№7. Про затвердження міської Програми створення, накопичення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території міста Самбора на 2016 – 2018 роки
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
VІI сесія VІІ демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 01 березня 2016 року № 7
Про затвердження міської Програми створення, накопичення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території міста Самбора на 2016 – 2018 роки
Відповідно до Кодексу Цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI, статті 98, Постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження порядку створення і використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації надзвичайних ситуацій» від 30.09.2015 №775, та з метою реалізації державної політики, спрямованої на забезпечення безпеки та захисту населення і територій міста, ефективного реагування на надзвичайні ситуації, які можуть виникнути на території міста Самбора та надання термінової допомоги постраждалому населенню, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Самбірська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Програму створення, накопичення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території міста Самбора на 2016-2018 роки згідно з додатком.
- Міському фінансовому управлінню щороку під час формування проекту міського бюджету, передбачати, з урахуванням реальних можливостей, кошти на виконання заходів щодо створення, накопичення та використання місцевого матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру .
- Відділу з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення (М.Зікій) активізувати роботу щодо виконання заходів Програми.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови Курлятович І.М.
Міський голова Юрій Гамар
П Р О Г Р А М А
створення, накопичення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території міста Самбора на 2016 – 2018 роки
Зміст
№ з/п | Заголовки змісту | № стор. |
1. | Вступ | 3 |
2. | Паспорт Програми | 3 |
3. | Загальні положення (законодавча та нормативно-правова база) | 4 |
4. | Загальна характеристика стану техногенної та природної небезпеки в місті Самборі | 5 |
5. | Мета Програми | 6 |
6.
7. |
Основні напрямки реалізації Програми
Основні заходи реалізації Програми |
6
7 |
8. | Фінансове забезпечення Програми | 8 |
9. | Розрахунок коштів для реалізації Програми | 9 |
10. | Строки та етапи виконання Програми | 9 |
11. | Очікувані результати | 9 |
12. | Контроль за виконанням Програми
|
10 |
Вступ
У сучасному суспільстві значне місце займають проблеми захисту населення від впливу різноманітних факторів техногенного та природного характеру. Ріст темпів господарської діяльності, кількості комерційних промислових підприємств (об’єктів) ускладнених технологічних процесів, застосування нових, не завжди безпечних виробництв, значно впливає на кількість виробничих та техногенних катастроф, що призводить до травматизму і людських жертв. Особливу небезпеку на сьогодні являє також і тероризм, який може виражатися у найбільш непередбачуваних формах впливу на населення. Стаття 3 Конституції України визначає, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека в Україні є найвищою соціальною цінністю. Тому одним із пріоритетних напрямків діяльності усіх органів виконавчої влади є попередження загибелі людей та надання допомоги постраждалим під час надзвичайних ситуацій.
Державна політика у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру здійснюється на принципах пріоритетності завдань, спрямованих на рятування життя і збереження здоров’я людей і довкілля та безумовного надання переваги раціональній і превентивній безпеці.
- Паспорт Програми
1. |
Ініціатор |
Відділ |
2. |
Дата, |
Кодекс |
3. |
Розробник |
Відділ |
4. |
Співрозробники |
Фінансове управління міської ради |
5. |
Відповідальні |
Відділ |
6. |
Учасники |
Виконавчій |
7. |
Термін |
2016 – 2018 роки |
7.1 |
Етапи виконання програми |
в |
8. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні |
1. Міський бюджет.
|
9. |
Загальний |
128,0 тис. грн. |
9.1 |
коштів |
128,0 тис. |
9.2. |
коштів |
|
3 . Загальні положення (законодавча та нормативно-правова база).
Програма створюється на підставі Конституції України, Кодексу Цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI, статті 98, Постанови Кабінету Міністрів “Про затвердження порядку створення і використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації надзвичайних ситуацій” від 30.09.2015 №775, закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, рішення виконавчого комітету від __ .01.2016 року № ______ ”Про створення і використання матеріального резерву Самбірської міської ради для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків”, розпорядження міського голови від 29.12.2015 року №313 “Про затвердження Номенклатури та обсягів місцевого матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на 2016-2018 роки”.
- Загальна характеристика стану техногенно-природної небезпеки в місті Самборі.
На території міста Самбора розміщено 22 потенційно небезпечних об’єктів. Місто Самбір є зоною можливого ризику виникнення аварій техногенного походження (Станція Самбір). Враховуючи, що рівень зносу обладнання більшості промислових підприємств наближається до критичного, кількість випадків виникнення аварій може збільшуватися. Матеріально-технічна база підприємств міста Самбора застаріла.
