здача в оренду якого заборонена законодавством України та рішеннями міської ради.
- Від імені територіальної громади міста повноваження орендодавця за договорами оренди комунального майна здійснює Самбірська міська рада в особі міського голови.
2.4. Рішення про надання в оренду комунального майна приймається виключно Самбірською міською радою.
Контроль за дотриманням вимог чинного законодавства при передачі в оренду комунального майна та цього Положення здійснює структурний підрозділ виконавчого комітету Самбірської міської ради, відповідно до покладених на нього повноважень.
- Відповідно до ст. 6 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” орендарями комунального майна можуть бути: господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства, його структурні підрозділи, інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.
- Фізична особа, яка бажає укласти договір оренди комунального майна, до його укладання зобов’язана зареєструватись як суб’єкт підприємницької діяльності.
- Об’єкти комунального майна можуть надаватися в оренду без проведення конкурсу для розміщення :
– бюджетних установ;
– музеїв;
– підприємств і громадських організацій у сфері культури і мистецтв (у тому числі національних творчих спілок та їх членів під творчі майстерні);
– громадських організацій ветеранів;
– громадських організацій інвалідів;
– центрів професійної, соціальної реабілітації інвалідів та центрів ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів, а також підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, яким визначена доцільність надання державної допомоги;
– трудових колективів цілісно-майнових комплексів;
– вітчизняних видавництв та підприємств розповсюдження книжкової продукції, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою (за винятком видань рекламного та еротичного характеру);
– релігійних організацій для забезпечення проведення богослужінь, релігійних обрядів та церемоній;
– комунальних підприємств, заснованих міською радою;
– неприбуткових громадських організацій, політичних партій;
– організацій та суб’єктів підприємницької діяльності, які проводять навчання дітей та юнацтва в сферах освіти, культури, спорту;
– члена сім’ї орендаря (у разі смерті останнього), за правом правонаступництва до завершення дії договору оренди.
- Ініціатива щодо оренди майна
- Розгляд питань про надання в оренду комунального майна здійснюється за ініціативою осіб, які відповідно до цього Положення можуть бути орендарями та орендодавцями.
4.Інформаційне забезпечення відносин оренди майна
4.1. Включення до переліку об’єктів комунальної власності, що можуть бути передані в оренду, можливе за ініціативи структурного підрозділу виконавчого комітету Самбірської міської ради, відповідно до покладених на нього повноважень, комунальних підприємств, претендентів щодо оренди об’єктів, пропозицій постійних комісій ради.
4.2. За поданням профільної постійної комісії ради Самбірська міська рада приймає рішення про затвердження переліку об’єктів комунальної власності, що можуть бути передані в оренду.
4.3. Структурний підрозділ виконавчого комітету Самбірської міської ради, відповідно до покладених на нього повноважень готує на розгляд профільної постійної комісії ради перелік об’єктів комунального майна, які можуть бути передане в оренду та веде перелік об’єктів, що перебувають в оренді
4.4. Інформація, включена до переліків, є відкритою.
4.5. Інформація про конкурс на право оренди комунального майна оприлюднюється відповідно до Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Самбора, затвердженого Самбірською міською радою.
- Порядок розгляду заяв щодо надання майна в оренду
- Особи, які бажають отримати в оренду комунальне майно, подають заяву на ім’я міського голови.
- У заяві про оренду зазначається найменування заявника (назва юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності), місцезнаходження (місце проживання), платіжні реквізити, інформація про засоби зв’язку з ними, комунальне майно, яке бажає отримати в оренду заявник, а також мета його використання, бажаний термін оренди, інші відомості на розсуд заявника.
- До заяви додаються:
- виписка з єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб;
- копії установчих документів (для юридичних осіб);
- копія свідоцтва про державну реєстрацію (для юридичних осіб);
- копія довідки органу статистики про включення до ЄДРПОУ (для юридичних осіб);
- копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності (для фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності);
- копія паспорта (стор. 1, 2, 11) та копія ідентифікаційного коду (для фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності);
- копія довідки про взяття на облік платника податку;
- копія ліцензії на здійснення окремого виду діяльності (у випадку, якщо заявник має намір займатись в орендованому приміщенні діяльністю, що підлягає ліцензуванню).
У разі оренди ЦМК подається додатково також:
- декларація про доходи за попередній рік (тільки для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності);
- баланс підприємства за попередній рік (форма № 1);
- звіт про фінансові результати діяльності підприємства за попередній рік (форма № 2);
- звіт про фінансово-майновий стан підприємства за попередній рік (форма № 3);
- розшифрування дебіторської та кредиторської заборгованості із зазначенням дати їх виникнення;
- техніко-економічне обґрунтування використання цілісного майнового комплексу.
Перелічені документи подаються засвідченими підписом та печаткою заявника, який несе відповідальність за їх достовірність.
- Рішення про надання в оренду цілісних майнових комплексів приймається виключно на сесії міської ради відповідно до діючого законодавства.
- Заяви з пропозиціями щодо оренди комунального майна реєструються згідно встановленого порядку.
- Структурний підрозділ виконавчого комітету Самбірської міської ради, відповідно до покладених на нього повноважень за наявності документів, зазначених у пункті 5.3 цього Положення, готує та виносить на розгляд профільної постійної комісії ради відповідні матеріали.
- На підставі рекомендацій профільної постійної комісії ради готується відповідний проект рішення міської ради та подається на чергову сесію міської ради.
- Заявнику може бути відмовлено в передачі комунального майна в оренду у випадку:
- прийняття міською радою рішення про приватизацію;
- прийняття рішення про реконструкцію об’єкта;
- включення майна до переліку об’єктів, які не можуть бути передані в оренду;
- резервування об’єкта оренди для розміщення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій комунальної власності;
- в інших випадках, якщо цього потребують інтереси територіальної громади міста.
- Передача в оренду нерухомого майна на конкурсних засадах
- Передача майна в орендне користування здійснюється виключно на конкурсних засадах за рішенням міської ради, крім випадків, передбачених пунктом 2.7. цього Положення.
- Метою конкурсу на право оренди є встановлення прозорих і належним чином врегульованих процедур передачі комунального майна в оренду, економічно виправданих та обґрунтованих розмірів орендної плати та збільшення доходів від оренди майна, а також створення сприятливих умов для розвитку суб’єктів господарювання.
- Надання в оренду комунального майна за конкурсом проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Самбора, затвердженого Самбірською міською радою.
