Про затвердження правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
сесія VІІ демократичного скликання
Про затвердження правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі
Керуючись Законом України «Про рекламу», Законом України «Про охорону культурної спадщини», пп.24 п.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами», з метою удосконалення порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі, активізації діяльності розповсюджувачів зовнішньої реклами, поповнення міського бюджету, враховуючи протоколи засідань постійних депутатських комісій ради з питань інвестицій, фінансів та планування бюджету та землекористування, будівництва, архітектури, охорони довкілля та благоустрою Самбірської міської ради, Самбірська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1.Затвердити Правила розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі.
- Затвердити Положення «Про порядок оплати за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами у місті Самборі. (Додаток 1).
- Затвердити форму договору на право тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами (Додаток 2).
- Вважати таким що втратило чинність рішення Самбірської міської ради від 29 вересня 2006 року №7.
- Функції регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами в місті покласти на управління архітектури (І.Гамар).
- Договори укладені розповсюджувачами зовнішньої реклами з робочими органами з питань реклами до набрання чинності цього рішення, підлягають переукладенню у відповідності до Порядку розміщення зовнішньої реклами в м. Самборі, затвердженого цим рішенням. Розповсюджувачам реклами, які не мають дозволу (рішення виконкому) в 3-х місячний термін з дня прийняття цього рішення привести дозвільну документацію у відповідність до цих Правил та укласти договори на право тимчасового користування місцем розташування зовнішньої реклами.
- Відділу земельних відносин (Г.Магац), після надання відповідного дозволу виконавчим комітетом Самбірської міської ради на розміщення зовнішньої реклами в 10 денний термін забезпечити підготовку договорів на право тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами.
- Секретарю Самбірської міської ради (Ю.Дмитришин) делегувати повноваження на укладання договорів на право тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами.
- Управлінню архітектури (І.Гамар):
– забезпечити впровадження і суворе дотримання вимог затверджених Правил щодо розміщення в місті зовнішньої реклами;
– не допускати розміщення зовнішньої реклами на території міста без відповідного рішення виконавчого комітету Самбірської міської ради та укладеного договору на право тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами;
– своєчасно вживати передбачених чинним законодавством заходів щодо порушення правил розповсюдження та розміщення реклами.
10. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови (І. Курлятович), голову комісії ради з питань інвестицій, фінансів та планування бюджету (С.Дутко), голову комісії землекористування, будівницва, архітектури, охорони довкілля та благоустрою (Ю.Лешковича).
Міський голова Юрій Гамар
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Самбірської міської ради
від ______________________________
ПРАВИЛА
розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі
- Загальні положення
1.1 Ці Правила розроблено відповідно до вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про охорону культурної спадщини», «Про рекламу», Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003р. № 2067 і регулюють відносини, що виникли у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами у місті Самборі та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.
1.2 Розміщення рекламних засобів з порушення вимог цих Правил забороняється.
1.3 Дія цих Правил поширюється на всю територію міста Самбора на всі підприємства, установи та організації, незалежно від форми власності та відомчої належності, а також на фізичних осіб, які здійснюють діяльність у сфері зовнішньої реклами у місті Самборі. Правила є обов’язковими для виконання всіма учасниками рекламної діяльності.
- Визначення термінів
2.1 У цих Правилах терміни вживаються у такому значенні:
алея – дорога в парку, саду, сквері, лісопарку, на бульварі, обсаджена, як правило, з обох боків деревами та чагарниками;
виконавчий орган ради – виконавчий комітет Самбірської міської ради;
робочий орган з регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами (надалі – робочий орган) – орган, уповноважений Самбірською міською радою виконувати покладені на нього функції, передбачені цими Правилами, Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067;
дозвіл – документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого комітету Самбірської міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;
місце розташування рекламного засобу – площа зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах міста Самбора, що надається розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою);
пішохідна доріжка – елемент дороги, призначений для руху пішоходів, облаштований у її межах чи поза нею і позначений дорожнім знаком;
спеціальні конструкції – тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об’ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами;
вивіска чи табличка – елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.
реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена у будь-якій формі та у будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо такої особи чи такого товару; зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях – рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг;
рекламні засоби – засоби, що використовуються для доведення реклами до її споживача;
самовільно встановлений рекламний засіб – рекламний засіб, розміщений без виданого у встановленому порядку дозволу або не демонтований власником після прийняття виконавчим органом ради рішення про відмову у продовженні дозволу або про його скасування у встановлений термін;
соціальна реклама – інформація будь-якого виду, розповсюджена у будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку;
договір про тимчасове користування місцем для розміщення рекламного засобу – договір між рекламорозповсюджувачем та Самбірською міською радою, що регулює правові відносини, які виникають у зв’язку з отриманням рекламорозповсюджувачем права на розміщення рекламного засобу, умов використання даного права та відповідальності, що виникає через недобросовісне використання даного права, Підставою для його укладення є прийняття виконавчим комітетом Самбірської міської ради рішення про надання дозволу на встановлення рекламного засобу.