У місті існує проблема підтоплення паводковими водами і особливо при виході на заплаву річок Стрвяж та Дністер, які підтоплюють вулиці Східна, Середня, Снігурського, Ясинева, Заміська, Надністрянська та Набережна. Також внаслідок опадів та прориву гребель каскаду ставків на території Самбірського району може різко піднятися рівень води в річці Дубрівка, що призведе до підтоплення водами річок понад 100 будинковолодінь у місті Самборі по вул. Виговського, Східна, Середня, Снігурського, Заміська, Окружна, Ясенева, яке завдасть значних матеріальних збитків їх власникам.
Згідно з геоморфологічними та геологічними умовами міста на його території мають розвиток процеси, які носять характер зсувно-обвальних явищ. Вони загрожують будівлям та комунікаціям. Різноманітні за механізмами розвитку, характером й інтенсивністю прояву на земній поверхні, екзогенні геологічні процеси часом створюють обстановку, несумісну з мінімальними вимогами до комфортності довкілля та життєдіяльності людини, загрожують будівлям та комунікаціям.
Найбільш ймовірною є активізація зсувів в період бурхливого танення снігів, надмірного випадання дощів, гідрогеологічних та гідрологічних умов, а також внаслідок негативного впливу техногенних чинників на геологічне середовище.
В місті Самборі існує велика зношеність обладнання та зовнішніх мереж на об’єктах житлово-комунального господарства. Окремі мережі водопостачання та водовідведення повністю відпрацювали свій ресурс і підлягають терміновій заміні. Аналогічна ситуація спостерігається на об’єктах теплопостачання.
Аналіз надзвичайних ситуацій свідчить, що їхня загальна кількість за останні роки не зменшується, а ліквідація їх наслідків потребує матеріальних ресурсів. Наявність місцевого матеріального резерву дозволяє аварійно-відновлювальним силам своєчасно виконати заходи, спрямовані на запобігання та ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, а також для надання термінової допомоги населенню, яке постраждало.
Зазначене вище дає змогу зробити висновок, що створений матеріальний резерв для Самбірської міської ради є життєво необхідним, оскільки забезпечує матеріальну основу для оперативного проведення першочергових робіт із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечення зниження матеріальних збитків та зменшення кількості можливих втрат населення.
5.Мета та основні завдання Програми
Метою розробки цієї Програми є забезпечення виконання вимог Конституції України, Кодексу цивільного захисту України, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775 “Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій”, рішення виконавчого комітету від __.01.2016 року № ____ “Про створення і використання матеріального резерву Самбірської міської ради для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків”, розпорядження міського голови від 29.12.2015 року №313 “Про затвердження Номенклатури та обсягів місцевого матеріального резерву для запобігання і ліквідації надзвичайних ситуацій на 2016-2018 роки”.
Створення матеріальних цінностей до місцевого резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та поповнення матеріального резерву Самбірської міської ради забезпечить можливість реального ефективного функціонування Самбірської міської ланки єдиної державної системи ЦЗ Львівської області для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру з найменшими фінансовими витратами.
- Основні напрямки реалізації Програми
Основними напрямками реалізації Програми є:
- створення місцевого матеріального резерву для виконання заходів, спрямованих для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та надання термінової допомоги постраждалому населенню, покладається на виконавчий комітет Самбірської міської ради через відділ з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення;
- створення на підприємствах, в установах та організаціях, незалежно від форм власності та підпорядкування, об’єктового матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;
- проведення невідкладних відновлювальних робіт і заходів покладається на керівників підприємств, установ та організацій міста;
- поповнення місцевого матеріального резерву Самбірської міської ради для виконання заходів, спрямованих для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та надання термінової допомоги постраждалому населенню, покладається на виконавчий комітет міської ради через відділ з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення.
- Основні заходи реалізації Програми
7.1.Визначення максимально гіпотетичної (прогнозованої) надзвичайної ситуації, характерної для конкретної території, об’єкта, а також передбаченого обсягу робіт з ліквідації її наслідків.
Відділ з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення Самбірської міської ради визначає максимально гіпотетичні надзвичайні ситуації та уточнює План реагування на надзвичайні ситуації Самбірської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи Львівської області для запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру.
7.2. Визначення Номенклатури та обсягів накопичення матеріальних резервів Самбірської міської ради.