- Укладання договору оренди
7.1. Договір оренди комунального майна укладається на підставі:
– рішення міської ради на підставі висновків конкурсної комісії, згідно протоколу про результати конкурсу, відповідно до Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Самбора про проведення конкурсів на право оренди майна територіальної громади м.Самбора;
– рішення міської ради щодо передачі в оренду майна без проведення конкурсу згідно з чинним законодавством та цим Положенням;
– інших випадках передбачених законодавством.
7.2. При представленні орендарем повного пакету документів орендодавець готує проект договору на протязі 15 днів та направляє його орендарю. У разі згоди з умовами, визначеними в договорі оренди, орендар підписує його та передає орендодавцю на протязі 5-ти робочих днів.
У разі ненадання заявником вищезазначених документів протягом 3-х місяців з моменту прийняття рішення міської ради щодо оренди відповідного комунального майна, він втрачає право на укладання такого договору оренди.
У разі неповернення переможцем конкурсу підписаного проекту договору оренди протягом 5 – ти робочих днів з дня видачі, він втрачає право на оренду відповідного майна.
7.3. Поза конкурсом орендодавець укладає договори оренди на підставі типового договору, за конкурсом – з урахуванням зобов’язань переможця конкурсу.
7.4. Строк дії договору оренди визначається за погодженням сторін.
7.5. Спори, які виникають у ході укладання договору оренди, вирішуються відповідно до чинного законодавства.
7.6. Передача об’єкта оренди здійснюється в терміни, установлені за згодою сторін відповідно до договору оренди, та оформлюється актом приймання – передачі, який підписується уповноваженими представниками сторін.
7.7. Надання комунального майна в суборенду забороняється.
7.8. Після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов’язки, має переважне право, за інших рівних умов, на продовження договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника. У разі якщо власник має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, він повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за два місяці до закінчення терміну дії договору. Умови договору оренди на новий строк встановлюються за домовленістю сторін. У разі недосягнення домовленості щодо умов договору переважне право орендаря на укладення договору припиняється.
7.9. Орендар відшкодовує орендодавцю вартість орендованого майна у разі його знищення чи псування з вини орендаря, якщо не доведе, що загибель чи погіршення сталися не з його вини.
- Зміни та розірвання договору оренди
8.1. Договір може бути змінено або розірвано за згодою сторін, про що приймається відповідне рішення міської ради, а також за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору оренди, коли внаслідок завданої шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала.
- Одностороння відмова від умов договору оренди у повному обсязі або частково, як і розірвання договору в односторонньому порядку є недопустима.
- Договір оренди припиняється в разі:
– закінчення строку, на який його було укладено;
– приватизації об’єкта оренди орендарем;
– банкрутства орендаря;
– загибелі об’єкта оренди;
– ліквідації юридичної особи, яка була орендарем або орендодавцем.
8.4. Розмір орендної плати переглядається на вимогу однієї із сторін у разі зміни методики її розрахунку, істотної зміни стану об’єкта оренди з незалежних від сторін причин, змін централізованих цін та тарифів, продовження договору оренди та в інших випадах, передбачених чинним законодавством.
При цьому на момент продовження договору оренди, але не менш ніж через два роки після його укладання, орендар за власні кошти оплачує послуги за незалежну оцінку майна, крім об’єктів, передача в оренду яких здійснюється на конкурсних засадах.
8.5. Всі зміни та доповнення до договору оренди вносяться шляхом укладання додаткових угод до договору.
8.6. У випадках, передбачених законодавством, договір оренди підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації. Витрати за нотаріальне посвідчення та державну реєстрацію договору покладаються на орендаря.
- Оцінка об’єкта оренди
9.1. Оцінка майна проводиться з метою визначення вартості об’єкта оренди, згідно з цим положенням та національними стандартами оцінки майна з урахуванням положень (стандартів) бухгалтерського обліку для відображення її в договорі оренди та використання під час розрахунку орендної плати.
9.2. Оцінка обов’язково проводиться перед укладенням договору оренди та перед продовженням (поновленням) договору оренди .
Передбачені послуги з проведення незалежної оцінки об’єкта оренди (активів, що входять до складу об’єкта оренди) та аудиторської перевірки об’єкта оренди оплачує орендар.
9.3. Відбір суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання, здійснюється на конкурсних засадах відповідно до Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності, затвердженого Самбірською міською радою.
9.4. Укладання договору на проведення оцінки майна з фізичними та юридичними особами здійснюється в порядку, встановленому законами України.
- Незалежна оцінка для визначення стартової (базової) орендної плати при передачі майна на конкурсних засадах проводиться за рахунок орендодавця, в інших випадках – за рахунок орендаря.
- Переможець конкурсу відшкодовує всі затрати орендодавця на проведення оцінки майна шляхом перерахунку грошових коштів на розрахунковий рахунок орендодавця протягом трьох банківських днів.
Результати незалежної оцінки є чинними протягом 6 місяців від дати оцінки, . якщо інший строк не передбачений у звіті щодо незалежної оцінки.
- Поліпшення майна.
Використання амортизаційних відрахувань
10.1. Для розгляду питання про надання згоди орендарю на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого комунального майна орендар подає заяву орендодавцю та такий пакет документів:
– інформацію про доцільність здійснення поліпшень орендованого майна (у вигляді акта обстеження, який підписує представник орендодавця, балансоутримувача та орендар);
– кошторис витрат на проведення передбачуваних поліпшень , або проектно-кошторисна документація ;
– довідку балансоутримувача про вартість об’єкта оренди згідно з даними бухгалтерського обліку на перше число місяця дати подачі звернення.
10.2. Орендодавець надає згоду та дозвіл на проведення невід’ємних поліпшень у формі рішення міської ради.
Відмова на проведення невід’ємних поліпшень орендованого майна надається у формі листа орендарю.
10.3. Після здійснення дозволених орендарю невід’ємних поліпшень орендар надає інформацію орендодавцю про завершення виконання робіт з поданням копій актів приймання виконаних робіт, підписаних замовником і підрядником, та документів, що підтверджують оплату зазначених робіт.
Перелічені документи подаються засвідченими підписом та печаткою заявника, який несе відповідальність за достовірність поданих документів.
10.5. Вартість поліпшень орендованого майна, зроблених орендарем, які не можна відокремити без заподіяння шкоди майну, компенсації не підлягає.