2.2. Терміни, невизначені цими Правилами, вживаються у значеннях, визначених законодавством України.
- Розміщення реклами
3.1 Зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів виданих виконавчим комітетом Самбірської міської ради відповідно до цих Правил.
Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про охорону культурної спадщини», Закону України «Про рекламу», Типових правил розміщення зовнішньої реклами затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003р. № 2067.
Видача зазначених дозволів виконавчим комітетом Самбірської міської ради здійснюється на безоплатній основі.
3.2. На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою територій населених пунктів.
3.3. Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі – робочий орган). Робочий орган не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.
У процесі регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами робочим органом залучаються на громадських засадах представники галузевих рад підприємців, об’єднань громадян та об’єднань підприємств, які провадять діяльність у сфері реклами.
- Повноваження у сфері реклами
4.1. До повноважень робочого органу належать:
розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії;
надання у разі потреби розповсюджувачам зовнішньої реклами архітектурно-планувальних завдань на опрацювання проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) рекламних засобів;
прийняття рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, або про відмову в установленні такого пріоритету;
підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу (у тому числі погодження з органами та особами, зазначеними у пункті 11 цих Правил) чи про відмову у його наданні;
видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради;
ведення інформаційного банку даних місць розташування рекламних засобів, плану їх розміщення та надання в установленому порядку інформації для оновлення даних містобудівного кадастру населених пунктів;
підготовка і подання виконавчому органу ради пропозицій щодо розмірів плати за надання послуг на підставі калькуляції витрат для прийняття відповідного рішення.
Робочий орган здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
- Порядок розміщення зовнішньої реклами
5.1 Розміщення зовнішньої реклми у місті Самборі проводиться виключно на підставі дозволів, що видаються робочим органом за рішенням виконавчого комітету Самбірської міської ради.
5.2 Для одержання дозволу заявник подає через ЦНАП робочому органу заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються:
фотокартка або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 10 х 15 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням. Робочий орган протягом 10 (десяти) робочих днів з дня реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу за формою згідно з додатком 2.
У разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу робочий орган надсилає заявникові вмотивовану відповідь із зазначенням підстав, передбачених законом в п’ятиденний термін з дня прийняття рішення.
Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі становить 30 (тридцять) робочих днів (з врахуванням планового виконкому).
5.3. Видача дозволу погоджується управлінням архітектури з власником місця.
На вимогу робочого органу дозвіл погоджується з:
Мінкультури – у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках національного значення, в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць;
Управління охорони культурної спадщини – у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках архітектурного значення, а також в межах зон охорони цих пам’яток;
утримувачем інженерних комунікацій – у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій;
Укравтодором або власниками автомобільних доріг та Національною поліцією – у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг.
Перелік органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу, є вичерпним.
Для здійснення погодження робочий орган не пізніше дня, що настає за днем одержання документів від заявника, надсилає їх копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді органам, зазначеним в абзацах першому – п’ятому цього пункту, та встановлює строк розгляду зазначених документів.
За результатами дозвільної (погоджувальної) процедури органи, зазначені в абзацах першому – п’ятому цього пункту, надають погодження, які у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді надсилаються робочому органу.
У разі ненадання органами, зазначеними в абзацах першому – п’ятому цього пункту, протягом встановленого строку погоджень вважається, що видачу дозволу погоджено.
Під час надання дозволу втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами забороняється. Робочий орган протягом не більш як 15 робочих днів з дати одержання належним чином оформлених документів від органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу розглядає заяву та готує проект. Виконавчий комітет на першому засіданні після одержання пропозицій приймає рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні.
Дозвіл або відмова у його видачі видається через ЦНАП не пізніше ніж п’яти днів з дати відмови або після прийняття відповідного рішення.
Робочий орган протягом десяти днів з дати реєстрації дозволу надає органам державної податкової служби інформацію про розповсюджувачів зовнішньої реклами, яким надано дозвіл.
Дозвіл надається строк визначений Виконгавчим комітетом, але не більше ніж на 5 років. Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов’язаних з розташуванням рекламного засобу. Після розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами у п’ятиденний строк зобов’язаний подати робочому органу фотокартку місця розташування рекламного засобу (розміром не менш як 10 х 15 сантиметрів).
У разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, робочий орган у семиденний строк письмово повідомляє про це розповсюджувача зовнішньої реклами. У десятиденний строк з початку зміни містобудівної ситуації, реконструкції, ремонту, будівництва робочий орган надає розповсюджувачу зовнішньої реклами інформацію про інше рівноцінне місце. У разі досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу вносяться зміни у дозвіл.
Відшкодування витрат, пов’язаних з демонтажем та монтажем рекламного засобу на новому місці, здійснюється за рахунок власника місця рекламного засобу.
Плата за надання робочим органом послуг, пов’язаних із зміною місця розташування рекламного засобу, не справляється. Строк дії дозволу продовжується на час, необхідний для вирішення питання про надання рівноцінного місця. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами має пріоритетне право на розташування рекламного засобу на попередньому місці.
- Оплата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів.
6.1. Плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, – на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою). При цьому площа місця розташування рекламного засобу визначається як сума площі горизонтальної проекції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 метра за периметром горизонтальної проекції цього засобу. Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину.
6.2. Розмір плати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу не може встановлюватися залежно від змісту реклами.
- Вимоги до зовнішньої реклами.
7.1. Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:
розміщуватися з додержанням вимог техніки безпеки
розміщуватися із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;
освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;
фундамент наземної зовнішньої реклами, що виступає над поверхнею землі, може бути декоративно оформлений;
на опорах наземної зовнішньої реклами, що розміщується вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, за вимогою Державтоінспекції наноситься вертикальна дорожня розмітка із світлоповертаючих матеріалів заввишки до 2 метрів від поверхні землі;
нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною вулиць і доріг, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;
у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.
7.2. Забороняється розташовувати рекламні засоби:
на пішохідних доріжках та алеях, якщо це перешкоджає вільному руху пішоходів;
у населених пунктах на висоті менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини.
7.3. Розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках історії та архітектури і в межах зон охорони таких пам’яток, в межах об’єктів природно-заповідного фонду дозволяється за погодженням з відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об’єктів природно-заповідного фонду.
7.4. Реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби, не повинна розміщуватися на рекламних засобах ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років.
- Перелік обмежень та здійснення контролю щодо розташування рекламних засобів.
8.1. Перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлей цими Правилами, є вичерпним.
Розроблення необхідної технічної документації, монтаж (демонтаж) рекламного засобу здійснюється спеціалізованими підприємствами, установами та організаціями.
Розташування дахових рекламних засобів забороняється без попередньої технічної експертизи спеціалізованих підприємств, установ та організацій.
Підключення рекламних засобів до існуючих мереж зовнішнього освітлення здійснюється відповідно до вимог, передбачених законодавством.
Розташування рекламних засобів у межах охоронних зон інженерних комунікацій дозволяється за погодженням з утримувачем зазначених комунікацій.
Відповідальність за технічний стан рекламних засобів, порушення вимог техніки безпеки під час розташування та експлуатації рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством.
Розташування рекламних засобів на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування дозволяється за погодженням з комісією чи іншими відовідними службами.
Рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.
8.2. Контроль за додержанням цих Правил здійснюють виконавчі органи міської ради та інші органи відповідно до законодавства.
У разі порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами уповноважена особа органу, який здійснює контроль за додержанням цих Правил, звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк.
У разі невиконання цієї вимоги орган, який здійснює контроль, подає інформацію спеціально уповноваженому органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством.
- Правила розміщення вивісок чи табличок.
9.1. Вивіски чи таблички:
повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;
не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;
не повинні розміщуватися на будинках або спорудах – об’єктах незавершеного будівництва;
площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.
Забороняється вимагати від суб’єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.
Демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог цих Правил, здійснюється у разі:
припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи – підприємця;
невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам;
порушення благоустрою території.
Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців, якими вони були встановлені.
Додаток 1
Зразок
Керівнику робочого органу __________________________________ (виконавчий орган сільської, селищної, міської ради) |
____________ р. N ____________
ЗАЯВА
про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами
Заявник _______________________________________________________________________
(для юридичної особи – повне найменування розповсюджувача зовнішньої ___________________________________________________________________________________
реклами, для фізичної особи – прізвище, ім’я та по батькові)
Адреса заявника _________________________________________________________________
(для юридичної особи – місцезнаходження, для фізичної особи –
________________________________________________________________________________
місце проживання, паспортні дані)
Ідентифікаційний код юридичної особи
або ідентифікаційний номер фізичної особи _________________________
Телефон (телефакс) _____________________________________________
Прошу надати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами за адресою ________________________________________________________________________________
(повна адреса місця розташування рекламного засобу)
строком на ______________________________________________________________________
(літерами)
Перелік документів, що додаються _________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Заявник або уповноважена ним особа |
_________________ (підпис) |
_____________________ (ініціали та прізвище) |
М. П.
