Про затвердження Комплексної Програми поліпшення обслуговування платників податків Самбірської ОДПІ головного управління ДФС у Львівській області на 2016 рік
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
сесія VІІ демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 2016 року №
Про затвердження Комплексної Програми поліпшення обслуговування платників податків Самбірської ОДПІ головного управління ДФС у Львівській області на 2016 рік
З метою створення комфортних умов платникам податків та розширення переліку послуг, що надаються платникам податків, з урахуванням їх потреб та побажань, керуючись ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Самбірська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Комплексну Програму поліпшення обслуговування платників податків Самбірської ОДПІ головного управління ДФС у Львівській області на 2016 рік (додаток 1).
- Фінансовому управлінню (Р.Сас) здійснити фінансування заходів Програми.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісії з питань інвестицій, фінансів та планування бюджету (С.Дутко).
Міський голова Юрій Гамар
Додаток
до рішення сесії Самбірської
міської ради
від ______________ 20__ року
№_________________
Програма
поліпшення сервісу обслуговування платників податків Самбірської ОДПІ
Головного управління ДФС у Львівській області
- Загальна характеристика
Програма поліпшення сервісу обслуговування платників податків (далі – Програма) передбачає запровадження в практику європейських стандартів і норм, що передусім сприятиме мінімізації людського фактора у податковій сфері, а відтак, і зменшенню корупційних ризиків. На ділі це означає ліквідацію багатолюдних черг, які змушені долати підприємці, необов’язковість їх систематичних візитів до інспектора, обмеження рамок бюрократичної тяганини при отримані різного роду довідок, прозорість і оперативність проведення звірки щодо платіжних зобов’язань тощо.
З метою забезпечення належних умов для платників податків у всій горизонталі територіальних органів ДФС України створено та функціонують спеціалізовані підрозділи – центри обслуговування платників (далі – ЦОП).
ЦОП провадить діяльність відповідно до Конституції України, указів і розпоряджень Президента України, Податкового кодексу України, законів України „Про державну службу”, постанов Верховної Ради України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів ДФС України, Типового регламенту Центру обслуговування платників.
Основні принципи роботи ЦОП:
- орієнтація на платника та неупередженість;
- ввічливість та доброзичливість;
- надання повної та достовірної інформації;
- надання послуг у максимально стислі строки (не більш 10 хв. на одне стандартизоване питання).
Організацію та спрямування відвідування платниками податків ЦОП безпосередньо здійснюють консультанти-модератори підрозділів державних податкових інспекцій.
Загальне керівництво ЦОП здійснює заступник начальника державної податкової інспекції.
- Основні положення
Центри обслуговування платників сприяють формуванню клієнтоорієнтовної системи адміністрування податків та підвищенню рівня їх добровільної сплати до бюджету, і як результат – це забезпечення повноти і своєчасності надходження податків і зборів до державного та місцевого бюджетів та економічна стабільність регіону та держави в цілому.
Питання ефективності та якості обслуговування платників податків – це один з основних пріоритетів діяльності органів доходів та зборів України, який визначає принципово новий – партнерський рівень відносин з суб’єктами господарювання.
Програма становить комплекс взаємопов’язаних окремих завдань, спрямованих на реалізацію державної політики та пріоритетних напрямів створення сучасної інформаційної інфраструктури в територіальних органах ДФС у Львівської області, орієнтованої на платника податків.
В цьому контексті, основними стратегічними напрямами в роботі ЦОП Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області є:
– впровадження принципу екстериторіальності обслуговування клієнтів;
– оптимізація процесів надання послуг платникам у напрямку розширення дистанційного обслуговування, мінімізації особистих звернень платників;
– спрощення процедур надання послуг;
– розвиток електронних сервісів (приклади інструментів: розширення функціональності «Електронного кабінету платника податків», запровадження використання у інформаційній взаємодії форматів «життєвих сценаріїв», розширення переліку on-line сервісів і т.д.);
– розвиток телефонних сервісів (приклади інструментів: впровадження «Стандарту телефонного обслуговування», який включає отримання SMS повідомлень, адаптація веб-порталу ДФС для користувачів мобільних пристроїв);
– поліпшення якості обслуговування.
Зазначене вище визначає принципово новий – партнерський рівень відносин з суб‘єктами господарювання.
В цьому напрямі Самбірською ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області вже зроблено ряд важливих кроків, зокрема в центрі обслуговування платників вже запроваджено та реалізовуються якісно нові стандартизовані та прозорі форми і методи обслуговування платників.
В ЦОП Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області створено структурний підрозділ Акредитованого центру сертифікації ключів. У ЦОП вже можна отримати електронний цифровий підпис для здійснення в онлайн-режимі не лише податкових процедур, а також подання звітності до Пенсійного фонду та органів статистики.