10.6. Орендар має право залишити за собою проведені ним поліпшення орендованого майна, здійснені за рахунок власних коштів, якщо вони можуть бути відокремлені без заподіяння шкоди майну.
10.7. Амортизаційні відрахування на орендоване майно нараховує та залишає у своєму розпорядженні орендар.
- Розрахунок і порядок використання
плати за оренду майна
11.1. Розрахунок і порядок використання плати за оренду майна територіальної громади м.Самбора проводиться у відповідності до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна територіальної громади м.Самбора, затвердженої рішенням Самбірської міської ради.
- Витрати на утримання майна, що передане в оренду
- До плати за оренду майна не включаються витрати на утримання орендованого майна (комунальні послуги, компенсація витрат орендодавця (балансоутримувача) по сплаті земельного податку тощо) та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов’язуються надавати орендарю орендодавці (балансоутримувачі).
- Витрати на утримання нерухомого майна, переданого в оренду одночасно декільком підприємствам, установам, організаціям, та прибудинкової території розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водо-постачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині – пропорційно розміру займаної підприємствами, установами, організаціями загальної площі.
- Комунальні платежі (водопостачання, опалення тощо) сплачуються орендарем відповідним постачальникам за окремими договорами або орендодавцю (балансоутримувачу) у порядку, визначеному договором оренди.
- Термін сплати та використання плати за оренду майна,
що є комунальною власністю територіальної громади міста
- Терміни внесення орендної плати та відповідальність за їх порушення визначаються у договорі оренди.
- Орендна плата за майно, орендодавцем якого є міська рада (нерухоме майно та ЦМК) зараховується 100 відсотків до міського бюджету, за винятком ПДВ.
- Порядок і умови надання пільг щодо орендної плати орендарям майна
- Пільги щодо орендної плати надаються орендарям з метою запобігання їх банкрутству (у першу чергу комунальних підприємств міста), поліпшення фінансового стану, підвищення конкурентоспроможності продукції (робіт, послуг) місцевого виробника, а також якщо об’єкт оренди чи діяльність орендаря має важливе соціальне значення для міста.
- Рішення про надання пільг з орендної плати орендарям майна приймається виключно на сесії міської ради.
- Пільги щодо орендної плати надаються не більше ніж на один бюджетний рік.
- Пільги діють з моменту прийняття міською радою відповідного рішення.
- До заяви про пільги щодо орендної плати орендар додає такі документи:
- аналіз причин збитковості або низької рентабельності об’єкта оренди;
- розшифрування дебіторської та кредиторської заборгованості;
- довідку з банку про наявність коштів на рахунках, у тому числі валютних;
- перелік організаційних, технічних, інвестиційних заходів щодо поліпшення функціонування об’єкта оренди із визначенням термінів їх впровадження;
- обсяг коштів, необхідних для здійснення цих заходів, і можливі джерела фінансування;
- висновок виконавчих органів міської ради стосовно того, що об’єкт оренди або діяльність орендаря має важливе соціальне значення, або довідки вказаних органів, які засвідчують витрати орендаря на утримання і розвиток соціально-культурної сфери міста (у разі, коли орендар обґрунтовує надання пільг таким значенням);
- пропозиції про розмір пільг щодо орендної плати із зазначенням терміну, на який бажано їх одержати.
14.6. У разі надання пільг щодо орендної плати між орендарем та орендарем укладається додаткова угода до договору оренди.
14.7. У додатковій угоді обов’язково зазначаються розмір пільг та термін їх надання, умови, за яких такі пільги надаються, виконання зобов’язань. За згодою сторін у додатковій угоді можуть бути передбачені й інші умови.
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток № 2
до рішення Самбірської міської ради
від 17 квітня 2018 року № 15
Положення
про конкурсну комісію з питань оренди, приватизації комунального майна та конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності
- Загальні положення
1.1 Положення про конкурсну комісію з питань оренди, приватизації комунального майна та конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності (далі – Положення) визначає порядок створення та діяльність конкурсної комісії з питань оренди, приватизації об’єктів комунальної власності територіальної громади міста та конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності на конкурсних засадах і розроблено у відповідності до Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про оренду державного та комунального майна”, “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, інших нормативних актів чинного законодавства України з метою підвищення ефективності використання комунального майна та забезпечення надходження додаткових коштів до бюджету м.Самбора.
1.2 Конкурсна комісія (далі – комісія) – це постійно діючий колегіальний орган, що створюється рішенням міської ради для проведення конкурсів з передачі в оренду, приватизації, приватизації об’єктів нерухомого і рухомого майна комунальної власності територіальної громади м.Самбора та конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності на конкурсних засадах.
1.3. Основні принципи діяльності комісії:
– дотримання вимог законодавства;
– колегіальність та обґрунтованість при прийнятті рішень;
– рівність усіх учасників конкурсу;
– професіоналізм, неупередженість та незалежність членів комісії (недопущення втручання в діяльність комісії будь-яких органів влади, а також учасників конкурсу).
1.4. Основні функції та обов’язки комісії:
– розробка умов та визначення терміну (строку) проведення конкурсу;
– розгляд пропозицій та пакета документів учасників конкурсу;
– визначення переможця конкурсу.
1.5. Всі питання, не врегульовані цим Положенням, вирішуються відповідно до чинного законодавства України.
- Склад комісії та порядок її створення
2.1. Склад конкурсної комісії затверджується рішенням міської ради.
2.2. До складу конкурсної комісії включаються: депутати міської ради, а також спеціалісти та посадові особи структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради.
До складу комісії також можуть входити експерти.
3.1. Комісія має право:
3.1.1 Під час розробки та визначення умов конкурсу звертатися до органів влади, організацій та підприємств стосовно надання відомостей, документів та інших матеріалів, необхідних для роботи комісії;
3.1.2. Звертатися за допомогою до спеціалістів та експертів з майнових питань та орендних відносин;
3.1.3. Розглядати та рекомендувати строки та умови проведення конкурсу;
3.1.4. Встановлювати додаткові умови участі покупців в аукціоні, конкурсі, якщо це не суперечать чинному законодавству;
3.1.5. Розглядати та вирішувати спірні питання щодо встановлення розміру початкової (стартової) орендної плати та розміру початкової (ринкової) вартості об’єкта при приватизації в межах діючого законодавства.
3.2. Члени комісії:
– не можуть перебувати у майнових та немайнових відносинах з учасниками конкурсу, не мають права самостійно вести переговори щодо умов конкурсу з його учасниками.