Додаток 2 до Типових правил |
Зразок
ДОЗВІЛ
на розміщення зовнішньої реклами
Виданий ____________ р. на підставі рішення _______________________________________
(дата видачі)
___________________________________________________________________________________
(виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, дата і номер рішення)
________________________________________________________________________________
(для юридичної особи – повне найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, для фізичної
________________________________________________________________________________
особи – прізвище, ім’я та по батькові)
________________________________________________________________________________
(місцезнаходження (місце проживання), номер телефону (телефаксу), банківські реквізити,
________________________________________________________________________________
ідентифікаційний код (номер)
Адреса місця розташування рекламного засобу _______________________________________
________________________________________________________________________________
Характеристика (в тому числі технічна) рекламного засобу ____________________________
________________________________________________________________________________
(вид, розміри, площа місця розташування рекламного засобу)
Фотокартка або комп’ютерний макет місця з фрагментом місцевості (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу
Ескіз з конструктивним рішенням рекламного засобу |
Топогеодезичний знімок місцевості (М 1:500) з прив’язкою місця розташування рекламного засобу | ||
Відповідальний за топогеодезичне знімання | _______ __________________ М. П. (підпис) (ініціали та прізвище) |
||
Керівник робочого органу | ___________ (підпис) |
____________________ (ініціали та прізвище) |
|
М. П.
Фотокартка місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів) після розташування на ньому рекламного засобу
Керівник робочого органу | ___________ (підпис) |
____________________ (ініціали та прізвище) |
М. П.
Додаток 1 від ________________________________ |
П О Л О Ж Е Н Н Я
Про порядок оплати за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої
реклами у місті Самборі, які перебувають у комунальній власності міста
- Загальні положення
1.1. Оплата за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами в м. Самборі здійснюється відповідно до Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Самборі розроблених відповідно до Закону України “Про рекламу”, на підставі Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.03 № 2067.
1.2. Місця (певна площа будинків, інженерних споруд, окремих елементів благоустрою: тротуари, алеї, майданчики, газони), що знаходяться в комунальній власності і не передані в оренду іншим юридичним чи фізичним особам, незалежно від того, хто є їх балансоутримувачем чи користувачем (надалі – місця розташування рекламного засобу) надаються розповсюджувачам зовнішньої реклами для розташування рекламних засобів на підставі договору тимчасового користування місцями, що знаходяться в комунальній власності для розміщення рекламного засобу, який з розповсюджувачами зовнішньої реклами укладається виконавчим комітетом Самбірської міської ради.
1.3. Підставою для укладання договору користування місцями, що перебувають в комунальній власності, для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами є дозволи (рішення) на розміщення зовнішньої реклами, видані в установленому порядку.
- 2. Плата за тимчасове користування
місцями розташування рекламних засобів
2.1. Плата за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, якщо ці місця перебувають у комунальній власності міста, здійснюється на договірних засадах між балансоутримувачами цих місць та розповсюджувачами зовнішньої реклами (розпорядниками, користувачами).
2.2. Тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, якщо ці місця належать до інших форм власності, здійснюється на договірних умовах з їх власниками або уповноваженими ними органами.
2.3. Площа місця розташування рекламного засобу визначається як сума площі горизонтальної проекції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 метра за периметром горизонтальної проекції цього засобу. Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину.
2.4. У разі, коли місцем розташування рекламного засобу є земельна ділянка, надана в оренду та справляється плата за її оренду, розповсюджувачем зовнішньої реклами плата за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів не здійснюється.
2.5. При розміщенні на рекламному засобі соціальної реклами за ініціативою виконкому міськради, плата за тимчасове користування місцями розташування, що належать до комунальної власності міста, за весь період розміщення соціальної реклами не справляється.
2.6. Розмір плати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу не залежить від змісту реклами.
- Визначення плати за тимчасове користування
місцями розташування рекламного засобу:
3.1. Ставки сплати визначаються, виходячи з економічної оцінки території міста.
Територія м. Самбора поділяється на чотири укрупнені економіко-планувальні зони, щодо яких розраховуються ставки плати при розміщенні зовнішньої реклами.