В цілому, наявна матеріально-технічна база та кадровий потенціал територіальних органів ДФС у Львівській області дозволяє забезпечити в ЦОП належний сервіс та якісне надання адміністративних послуг платникам податків.
Однак, залишається проблемним питання технічного забезпечення діяльності ЦОП Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області та облаштування його додатковими технічними засобами, комп’ютерною та іншою оргтехнікою для реалізації наведених завдань у повному обсязі.
- Основні завдання, які повинна вирішити Програма
Прийняття програми дозволить вирішити питання:
- забезпечення платників податків якісними та своєчасними адміністративними послугами, відповідно до критеріїв якості надання послуг в ЦОП;
- скорочення часу, який витрачає платник на отримання послуги, зменшення кількості документів, які необхідні для отримання адміністративних послуг, спрощення форм декларацій, розрахунків, заяв тощо;
- забезпечення повної обізнаності щодо можливих змін у податковому законодавстві (шляхом надання консультацій, роз’яснень);
- забезпечення значного зниження витрат платників податків, пов’язаних із виконанням податкових зобов’язань;
- поліпшення механізму дотримання вимог податкового законодавства за рахунок забезпечення умов для підвищення рівня добровільного виконання платниками податків своїх зобов’язань (збільшення кількості платників податків на 30 відсотків).
- Мета Програми
Програма покликана забезпечити підвищення рівня надання адміністративних та інформаційних послуг платникам податків, а саме:
- створення комфортних умов платникам податків;
- розширення переліку послуг, що надаються платникам податків, з урахуванням їх потреб та побажань;
- подальший розвиток системи управління якістю щодо послуг, який включає внутрішній і зовнішній моніторинг та аудит якості надання послуг, вдосконалення документів системи якістю, зокрема технологічних карток послуг;
- спрощення процедури надання послуг та відповідно зменшення часу та вартості виконання платниками податків податкових зобов’язань, у перспективі – отримання послуг без відвідування територіальних органів ДФС;
- підвищення рівня добровільної сплати податків з одночасним здійсненням зворотного зв’язку щодо якості обслуговування платників податків;
- формування позитивної громадської думки щодо діяльності територіальних органів ДФС у Львівській області.
- Перелік завдань, заходів та результативних показників Програми
Досягнення мети та завдань Програми зумовлене матеріально-технічним забезпеченням екстериторіальності обслуговування клієнтів, а також створенням технічних можливостей для розвитку їх дистанційного обслуговування.
Важливим у цьому контексті є розвиток електронних сервісів (розширення функціональності «Електронного кабінету платника податків», запровадження електронних сервісів «Інспектор-онлайн» та “Web-запис на прийом”, використання у інформаційної взаємодії форматів «життєвих сценаріїв», розширення переліку on-line сервісів і т.д.).
Електронний кабінет платника податків – новий електронний сервіс веб-порталу ДФС України, який за допомогою спеціального інструмента доступу (наприклад, електронної картки платника податків) з використанням електронно-цифрового підпису дозволяє платнику податків працювати з органами ДФС в режимі реального часу.
Призначенням Електронного кабінету платника податків є надання платнику податків можливості реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування в режимі on-line. Зокрема, платник податків без використання клієнтського застосування матиме змогу:
– підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді;
– переглядати дані картки особового рахунка про стан розрахунків з бюджетом (нараховано, сплачено, переплата, податковий борг, штрафні (фінансові) санкції, пеня);
– формувати та заповнювати платіжні документи щодо сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету;
– здійснювати сплату податків, зборів та інших платежів до бюджету за допомогою банківських систем типу Інтернет-банкінг;
– здійснювати офіційне листування з органами ДФС України з питань оподаткування, отримувати консультаційні послуги (у режимі реального часу або за попередньо надісланими питаннями), замовляти та отримувати адміністративні послуги;
– оперативно переглядати актуальні, а також архівні відомості, які надано платником податків або сформовано на підставі наданих ним до органів ДФС документів (дані обліку, дані щодо об’єктів оподаткування, інформацію про результати перевірок, інформацію про доходи фізичної особи тощо).
Електронний сервіс «Інспектор-онлайн» це – спілкування співробітників органів ДФС з суб’єктами господарювання та громадянами через Інтернет, надання запитів та відповідей в електронному вигляді з використанням електронного підпису як суб’єктами господарювання, так і посадовими особами органів ДФС.
Електронний сервіс “Web-запис на прийом” це – запис на прийом до інспектора через офіційний портал служби. Сервіс дозволить платникам (громадянам та суб’єктам господарювання) заздалегідь спланувати свій візит до податкової інспекції, в тому числі, на прийом до керівництва, і звести до мінімуму час очікування в черзі, при цьому завантаженість ЦОП оптимізується.