– не мають права розголошувати інформацію про учасників конкурсу, їх кількість та зміст їх пропозицій, крім випадків, передбачених чинним законодавством;
– зобов’язані брати участь у діяльності комісії, виконувати розпорядження і доручення голови комісії.
4.1 Керує комісією і організовує її роботу голова комісії, який в межах своїх повноважень:
– скликає засідання комісії та головує на них;
– дає розпорядження та доручення, обов’язкові для виконання всіма членами комісії;
– представляє комісію у відносинах з установами та організаціями;
– ознайомлює членів комісії з функціями, правами і порядком роботи комісії та обов’язками її членів відповідно до цього Положення;
– забезпечує інформування всіх членів комісії про дату, час та місце проведення засідань комісії не пізніш ніж за три дні до дати їх проведення. Повідомлення можуть направлятися поштою, факсом, телефонограмою, електронною поштою.
Голова комісії має ухвальний голос, якщо при прийнятті рішення про визначення переможця конкурсу голоси членів комісії розподілилися порівну.
4.2. За відсутності голови конкурсної комісії його обов’язки виконує заступник голови конкурсної комісії.
4.3. Секретар комісії організовує підготовку матеріалів для розгляду комісією, веде протокол засідання комісії, оформляє рішення комісії.
4.4 Засідання комісії проводиться по мірі необхідності, але не менше одного разу в місяць.
4.5. Засідання комісії правомочні, якщо на них присутні не менш ніж 2/3 від загального складу комісії. Прийняття рішення комісії проводиться в закритому режимі.
4.6 За необхідності комісія має право заслуховувати на своїх засіданнях пояснення спеціалістів, експертів, залучених до її роботи.
4.7 Під час кожного засідання комісії ведеться протокол. У протоколі засідання комісії зазначається дата засідання, дані щодо присутності членів комісії, порядок денний, суть обговорюваних питань порядку денного, рішення комісії та результати голосувань, а також (залежно від порядку денного) умови конкурсу, відомості про учасників конкурсу, пропозиції учасників конкурсу, мотивації вибору переможця.
4.8 Рішення комісії про вибір переможця конкурсу приймаються простою більшістю голосів від загального складу комісії. Усі рішення комісії приймаються шляхом відкритого голосування (тільки “за” або “проти”).
4.9 Протоколи засідань комісії підписуються усіма присутніми членами конкурсної комісії.
4.10 Всі особи, що подали заяви на участь в конкурсі, у триденний термін інформуються комісією про результати конкурсу.
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток № 3
до рішення Самбірської міської ради
від 17 квітня 2018 року № 15
Положення про порядок
проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Самбора
1.Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Самбора, зокрема цілісних майнових комплексів комунальних підприємств територіальної громади міста Самбора, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), нерухомого майна (будівель, споруд, нежитлових приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває у комунальній власності (далі – об’єкт).
1.2. Реалізація права на оренду комунального майна на конкурентних засадах здійснюється конкурсною комісією, утвореною за рішенням Самбірської міської ради, шляхом проведення конкурсів на право укладання договорів оренди цілісних майнових комплексів підприємств та організацій, їх структурних підрозділів та нерухомого майна (будівель, споруд, приміщень їх частини), що є об’єктами комунальної власності територіальної громади м. Самбора.
1.3. У цьому Положенні нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
оренда – орендою є засноване на договірних умовах (договір оренди) строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької, або іншої діяльності.
оренда комунального майна (тобто майна, що перебуває у власності територіальної громади міста) – це майнові відносини щодо використання цілісних майнових комплексів підприємств, об’єктів нерухомості нежитлового призначення, іншого індивідуально визначеного майна міської комунальної власності (комунального майна) між власником майна, орендодавцем та орендарем.
комунальне майно – майно, що належить на правах власності територіальній громаді окремо визначеної адміністративно-територіальної одиниці, в даному випадку міста Самбір.
об’єкти оренди – об’єктами оренди за даним положенням є:
– цілісні майнові комплекси підприємств з комунальною формою власності, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць);
– нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення, частина приміщення);
– майно, що не увійшло до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації) та передане в міську комунальну власність;
– інше окреме індивідуально визначене комунальне майно.
суб’єкти оренди – суб’єктами оренди є власник майна, орендодавець та орендар.
орендні відносини – організаційні майнові відносини, що виникають між власником в особі органу, уповноваженого управляти майном, орендодавцем та орендарем з моменту укладення (двостороннього підписання) договору оренди.
договір оренди – двохсторонній регулятивний документ, який визначає порядок орендних відносин між суб’єктами оренди.
конкурс – спосіб передачі майна, за яким орендарем стає той, хто запропонував за нього найвищу ціну за письмовим поданням і взяв зобов’язання виконати всі фіксовані умови конкурсу.
конкурсант – претендент, який подав конкурсну пропозицію.
конкурсна заява – лист-звернення в довільній формі (заява встановленого зразку), який претендент подає до конкурсної комісії для участі в конкурсі не пізніше ніж за п’ять днів до кінцевого терміну, визначеного в оголошенні.
конкурсна заявка – пакет документів, які відповідно з правилами конкурсу кожний претендент подає до конкурсної комісії.
конкурсна комісія – орган, який утворюється для аналізу та зіставлення поданих на конкурс пропозицій та кваліфікаційних характеристик учасників (претендентів) з метою визначення переможця у відповідності до процедури конкурсу та критеріїв, які містить конкурсна документація.
незалежна оцінка майна – визначення певного виду вартості майна суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання за договором із замовником (замовником є Самбірська міської ради).
1.4. Конкурс на право оренди об’єкта полягає у визначенні на конкурентних засадах орендаря після вивчення попиту, який запропонував подальше використання об’єкта оренди при найбільшому розмірі орендної плати та найкращі умови використання приміщення.
Конкурс проводиться при наявності заяв про оренду цілісного майнового комплексу, його структурного підрозділу (за умови відсутності заяви господарського товариства, створеного членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу) або заяв про оренду майна (за умови відсутності заяви бюджетної установи, організації) під час вивчення попиту від двох або більше фізичних або юридичних осіб .
1.5. Конкурс на право оренди об’єкта (далі – конкурс) оголошується орендодавцем, за рішенням конкурсної комісії.
1.6. Конкурс проводить конкурсна комісія.