I зона – центральна – історична: територія обмежена вулицями: С.Стрільців, Перемишльська, Шевченка, Валова, Торгова, Б.Хмельницького, Ст.Бандери, Мазепи, пл. Чайковського;
II зона – центральна: територія обмежена вулицями: Шухевича, Перемишльська, Шевченка, Заводська, Купилева, В.Стуса, Річна, Грушевського, Ів.Франка, Кобільника, Чайковського;
III зона – середня: територія обмежена вулицями: Промислова, Гранична, Виговського до СШ № 3, вул. Шевченка до об`їзної дороги, об’їзна дорога, Набережна, Ів.Франка, Залізнична, Завокзальна, Колійова, Коперніка, Шашкевича до об`їзної дороги, Чорновола.
IV зона – периферійна: від залізниці до межі міста, від СШ №З до межі міста, від об`їзної дороги до межі міста, від вул. Набережна до межі міста.
Базовий тариф для визначення плати за користування місцями, що знаходяться в комунальній власності для розміщення спеціальних конструкцій становить за одне місце розташування спеціальної конструкції без ПДВ за місяць за 1 кв.м., що розміщуються:
по будинках – 25,0грн.;
просто неба – 25,0 грн.;
на інженерних спорудах, дорожньому обладнанні – 40.0 грн.
Розмір плати проводиться шляхом визначення площі рекламного щита, та коефіцієнтом економіко-планувальної зони:
зона – центрально-історична – коефіцієнт – 1,0
зона – центральна – коефіцієнт – 0,8
зона – середня – коефіцієнт – 0,6
зона – периферійна – коефіцієнт – 0,5
Базовий тариф визначається щорічно на кожний наступній рік шляхом коригування базового тарифу попереднього року на рівень інфляції за цей рік.
На період розміщення на спеціальних конструкціях реклами, пов’язаної з державними та християнськими релігійними святами, Днем міста плата за користування місцями не справляється.
3.4. При розміщенні на спеціальних конструкціях соціальної інформації рекламорозповсюджувач може бути звільнений від плати за користування місцями за рішенням виконавчого комітету.
Плата за тимчасове користування місцем справляється з дня видачі дозволу на розміщення зовнішньої реклами. Відсутність спеціальної конструкції на вказаному місці не є підставою для звільнення від плати за користування.
Під час дії договору тимчасового користування місцями, що знаходяться в комунальній власності, для розміщення спеціальних конструкцій розмір плати за користування місцями може бути змінено згідно з рішенням виконавчого комітету та в інших випадках, передбачених законодавчими актами України.
3.7. За несвоєчасне внесення плати за тимчасове користування місцями рекламорозповсюджувач сплачує пеню згідно із діючим на цей час законодавством.
- Використання коштів за тимчасове користування місцями, що знаходяться в комунальній власності, для розміщення спеціальних конструкцій
4.1, Плата за тимчасове користування місцями, що знаходяться в комунальній власності, для розміщення спеціальних конструкцій перераховується рекламорозповсюджувачем зовнішньої реклами до міського бюджету щомісячно до 25 числа місяця наступного за місяцем сплати.
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток 2 від ________________________________ |
ДОГОВІР
на право тимчасового користування місцями
для розміщення зовнішньої реклами
м. Самбір «___»____________» 201___р
Виконавчий комітет Самбірської міської ради в подальшому – Робочий орган, в особі ………………………..повноваження якого визначенні рішенням Самбірської міської ради від……………………………… що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування» та рішення Самбірської міської ради від ……………………«Про затвердження правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі», з одного боку, та _______________________________________________________________________________,
(Найменування фізичної або юридичної особи)
в подальшому «Користувач», з другого боку, уклали цей Договір про наступне:
- Терміни в Договорі
1.1. Терміни, що застосовуються в цьому Договорі, вживаються у значенні відповідно до Закону України «Про рекламу», Постанови Кабінету Міністрів України 29.12.2003 р. № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» та рішення Самбірської міської ради від ____________________ «Про затвердження правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі».
- Предмет Договору
2.1. Робочий орган надає «Користувачу» у тимчасове платне користування місця, що перебувають у комунальній власності, для розміщення зовнішньої реклами за адресами м. Самбір, вул.__________________ і на терміни відповідно до виданих дозволів на підставі рішення виконавчого комітету Самбірської міської ради від______________________________на розміщення зовнішньої реклами в межах м. Самбора, згідно з Правилами розміщення зовнішньої реклами в м. Самборі.
2.2. «Користувач» використовує надані місця за цільовим призначенням, сплачує вартість користування місцями в сумі___________________ з дня заключення договору на право тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами та звільняє у триденний термін місця на яких термін дії дозволів припинений (закінчився).
2.3. Дозволи на розміщення зовнішньої реклами є невід’ємною частиною цього договору.
- Права та обов’язки Сторін
3.1. Робочий орган має право:
3.1.1. Здійснювати контроль за дотриманням «Користувачем» чинного законодавства з питань зовнішньої реклами, Правил розміщення зовнішньої реклами у місті Самборі, положень цього договору.