Зазначене вище вимагає значне переоснащення матеріально-технічної бази ЦОП Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області , в тому числі сучасною комп’ютерною технікою.
Завдання та конкретні заходи Програми подані в додатку 1.
- Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми
Реалізація Програми забезпечить виконання Самбірською ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області основних стратегічних цілей та організації надання якісних адміністративних та інформаційних послуг мешканцям Самбірщини, відповідно до світових стандартів якості обслуговування платників податків.
Належне функціонування ЦОП в Самбірській ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області є запорукою успішного виконання завдань щодо обслуговування платників податків, визначених законодавством України, та дозволить уникнути значної кількості наявних проблем.
- Обсяги, джерела фінансування та строки виконання Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, передбачених у бюджеті міста на 2016 рік в сумі 48,8 тис. грн. у вигляді субвенції з місцевого бюджету державному бюджетові за кодом економічної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 250344 (КЕКВ 3220) “Капітальні трансферти органам державного управління інших рівнів”.
Бюджетні кошти використовуються для фінансування забезпечення функціонування існуючого Центру обслуговування платників м. Сам бора та Самбірського району.
Головним розпорядником коштів, передбачених на виконання цієї програми є Самбірська МР, а її виконавцем – Самбірська ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області.
Самбірська РДА, в межах передбачених асигнувань у частині міжбюджетних трансфертів, перераховує кошти Самбірській ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області на окремий спеціальний реєстраційний рахунок, відкритий у встановленому порядку за балансовим рахунком 3522 “Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами спеціального фонду державного бюджету”.
Одержані кошти на виконання Програми відображаються в обліку, кошторисі та звітності про виконання державного бюджету за кодом бюджетної класифікації доходів 41032400 “Субвенція з місцевого бюджету державному бюджетові на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів”.
Самбірська ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області перераховує кошти виконавцям робіт та наданих послуг на підставі укладених юридичних угод, актів виконаних робіт і несе повну відповідальність за їх цільове використання.
Про проведені заходи та використані кошти виконавець робіт подає звіт Самбірській МР.
Паспорт Програми поданий у додатку 2, а Ресурсне забезпечення районної цільової Програми – у додатку 3.
- Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
- покращити рівень та прискорити процес обслуговування громадян в ЦОП Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області;
- забезпечити системність процесу оподаткування, збільшення та стабільного забезпечення доходної частини місцевих бюджетів у затверджених обсягах за рахунок модернізації роботи ЦОП Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області;
- впровадження сучасних інформаційних технологій, з метою підвищення рівня інформаційної культури та загального освітнього рівня населення;
- впровадження подання звітності в електронному вигляді у повному обсязі;
- покращити оперативний контроль за сплатою податків;
- підвищити ефективність запобігання порушенням законодавства у сфері оподаткування;
- створити умови для партнерських взаємовідносин Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області та платників податків;
- підвищити оперативність та якість надання адміністративних та інформаційних послуг;
- усунути корупційні ризики через мінімізацію безпосереднього спілкування інспекторів з платниками податків.
- Контроль за ходом виконання Програми
Відповідальність за виконання Програми покладається на начальника Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області.
Секретар ради Юрій Дмитришин
Пояснювальна записка
щодо необхідності прийняття Програми поліпшення сервісу обслуговування
платників податків
Питання ефективності та якості обслуговування платників податків – це один з основних пріоритетів діяльності Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, який визначає принципово новий – партнерський рівень відносин з суб’єктами господарювання.
В рамках зазначеного розроблений проект Програми поліпшення сервісу обслуговування платників податків (далі – Програма) передбачає запровадження в практику європейських стандартів і норм, що передусім сприятиме мінімізації людського фактора у податковій сфері, а відтак, і зменшенню корупційних ризиків. На ділі це означає ліквідацію багатолюдних черг, які змушені долати підприємці, необов’язковість їх систематичних візитів до інспектора, обмеження рамок бюрократичної тяганини при отримані різного роду довідок, прозорість і оперативність проведення звірки щодо платіжних зобов’язань тощо.
З метою забезпечення належних умов для платників податків у всій горизонталі територіальних органів ДФС України створено та функціонують спеціалізовані підрозділи – центри обслуговування платників (далі – ЦОП).
Центри обслуговування платників сприяють формуванню клієнтоорієнтовної системи адміністрування податків та підвищенню рівня їх добровільної сплати до бюджету, і як результат – це забезпечення повноти і своєчасності надходження податків і зборів до державного та місцевого бюджетів та економічна стабільність регіону та держави в цілому.