- Підготовка до проведення конкурсу
2.1. Оголошення про проведення конкурсу на право оренди майна публікується після надходження рішення конкурсної комісії та визначення нею умов конкурсу.
2.2. Інформація про проведення конкурсу публікується в друкованих засобах масової інформації місцевого рівня та розміщується на сайті Самбірської міської ради.
Оголошення публікується не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно містити такі відомості:
– інформація про об’єкт (назва, площа, місцезнаходження);
– умови конкурсу;
– дата, час і місце проведення конкурсу;
– кінцевий строк прийняття пропозицій від претендентів (не більш як за п»ять робочих дні до дати проведення конкурсу);
– розмір застави (авансової орендної плати), що становить подвійну стартову орендну плату, та реквізити рахунку для її внесення;
– перелік документів, які подаються претендентами для участі в конкурсі, місце та форма їх подання.
Особи, які під час вивчення попиту виявили зацікавленість в оренді об’єкта, письмово повідомляються орендодавцем про публікацію оголошення проведення конкурсу.
2.3. Умовами конкурсу є:
– стартовий розмір орендної плати, який розрахований за ставкою згідно з Методикою розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Самбора, яке передається в оренду, але не нижчою ніж опублікована в оголошенні про намір передати майно в оренду;
зобов’язання орендаря щодо:
– використання об’єкта оренди за цільовим призначенням (у разі оренди цілісного майнового комплексу – відповідно до напряму виробничої діяльності підприємства);
– дотримання вимог щодо експлуатації об’єкта;
– внесення застави (авансової орендної плати);
– компенсація переможцем конкурсу витрат орендодавця або іншого суб’єкта на здійснення незалежної оцінки об’єкта оренди, витрат орендодавця на публікацію оголошення про конкурс за виставленими рахунками відповідних засобів масової інформації (у разі відсутності бюджетного фінансування цих витрат). Умови конкурсу можуть також передбачати зобов’язання орендаря щодо:
– виконання певних видів ремонтних робіт;
– виконання встановлених для підприємства мобілізаційних завдань;
– дотримання умов належного утримання об’єктів соціально-культурного призначення.
Орендодавець не має права змінювати умови проведення конкурсу після опублікування оголошення про конкурс.
2.4. Критерієм визначення переможця є найбільший розмір орендної плати та взяття зобов’язань заявником щодо виконання інших умов конкурсу.
2.5. Для участі в конкурсі претендент подає на розгляд конкурсної комісії в запечатаному конверті прошнуровані та пронумеровані документи разом з описом, а саме:
– заяву про участь у конкурсі та документи, зазначені в оголошенні про конкурс.
У разі оренди цілісного майнового комплексу претендент подає також висновок органу Антимонопольного комітету про можливість передачі претенденту в оренду зазначеного майна. Якщо претендент вже подавав заяву про оренду, яка стала підставою для оголошення конкурсу, після оголошення конкурсу він подає нові пропозиції відповідно до умов конкурсу;
– пропозиції щодо виконання умов конкурсу, крім розміру орендної плати, пропозиція стосовно якого вноситься учасником конкурсу в день проведення конкурсу;
– інформацію про засоби зв’язку з ним;
– відомості про претендента:
для юридичної особи:
– документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи;
– копії установчих документів (завірені заявником) та базовий витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, який виданий не більше як за 30 днів до дня подачі документів;
для фізичної особи:
– копію документа, що посвідчує особу, та належним чином оформлену довіреність на представника;
– за наявності відповідного статусу – базовий витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, який виданий не більше як за 30 днів до дня подачі документів;
– завірену належним чином копію декларації про доходи або звіту суб’єкта малого підприємництва – фізичної особи – платника єдиного податку.
– документи, що засвідчують сплату застави (авансової орендної плати).
2.6. Конкурс проводиться з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону.
- Порядок проведення конкурсу
3.1. Документи (крім пропозиції щодо розміру орендної плати) подаються до підрозділу орендодавця, який відповідно до своїх функцій здійснює підготовку проведення конкурсу, у конвертах з написом “На конкурс” з відбитком печатки претендента у разі її наявності. Зазначені конверти передаються голові конкурсної комісії перед її черговим засіданням, під час якого конверти розпечатуються.
3.2. Подані претендентами документи розглядаються на засіданні конкурсної комісії з метою формування списку його учасників.
У разі коли поступила лише пропозиції від одного претендента або пропозиція лише одного претендента відповідає умовам конкурсу, аукціон з визначення розміру орендної плати не проводиться і з таким претендентом укладається договір оренди згідно з наданою ним пропозицією.
Конкурс вважається таким, що не відбувся, про що орендодавцем видається відповідний розпорядчий документ, у разі:
– неподання заяв про участь у конкурсі;
– відсутності пропозицій, які відповідають умовам конкурсу;
– знищення об’єкта оренди або істотної зміни його фізичного стану.
У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, орендодавцем може бути повторно оголошено конкурс щодо передачі в оренду того самого об’єкта.
3.3. У разі надходження двох або більше пропозицій, які відповідають умовам конкурсу, переможець визначається конкурсною комісією за критерієм найбільшої запропонованої орендної плати за перший/базовий місяць оренди із застосуванням принципу аукціону.
3.4.. На засіданні можуть бути присутні представники засобів масової інформації та інші заінтересовані особи.
Секретар конкурсної комісії реєструє в протоколі засідання конкурсної комісії кожного учасника конкурсу із зазначенням найменування/прізвища учасника чи уповноваженої ним особи і видає картку з номером учасника.
3.5. Учасники конкурсу подають в запечатаних конвертах конкурсні пропозиції щодо розміру орендної плати. Розмір орендної плати, зазначений у конкурсній пропозиції, не може бути меншим за розмір стартової орендної плати, зазначеної в оголошенні про проведення конкурсу.
3.6. Голова конкурсної комісії (у разі його відсутності – заступник голови конкурсної комісії) в присутності членів конкурсної комісії та учасників конкурсу розпечатує конверти і оголошує їх зміст. Конкурсні пропозиції, в яких зазначений розмір орендної плати нижчий ніж визначений в умовах конкурсу, до уваги не беруться, а особи, які їх подали, до подальшої участі в конкурсі не допускаються. Такі конкурсні пропозиції вносяться до протоколу з відміткою “не відповідає умовам конкурсу”.