3.1.2. Здійснювати обстеження встановлених рекламних конструкцій «Користувачем».
3.1.3. Розірвати цей договір, та силами Робочого органу здійснити за рахунок «Користувача» демонтаж спеціальної конструкції у випадку заборгованості більше ніж три місяці, передбачених розділом 4 цього договору.
3.1.4. Відмовити «Користувачу» в продовжені строку дії дозволу у випадках передбачених законодавством України та Правил розміщення зовнішньої реклами у місті Самборі.
3.1.5. Ставити питання про розірвання Договору у випадку та порядку передбачених чинним законодавством України.
3.1.6. Вимагати внесення змін до умов Договору згідно вимог діючого законодавства.
3.2. Робочий орган зобов’язується:
3.2.1. Не надавати місця у тимчасове користування іншим особам протягом дії дозволів «Користувача».
3.2.2. Не перешкоджати розміщенню рекламних засобів встановлених згідно з Правилами розміщення зовнішньої реклами у м. Самборі.
3.2.3. Не втручатися у форму та зміст реклами.
3.3. «Користувач» має право:
3.3.1. Вимагати передачі йому у встановлений термін місця для розміщення спеціальних конструкцій відповідно до виданих дозволів.
3.3.2. Використовувати надані йому місця для розміщення на них рекламних засобів з дотриманням положень цього договору та Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Самборі.
3.4. «Користувач» зобов’язаний:
3.4.1. Не розміщувати рекламоносії з порушенням вимог Закону України «Про рекламу», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», «Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Самборі».
3.4.2. Утримувати рекламні засоби в належному естетичному та технічному стані.
3.4.3. Своєчасно та в повному обсязі сплачувати суму за встановлений пріоритет, або за розміщення зовнішньої реклами згідно з дозволами по розрахунковим тарифам, що діють на день сплати.
3.4.4. Встановлювати рекламні конструкції відповідно до погодженого в установленому порядку проекту, без пошкодження архітектурних деталей, конструктивних елементів будівель та споруд, підземних та наземних комунікацій, елементів благоустрою та озеленення, з забезпеченням безпеки населення при підключенні конструкції до електричної мережі, утримувати їх в належному технічному і санітарному стані та впорядковувати місця для їх розташування, забезпечити технічну міцність і стійкість спеціальної конструкції.
3.4.5. За свій рахунок усувати можливі пошкодження зелених насаджень у зоні установки рекламоносіїв та/або комунікацій, що пролягають у цьому місці.
3.4.6. Відшкодовувати в повному обсязі балансоутримувачу місця матеріальну шкоду, що заподіяна місцю розташування рекламної конструкції з вини «Користувача».
3.4.7. Демонтувати в 3-денний термін спеціальні конструкції, по закінченню терміну дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами, при його скасуванні, розірванні або закінченні терміну дії цього договору, а також у разі виникнення нагальної потреби для реконструкції, ремонту чи будівництва місця розташування спеціальної конструкції або зміни містобудівної ситуації.
3.5. Після отримання «Користувачем» дозволу на розміщення зовнішньої реклами та заключення договору на право тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами плата за користування місцем, що перебуває у комунальній власності проводиться незалежно від того використовує його «Користувач», чи тимчасово не використовує.
3.5.1. Після проведення демонтажних робіт привести місце розміщення рекламного засобу до належного стану.
3.5.2. У тижневий термін листом повідомити Робочий орган про зміни адреси для листування, банківського рахунку, зміну назви, зміну коду ЄДРПОУ або реорганізацію.
- Форма оплати за користування та порядок розрахунків
4.1. Плата за користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розміщення зовнішньої реклами визначається на підставі тарифів визначених в Положенні «Про порядок оплати за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами у місті, які перебувають у комунальній власності міста», затверджених рішенням Самбірської міської ради від ___________________________, відповідно до площі рекламного засобу.
- «Користувач» щомісячно, перераховує загальну суму плати згідно з Положенням «Про порядок оплати за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами у місті, які перебувають у комунальній власності міста», затверджених рішення Самбірської міської ради від ____________________________ в незалежності від періоду використання місця, так само і за встановлений пріоритет:
Одержувач: Місцевий бюджет м.Самбора
р/р
Банк одержувача:
МФО:
Код ЄДРПОУ:
4.3. «Користувач», за відсутності заперечень робочого органу може здійснювати оплату за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами у місті, які перебувають у комунальній власності міста авансом за 6 місяці та за 12 місяців.
4.4. У разі нерозміщення рекламного засобу через зміну містобудівної ситуації, здійснення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування конструкції плата не нараховується. При цьому витрати, пов’язані з демонтажем/монтажем рекламоносія проводяться за рахунок розповсюджувача зовнішньої реклами.