Номенклатура, графік накопичення та обсяги матеріальних резервів Самбірської міської ради на 2016-2018 роки для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру на території міста Самбора, визначені за прогнозами попередніх років, враховуючи найбільш вірогідні надзвичайні ситуації, які можливі на території міста та відповідно до Порядку створення і накопичення і використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.
Номенклатура та обсяги накопичення матеріальних резервів Самбірської міської ради для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру – щороку визначаються відділом з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення виконавчого комітету міської ради.
7.3. Створення матеріального резерву у 2016-2018 роках. Визначення місць розміщення матеріальних резервів, з урахуванням їх оперативної доставки до можливих зон надзвичайних ситуацій.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Самбірської міської ради від ___.01.2016 року №______ “Про створення і використання матеріального резерву Самбірської міської ради для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків”, встановити місце розміщення місцевого резерву матеріальних ресурсів: пально-мастильних матеріалів (талонів) та інших засобів для проведення оперативно-рятувальних робіт – на об’єктах господарської діяльності (комунальної власті).
Місця розміщення та умови зберігання місцевих матеріальних резервів визначає міський голова.
7.4. Накопичення, поновлення матеріального резерву Самбірської міської ради у 2016-2018 роках.
Відділ з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення визначає відповідно до встановлених норм обсяги накопичення матеріальних резервів відповідно до річних графіків, затверджених міським головою з керівниками підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та підпорядкування.
Поновлення матеріальних резервів, які були використані під час ліквідації надзвичайних ситуацій, здійснюються за рахунок коштів міського бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
Перелічені заходи можуть бути реалізовані послідовно або співпадати в часі. Обсяги робіт, терміни їх виконання повинні обґрунтовуватися окремо в кожному конкретному випадку та узгоджуватися з виконавцем.
7.5. Проведення інвентаризації та перевірка умов зберігання матеріальних цінностей матеріального резерву :
- матеріального резерву Самбірської міської ради – два раз в рік (квітень, жовтень);
- матеріальних резервів на об’єктах зберігання – за окремими графіками перевірки відділом з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення міської ради.
- Фінансове забезпечення Програми
Забезпечення створення, утримання, поновлення та поповнення матеріальних резервів здійснюється:
- місцевого матеріального резерву – за рахунок коштів міського бюджету, у межах бюджетних можливостей, та інших джерел, не заборонених законодавством;
Створення, утримання та поповнення місцевого матеріального резерву може здійснюватися за рахунок добровільних пожертвувань фізичних і юридичних осіб, благодійних організацій та об’єднань громадян, інших не заборонених законодавством джерел.
9. Розрахунок коштів для реалізації Програми
№ з/п |
Пункти, Програми які потребують фінансування |
Сума, яка |
Примітка |
1. |
Поповнення |
128,0 |
|
10.
Строки виконання Програми
Реалізація заходів Програми розрахована на 2016 – 2018 роки
Кошти |
За |
|||
2016 |
2017 |
2018 |
Усього
|
|
1. Міський бюджет: |
30.0 |
40.0 |
58.0 |
128.0 |
1.1) паливно-мастильні матеріали |
20.0 |
17.0 |
– |
37.0 |
1.2)засоби |
10.0 |
23.0 |
|
81.0 |
Всього: |
30.0 |
40.0 |
|
128.0 |
- Очікувані результати Програми
Результатом виконання Програми має стати створення на об’єктах матеріальних цінностей та накопичення матеріального резерву Самбірської міської ради з метою використання їх у разі загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та ліквідації їх наслідків.
- Контроль за виконанням Програми
Відповідальність за створення та накопичення резервів, контроль за їх наявністю, станом та використанням покладається на міського голову та керівників підприємств, установ та організації.
- Вирішення організаційних питань щодо створення місцевого резерву в обсягах, що забезпечують проведення невідкладних робіт, пов’язаних з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру в місті Самборі покладається на відділ з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення, який здійснює методичне керівництво та контроль за створенням, зберіганням, використанням та поповненням місцевого резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також за створенням об’єктових резервів на підприємствах, в установах та організаціях міста, незалежно від форм власності та підпорядкування. Відповідальними виконавцями Програми є фінансове управління та відділ з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення міської ради, які щорічно до 30 березня та 30 липня надають міській раді інформацію про хід реалізації Програми.
- Узагальнена інформація щорічно розглядається на засіданнях міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуації та постійних комісіях міської ради.
Секретар ради Юрій Дмитришин