3.7. Після оголошення всіх конкурсних пропозицій щодо орендної плати конкурс проводиться у формі торгів “з голосу” головою конкурсної комісії (у разі його відсутності – заступником голови конкурсної комісії). Початком торгів вважається момент оголошення найбільшого розміру орендної плати, запропонованої учасниками в конкурсних пропозиціях. Голова конкурсної комісії (у разі його відсутності – заступник голови конкурсної комісії) пропонує учасникам вносити пропозиції.
3.8. У процесі проведення торгів учасники конкурсу піднімають картку із своїм номером, називають свою пропозицію та заповнюють і підписують бланк пропозиції, в якому зазначаються реєстраційний номер учасника і запропонована сума. Забезпечення учасників зазначеними бланками покладається на секретаря конкурсної комісії.
3.9. Збільшення розміру орендної плати здійснюється учасниками з кроком, який встановлюється конкурсною комісією, але не може бути меншим ніж 1 відсоток найбільшого розміру орендної плати, запропонованої учасниками в конкурсних пропозиціях. Якщо після того, як голова конкурсної комісії тричі оголосив останню пропозицію, від учасників конкурсу не надійдуть пропозиції щодо більш високого розміру орендної плати, голова конкурсної комісії оголошує “Вирішено”, називає номер учасника, який запропонував найбільший розмір орендної плати, і оголошує його переможцем конкурсу.
3.10. Після закінчення засідання конкурсної комісії, на якому визначено переможця конкурсу, складається протокол, у якому зазначаються: відомості про учасників; стартова орендна плата; пропозиції учасників (підписані бланки з пропозиціями); найбільші розміри орендної плати, запропоновані всіма учасниками конкурсу; результати конкурсу.
Протокол у день проведення засідання конкурсної комісії підписується головою конкурсної комісії (у разі його відсутності – заступником голови конкурсної комісії) та секретарем конкурсної комісії.
3.11. Сума застави повертається особам, які не стали переможцем конкуру, протягом 10 банківських днів з моменту визначення переможця конкурсу, шляхом перерахунку коштів із “Заставного рахунку” на “Розрахунковий рахунок” конкурсанта. Сума застави, що перерахована переможцем конкурсу зараховується в рахунок орендної плати, шляхом перерахунку коштів із “Заставного рахунку” на “Орендний рахунок”.
3.12. Інформація про результати конкурсу публікується у місцевих засобах масової інформації, у яких було вміщено інформацію про його проведення, протягом двадцяти робочих днів з дня проведення конкурсу.
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток № 4
до рішення Самбірської міської ради
від 17 квітня 2018 року № 15
Положення про конкурсний відбір
суб’єктів оціночної діяльності
І. Загальні положення.
1.1. Це Положення розроблене відповідно до вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та інших законодавчих та нормативно-правових актів. Положення визначає порядок конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення робіт з незалежної оцінки комунального майна Самбірської міської територіальної громади.
1.2. У цьому Положенні нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
конкурсна документація – конкурсна пропозиція та підтвердні документи, що подаються до конкурсної комісії;
конкурсна пропозиція – пропозиція учасника конкурсу щодо вартості та строку виконання робіт з оцінки майна;
підтвердні документи – документи, які визначають правовий статус претендента та містять інформацію про склад оцінювачів, які безпосередньо надаватимуть послуги з незалежної оцінки майна, їх практичний досвід, а також відповідні документи, що підтверджують право на проведення таких робіт;
претендент – суб’єкт оціночної діяльності, який подав до конкурсної комісії необхідну документацію, передбачену умовами конкурсу;
суб’єкти оціночної діяльності – суб’єкти господарювання, що отримали сертифікат суб’єкта оціночної діяльності відповідно до Закону України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»;
учасник конкурсу – суб’єкт оціночної діяльності, який подав документи, що відповідають умовам конкурсу, і якого допущено до участі в конкурсі.
1.3. Конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності здійснюється конкурсною комісією (далі – комісія), утвореною Самбірською міською радою.
1.4. Очолює комісію голова. Голова комісії скликає засідання та головує на засіданнях комісії, представляє комісію у відносинах з установами та організаціями.
1.5. Секретар комісії готує матеріали для розгляду на засіданні комісії та оформляє протоколи засідань комісії.
1.6. До участі в конкурсі допускаються суб’єкти оціночної діяльності, які діють на підставі сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності, виданих відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», яким передбачено здійснення діяльності з оцінки майна за напрямами оцінки майна та спеціалізаціями в межах цих напрямів, що відповідають об’єкту оцінки.
1.7. Вимогами до претендентів для участі в конкурсі з відбору суб’єктів оціночної діяльності передбачено наявність:
– відповідної кваліфікації оцінювачів, що має підтверджуватися чинними кваліфікаційними документами оцінювачів та свідоцтвами про реєстрацію в Державному реєстрі оцінювачів;
– досвіду суб’єкта оціночної діяльності у проведенні оцінки майна, зокрема подібного майна;
– переліку оцінювачів, які будуть залучені до виконання робіт з оцінки майна та підписання звіту про оцінку майна, їх особистого досвіду у проведенні оцінки подібного майна;
– письмової згоди оцінювачів, яких додатково буде залучено суб’єктом оціночної діяльності до виконання робіт з оцінки майна.
- 2. Підготовка до проведення конкурсу
2.1. З метою визначення умов конкурсу та опублікування оголошення про проведення конкурсу до конкурсної комісії подається інформація про об’єкти оцінки.
2.2. Конкурсна комісія визначає умови конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення незалежної оцінки майна та приймає рішення про оголошення конкурсу.
Конкурс проводиться за наявності не менше двох учасників.
2.3. Інформація про проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності має містити:
– дату, час і місце проведення конкурсу;
– відомості про об’єкт оцінки: найменування та місцезнаходження об’єкта оцінки, мета проведення незалежної оцінки;
– кінцевий термін подання документів;
– строк виконання робіт у календарних днях (за потреби);
– вимоги до учасників конкурсу (кваліфікаційні, вимоги щодо практичного досвіду з оцінки майна, зокрема подібного майна);
– відомості про місцезнаходження комісії, контактні телефони.
2.4. Інформація про проведення конкурсу публікується в друкованих засобах масової інформації місцевого рівня та розміщується на сайті Самбірської міської ради.
2.5. Претенденти подають до комісії конкурсну документацію в запечатаному конверті, на якому, крім поштових реквізитів, робиться відмітка “На конкурс» із зазначенням об’єкта і дати проведення конкурсу.
У конверті мають міститися підтвердні документи з їх описом та окремий запечатаний конверт з конкурсною пропозицією.