4.5. На час розміщення соціальної реклами, а також інформації до державних та міських свят, застосовується знижка 100% від суми оплати за рекламні засоби на яких розміщуються вказані сюжети. Розміщення соціальної реклами „Користувачем” здійснюється за узгодженням з виконавчим комітетом Самбірської міської ради.
- Відповідальність Сторін
5.1. При невиконанні зобов’язань за Договором винна Сторона відшкодовує іншій Стороні заподіяну шкоду відповідно до чинного законодавства.
5.2. У випадку прострочення платежів, передбачених у п.4.1. цього Договору «Користувач» сплачує на користь Бюро пеню від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діятиме в період за який нараховується пеня.
5.3. У випадку самовільного встановлення рекламних засобів, не своєчасного демонтажу конструкції по закінченні терміну дії дозволу або цього договору «Користувач» сплачує Робочому органу штраф у розмірі 50 гривень за кожен день самовільного встановлення і відшкодовує вартість демонтажних робіт зазначених рекламоносіїв здійснених Робочи органом.
- Форс – мажор
6.1. Сторони звільняються від відповідальності за невиконання зобов’язань по Договору, якщо таке невиконання зумовлене обставинами непереборної сили, які не могла передбачити жодна зі Сторін. В разі виникнення таких обставин Сторона, для якої вони зумовили неможливість виконання зобов’язань за Договором, повідомляє іншу Сторону в п’ятиденний термін.
6.2. У випадку, коли обставини непереборної сили діятимуть більше двох місяців, кожна зі Сторін має право припинити дію Договору шляхом письмового повідомлення іншої Сторони.
6.3. Обставинами непереборної сили вважаються: війна чи воєнні дії, повстання, мобілізація, епідемії, пожежі, вибухи, дорожні та природні катастрофи, а також інші події, котрі визнані такими компетентними державними органами.
- Термін дії Договору
7.1. Договір набирає чинність з моменту отримання «Користувачем» дозволу на розміщення зовнішньої реклами та діє до моменту закінчення терміну дії дозволу.
7.2. Заява на пролонгацію договору подається до Робочого органу за місяць до моменту закінчення терміну дії дозволу.
7.3. Заява на внесення змін або скасування дозволу подається Користувачем до Робочого органу за місяць для внесення відповідних змін або скасування дозволу.
7.4. Договір достроково припиняє дію:
7.4.1. За взаємною згодою Сторін.
7.4.2. Якщо рішенням виконавчого комітету Самбірської міської ради «Користувачу» відмовлено в наданні дозволу на розміщення зовнішньої реклами, або дозвіл анульовано рішенням виконавчого комітету Іллінецької міської ради.
7.4.3. За рішенням суду.
7.4.4. У випадку невиконання Користувачем зобов’язань, передбачених цим Договором, – за ініціативою Робочого органу.
- Заключні положення
8.1. У разі виникнення між Сторонами суперечок щодо виконання або тлумачення Договору, вони намагатимуся вирішити їх шляхом переговорів. При недосягненні порозуміння, спір вирішується в судовому порядку.
8.2. Усі зміни, доповнення та додатки до цього Договору мають однакову з ним юридичну силу, якщо вони підписані Сторонами або їхніми уповноваженими представниками, і являють собою невід’ємну частину Договору.
8.3. Після підписання Договору всі попередні погодження, переговори та листування як в усній, так і в письмовій формі, що стосуються його предмету, втрачають силу.
8.5. Цей Договір складений при повному розумінні Сторонами його умов та термінології українською мовою у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу, – по одному для кожної із Сторін.
Термін дії договору з___________________по__________________
Продовжено з___________________по__________________
Продовжено з___________________по__________________
- Юридичні адреси та реквізити Сторін
Робочий орган
…………………………………… |
Користувач
__________________________________ __________________________________ __________________________________ __________________________________ __________________________________ __________________________________ __________________________________ __________________________________ |
_______________ _________________ _________________
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення
Самбірської міської ради
«Про затвердження правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі»
Цей аналіз регуляторного впливу (надалі – Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11.09.2003р. №1160-ІV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року №308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Самбірської міської ради «Про затвердження правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі» (нова редакція) як регуляторного акту.
- Опис проблеми, яку планується врегулювати шляхом прийняття рішення
29 вересня 2006 року Самбірською міською радою було прийнято рішення за №7 “Про встановлення розмірів плати за право тимчасового користування місцями, що знаходяться в комунальній власності, для розміщення зовнішньої реклами”. Вказаним рішенням затверджено тарифи на тимчасове користування місцями для розташування спеціальних рекламних конструкцій, які перебувають у комунальній власності. Проте, за останні роки, нормативно-правові акти, які регулюють сферу розміщення зовнішньої реклами в Україні значно змінено та доповнено, а більша частина тарифів не відповідає реальній ціновій політиці в галузі реклами в місті. У зв’язку з цим виникла потреба щодо приведення актів органів місцевого самоврядування, які регулюють порядок розміщення зовнішньої реклами у відповідність до вимог Законів України зі змінами «Про рекламу», «Про охорону культурної спадщини», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», “Про благоустрій населених пунктів”, Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами».
Прийняття рішення, яке регламентує порядок отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, з урахуванням актів чинного законодавства зі змінами в галузі зовнішньої реклами, дасть можливість унеможливити ситуації, що пов`язані з можливими корупційними діями, створить прозору систему прийняття рішень виконавчого комітету Самбірської міської ради про надання або відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами та удосконалить порядок розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі, активізує діяльність розповсюджувачів зовнішньої реклами, поповнить міський бюджет.
- Визначення цілей регулювання
1) приведення рішення Самбірської міської ради у відповідність до Законів України зі змінами «Про рекламу», «Про охорону культурної спадщини», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», “Про благоустрій населених пунктів”, Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» та іншими нормативно-правовими актами;
2) зазначеним проектом нормативно-правового акту визначається порядок оплати за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами у місті Самборі;
3) запроваджуються технічні та естетичні вимоги до рекламних об’єктів на території міста.
- Обґрунтування переваг обраного виду правового регулювання
У відповідності з ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у м. Самборі, здійснюється на підставі дозволів, що надаються виконавчим комітетом Самбірської міської ради та в порядку, встановленому Самбірською міською радою. Таким чином, спеціальним нормативно-правовим актом у галузі зовнішньої реклами встановлено єдиний законний шлях вирішення проблем, зазначених у п.1 цього Аналізу – прийняття рішення Самбірської міської ради.
- Опис механізмів та заходів, що пропонується для вирішення проблеми
Зазначені у цьому Аналізі проблеми у проекті редакції Правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі вирішуються за рахунок впровадження на території міста нормативної бази щодо:
– порядку оформлення, надання та скасування дозволів на розміщення зовнішньої реклами і проведення робіт, пов’язаних з її розміщенням;
– вимог до здійснення робіт по установці, експлуатації та обслуговуванню рекламних засобів;
– відстеження, контролю та своєчасного регулювання міською владою діяльності з розташуванням рекламних засобів;
- Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей регулювання
Прийняття зазначеного регуляторного акта врегулює правові відносини, що виникають між розповсюджувачами зовнішньої реклами та уповноваженим робочим органом у процесі розміщення рекламних конструкцій або у зв’язку з проведенням виставкових заходів та рекламних акцій, а також надасть робочому органу можливість більш повного та досконалого виконання своїх обов’язків з регулювання розташування реклами за рахунок впровадження нових вимог до розміщення рекламоносіїв на території міста. Відповідно до ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повторне відстеження регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання чинності зазначеної редакції Правил розміщення зовнішньої реклами у місті Самборі.
- Очікувані результати від прийняття регуляторного акта
Внаслідок прийняття нової редакції правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі буде впорядковано процеси оформлення дозвільної документації на розміщення рекламоносіїв та врегульовано відносини розповсюджувача зовнішньої реклами з органами місцевого самоврядування під час виконання робіт з розташування рекламних засобів, їх використання та демонтажу, збільшення надходжень до міського бюджету від плати за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами.
- Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Строк дії зазначеного регуляторного акта встановлюється необмежений. У разі потреби, за підсумками аналізу відстеження його результативності, до нього будуть вноситься відповідні зміни.
При виникнення змін у чинному законодавстві, які можуть впливати надію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситися необхідні корективи.
- Визначення показників регуляторних актів
Ефективність регуляторного впливу рішення Самбірської міської ради «Про затвердження правил розміщення зовнішньої реклами у місті Самборі» у новій редакції визначатиметься за такими показниками:
– Загальна кількість розповсюджувачів зовнішньої реклами (суб’єктів господарювання) на території міста;
– Загальна кількість рекламоносіїв.
– Кількість наданих заяв на розміщення зовнішньої реклами.
– Кількість наданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами.
– Розмір надходжень плати за право тимчасового користування місцями, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Самбора під розміщення зовнішньої реклами.
– Строк отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.
- Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності актів
Визначення результативності нової редакції правил розміщення зовнішньої реклами в місті Самборі відбуватиметься за аналізом показників регуляторного акта.
Міський голова Юрій Гамар