До підтвердних документів, поданих на конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності, належать:
– заява про участь у конкурсі з відбору суб’єктів оціночної діяльності за встановленою формою;
– копії установчого документа претендента та довідки про присвоєння йому ідентифікаційного коду згідно з ЄДРПОУ (для претендента – юридичної особи);
– копії кваліфікаційних документів оцінювачів, яких буде залучено до проведення оцінки та підписання звіту про оцінку майна;
– письмові згоди оцінювачів, яких буде додатково залучено претендентом до проведення робіт з оцінки майна та підписання звіту про оцінку майна, завірені їхніми особистими підписами, а також копії кваліфікаційних документів оцінювачів;
– копія сертифіката суб’єкта оціночної діяльності, виданого претенденту Фондом державного майна України;
– інформація про претендента (документ, який містить відомості про претендента щодо його досвіду роботи, кваліфікації та особистого досвіду роботи оцінювачів, які працюють у його штатному складі та додатково залучаються ним, з незалежної оцінки майна, у тому числі подібного майна тощо);
– згода на обробку персональних даних.
Конкурсна пропозиція претендентів подається в запечатаному конверті і має містити:
– пропозицію щодо ціни виконання робіт;
– пропозицію щодо строку виконання робіт (у календарних днях), якщо він не визначений в інформації про проведення конкурсу;
2.6. Конкурсна документація подається не пізніше ніж за чотири робочі дні до оголошеної дати проведення конкурсу.
2.7. Претендент має право відкликати свою заяву до дати проведення конкурсу, повідомивши про це письмово голову комісії.
- 3. Порядок проведення конкурсу
3.1. Засідання комісії проводиться у разі присутності не менше половини її кількісного складу. Конкурс проводиться за наявності не менше двох учасників.
3.2. У разі наявності одного учасника конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності конкурс вважається таким, що не відбувся, і комісія приймає рішення щодо укладення з ним договору на виконання робіт із незалежної оцінки майна, як єдиним претендентом.
3.3. В день проведення конкурсу відбувається засідання комісії, на якому розглядається конкурсна документація претендентів.
Конверти учасників конкурсу з конкурсною документацією розпечатуються на засіданні комісії.
Конкурсна комісія:
– аналізує підтвердні документи претендентів та розглядає інформаційну довідку про кожного претендента, підготовлену робочою групою;
– розпечатує конверти учасників конкурсу з конкурсною пропозицією щодо вартості виконання робіт з оцінки, калькуляції витрат, пов’язаних з виконанням таких робіт, а також строку виконання робіт (у календарних днях), якщо він не був визначений в інформації про проведення конкурсу;
– визначає кращу конкурсну пропозицію претендентів шляхом обрахування балів за основними та додатковими критеріями;
– проводить таємне голосування;
– обирає переможця конкурсу.
У разі якщо претендент несвоєчасно подав відповідний пакет документів або подана ним конкурсна документація є неповною, комісія на засіданні приймає рішення щодо недопущення його до участі в конкурсі. За письмовою заявою претендента підготовлена ним конкурсна документація може бути повернута після затвердження протоколу засідання.
3.4. При обранні переможця із числа учасників конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності враховується загальна оцінка балів конкурсної пропозиції кожного з учасників за такими критеріями:
запропонована учасником конкурсу вартість робіт:
- 15 балів – найменша цінова пропозиція;
- 12 балів – друга за найменшою ціновою пропозицією;
- 8 балів – третя за найменшою ціновою пропозицією;
- 7 балів – інші пропозиції;
запропонований учасником конкурсу термін виконання робіт:
- 5 балів – пропозиція найкоротшого терміну;
- 4 бали – друга після пропозиції найкоротшого терміну;
- 3 бали – інші пропозиції;
кількість звітів про незалежну оцінку майна, що складені за попередні 24 місяці:
- 3 бали – найбільша кількість;
- 2 бали – друга за найбільшою кількістю;
- 1 бал – інші пропозиції.
3.5. Рішення комісії про обрання переможця приймається шляхом визначення учасника, пропозиція якого набрала найбільшу кількість балів.
Секретар комісії на засіданні комісії заповнює відомість підсумків оцінки конкурсних пропозицій щодо відбору оцінювачів майна.
За результатами голосування за більшості голосів членів комісії, присутніх на засіданні, переможцем конкурсу може бути не визнаний жоден з його учасників. У таких випадках комісія переносить прийняття рішення про визнання переможця конкурсу на наступне засідання та може запропонувати усім учасникам конкурсу подати додаткові пропозиції щодо умов оплати робіт та додаткові відомості щодо досвіду з оцінки майна або призначити повторний конкурс.
3.6. Результати конкурсу оформляються протоколом, який підписують голова та секретар комісії.
3.7. Комісія стосовно кожного об’єкта оцінки за результатами голосування також може визначати наступного учасника конкурсу, з яким може бути укладено договір на проведення оцінки майна, у разі не укладення такого договору з переможцем конкурсу або його відмови від виконання робіт за договором.
3.8. Після проведення конкурсу комісія письмово (або в інший спосіб) інформує учасників конкурсу про рішення комісії .
3.9. На підставі протоколу конкурсної комісії міський голова від імені Самбірської міської ради, як власника комунального майна, яке підлягає оцінці, укладає з переможцем конкурсу договір про виконання робіт з незалежної оцінки відповідного майна.
3.10. Якщо на участь у конкурсі не надійшло жодної заяви, конкурс вважається таким, що не відбувся. У цьому випадку голова комісії приймає рішення про повторне проведення конкурсу та призначає його дату.
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток № 5
до рішення Самбірської міської ради
від 17 квітня 2018 року № 15
Методика розрахунку орендної плати за оренду майна територіальної громади м.Самбора та порядку її використання
- Методику розроблено з метою створення єдиного організаційно-економічного механізму справляння плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності Самбірської міської територіальної громади.
- Методика визначає механізм нарахування орендної плати та інших платежів у залежності від того, який об’єкт передається в оренду:
- цілісний майновий комплекс комунального підприємства, його структурний підрозділ;
- нерухоме майно;
- інше індивідуально визначене майно.
- Орендна плата є платежами у формах, визначених чинним законодавством України, які вносить орендар орендодавцеві незалежно від наслідків своєї діяльності.
- 5. Розмір орендної плати встановлюється договором оренди між орендодавцем та орендарем.
Якщо майно орендується бюджетними організаціями, орендна плата вноситься за рахунок коштів, передбачених кошторисами на їх утримання.
- У разі визначення орендаря на конкурсних засадах орендна плата, розрахована за цією Методикою, застосовується як стартова, а її розмір може бути збільшено за результатами такого визначення.
7. Орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, підлягає індексації і стягується до бюджету відповідно до чинного законодавства України з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення, включаючи день оплати.
- У разі дострокового припинення договору оренди з ініціативи орендаря внесені авансом платежі за оренду майна не повертаються.
Закінчення строку дії договору оренди не звільняє орендаря від обов’язку сплатити заборгованість за орендною платою, якщо така виникла, у повному обсязі, враховуючи санкції.
- 9. До плати за оренду комунального майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов’язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
- 10. Орендна плата за цією Методикою розраховується у такій послідовності: визначається розмір річної орендної плати. На основі розміру річної орендної плати встановлюється розмір орендної плати за базовий місяць розрахунку орендної плати – останній місяць, за який визначено індекс інфляції, яка фіксується у договорі оренди. З урахуванням розміру орендної плати за базовий місяць оренди розраховується розмір орендної плати за перший та наступні місяці оренди.
У разі коли термін оренди менший чи більший за одну добу або за один місяць, то на основі розміру місячної орендної плати розраховується добова, а в разі необхідності – на основі розміру добової орендної плати розраховується погодинна орендна плата.
- 11. Розмір річної орендної плати за цілісні майнові комплекси комунальних підприємств визначається за формулою:
Опл. = (Воз +Внм) х Сор.ц/ 100
де Опл – розмір річної орендної плати, грн.; Воз – вартість основних засобів за незалежною оцінкою на час оцінки об’єкта оренди, гривень; Внм – вартість нематеріальних активів за незалежною оцінкою на час оцінки об’єкта оренди, гривень; Сор.ц – орендна ставка за використання цілісних майнових комплексів державних підприємств, визначена згідно з додатком 1 до Методики.
- 12. Розмір річної орендної плати у разі оренди іншого, крім нерухомого, окремого індивідуально визначеного майна, встановлюється за згодою сторін, але не менш як 10 відсотків вартості орендованого майна за результатами незалежної оцінки, а у разі, коли орендарем є суб’єкт малого підприємництва, – не менш як 7 відсотків вартості орендованого майна за результатами такої оцінки.
- 13. У разі оренди нерухомого майна (крім оренди нерухомого майна фізичними та юридичними особами, зазначеними упункті 14цієї Методики) розмір річної орендної плати визначається за формулою:
Опл = Вп хСор/100
де Вп – вартість орендованого майна, визначена шляхом проведення незалежної оцінки, грн.; Сор – орендна ставка, визначена згідно здодатком 2 до Методики.
Незалежна оцінка вартості об’єкта оренди повинна враховувати його місцезнаходження і забезпеченість інженерними мережами. Результати незалежної оцінки є чинними протягом 6 місяців від дати оцінки, якщо інший термін не передбачено у звіті з незалежної оцінки.
- 14. Розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна бюджетними організаціями, державними та комунальними закладами охорони здоров’я, музеями, які утримуються за рахунок державного та місцевих бюджетів, національними художніми колективами та концертними організаціями, яким надається фінансова підтримка з державного чи місцевого бюджету, державними та комунальними телерадіоорганізаціями, редакціями державних і комунальних періодичних видань та періодичних видань, заснованих об’єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, підприємствами зв’язку, що їх розповсюджують, Товариством Червоного Хреста України та його місцевими організаціями, асоціаціями органів місцевого самоврядування із всеукраїнським статусом, а також інвалідами з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування становить 1 гривню.
Індексація річної орендної плати проводиться один раз на рік на підставі річних індексів інфляції у строки, визначені договором оренди.
- Витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком підприємствам, організаціям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині – пропорційно розміру займаної підприємствами, організаціями загальної площі.
- 16. Перед розрахунком орендної плати за перший місяць оренди чи після перегляду розміру орендної плати визначається розмір орендної плати за базовий місяць розрахунку за такою формулою:
О пл.міс.= Опл х Ід.о х Ім/12
де Опл – розмір річної орендної плати, визначений за цією Методикою, гривень; Ід.о. – індекс інфляції за період з дати проведення незалежної до базового місяця розрахунку орендної плати; Ім – індекс інфляції за базовий місяць розрахунку орендної плати.
Розмір орендної плати за перший місяць оренди визначається шляхом коригування розміру орендної плати за базовий місяць на індекс інфляції за період з першого числа наступного за базовим місяця до останнього числа першого місяця оренди.
- Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.
- 18. Терміни внесення орендної плати визначаються у договорі.
- 19. Платіжні документи на перерахування до бюджету або орендодавцеві орендних платежів подаються платниками установам банку до настання терміну платежу.
- 20. Суми орендної плати, зайво перераховані до бюджету або орендодавцеві, зараховуються в рахунок наступних платежів або повертаються платникові в 5-денний термін від дня одержання його письмової заяви.
- Розмір річної орендної плати за користування напівзруйнованими будівлями, спорудами ( до моменту їх відновлення) становить 1 відсоток від вартості, встановленої незалежною оцінкою.
Додаток 1
До методики розрахунку орендної плати
за оренду майна територіальної громади
м.Самбора та порядку її використання
ОРЕНДНІ СТАВКИ
за використання цілісних майнових комплексів
Цілісні майнові комплекси міської комунальної власності за функціональним призначенням; | Орендна ставка, відсотків |
Торгівлі, з організації концертно-видовищної діяльності та виставкової діяльності, виробничої діяльності та ресторанів | 10 |
Ремонтно – будівельної, швейної та текстильної промисловості, ресторанного господарства (крім ресторанів), переробки відходів, побутового обслуговування, транспорту і зв’язку | 8 |
Тепло -, водопостачання та водовідведення, житлово-експлуатаційні, освіти, науки та охорони здоров’я, фізкультури та спорту | 6 |
Інші об’єкти | 5 |
Додаток 2
До методики розрахунку орендної плати
за оренду майна територіальної громади
м.Самбора та порядку її використання
ОРЕНДНІ СТАВКИ
за використання нерухомого комунального майна
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31. Розміщення банкоматів 1000 грн
в місяць 31. Розміщення телекомунікаційного обладнання 2000 грн в місяць |
Секретар ради Юрій Дмитришин