Програма становить комплекс взаємопов’язаних окремих завдань, спрямованих на реалізацію державної політики та пріоритетних напрямів створення сучасної інформаційної інфраструктури в територіальних органах ДФС у Львівської області, орієнтованої на платника податків.
В цьому контексті, основними стратегічними напрямами в роботі ЦОП територіальних органів ДФС у Львівській області є:
– впровадження принципу екстериторіальності обслуговування клієнтів;
– оптимізація процесів надання послуг платникам у напрямку розширення дистанційного обслуговування, мінімізації особистих звернень платників;
– спрощення процедур надання послуг;
– розвиток електронних сервісів (приклади інструментів: розширення функціональності «Електронного кабінету платника податків», запровадження використання у інформаційній взаємодії форматів «життєвих сценаріїв», розширення переліку on-line сервісів і т.д.);
– розвиток телефонних сервісів (приклади інструментів: впровадження «Стандарту телефонного обслуговування», який включає отримання SMS повідомлень, адаптація веб-порталу Міндоходів для користувачів мобільних пристроїв);
– поліпшення якості обслуговування.
Зазначене вище визначає принципово новий – партнерський рівень відносин з суб‘єктами господарювання.
В цьому напрямі Самбірською ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області вже зроблено ряд важливих кроків, зокрема в ЦОП вже запроваджено та реалізовуються якісно нові стандартизовані та прозорі форми і методи обслуговування платників, а саме створено структурних підрозділів Акредитованого центру сертифікації ключів. У ЦОП вже можна отримати електронний цифровий підпис для здійснення в онлайн-режимі не лише податкових процедур, а також подання звітності до Пенсійного фонду та органів статистики.
На даному етапі проводиться робота щодо реалізації таких сервісів для платників:
- Адаптація «Електронного кабінету платника податків» для потреб фізичних осіб.
- Створення електронного сервісу «Web-запис на прийом».
- Створення електронного сервісу «Інспектор-онлайн».
Електронний сервіс «Інспектор -онлайн» – це спілкування співробітників органів ДФС з суб’єктами господарювання та громадянами через Інтернет, надання запитів та відповідей в електронному вигляді з використанням електронного підпису як суб’єктами господарювання, так і посадовими особами органів ДФС. Створення електронного сервісу “Web-запис на прийом” – запис на прийом до інспектора через офіційний портал. Сервіс дозволить платникам (громадянам та суб’єктам господарювання) заздалегідь спланувати свій візит до податкової інспекції, в тому числі, на прийом до керівництва, і звести до мінімуму час очікування в черзі, при цьому завантаженість ЦОП оптимізується.
В цілому, наявна матеріально-технічна база та кадровий потенціал ЦОП Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області дозволяє забезпечити в ЦОП належний сервіс та якісне надання адміністративних послуг платникам податків району.
Однак, залишається проблемним питання технічного забезпечення діяльності ЦОП Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області та облаштування його додатковими технічними засобами, комп’ютерною та іншою оргтехнікою для реалізації наведених завдань у повному обсязі.
Загальний обсяг фінансових ресурсів з міського бюджету, необхідних для фінансування Програми, пропонується у сумі 48,8 тис. гривень.
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток 1
до Програми поліпшення сервісу
обслуговування платників податків Самбірської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області
Перелік завдань, заходів та показників Програми поліпшення обслуговування платників податків, в т.ч. фінансування функціонування існуючих Центрів обслуговування платників
№ з/п |
Найменування завдань |
Заходи на виконання завдання |
Виконавці заходу |
Фінансування |
Очікуваний результат |
|
джерела |
обсяги фінансування, тис. грн |
|||||
2016 р. |
||||||
1. |
Придбання 4одиниць 4 *11,2 тис.грн |
Забезпечення |
Самбірська ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області |
3110, місцевий
|
44,8 |
Покращення якості |
2. |
Придбання 1 багатофункціонального 1*4,0 тис.грн |
Забезпечення |
Самбірська ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області |
2110, місцевий
|
4,0 |
Покращення якості |
|
Всього по |
|
|
|
48,8 |
|
Додаток 2
до Програми поліпшення сервісу
обслуговування платників податків
ПАСПОРТ
(загальна характеристика обласної цільової програми)
Програма Поліпшення сервісу обслуговування платників податків
(назва програми)
- Ініціатор розроблення Програми
Самбірська об`єднана державна податкова інспекція
- Дата, номер і назва розпорядчого
документа органу виконавчої влади
про розроблення затвердження Програми
- Розробник Програми
Самбірська об`єднана державна податкова інспекція
- Відповідальний виконавець Програми
Самбірська об`єднана державна податкова інспекція
Самбірська міська рада
- Учасники Програми
Самбірська об`єднана державна податкова інспекція
Самбірська міська рада
- Термін реалізації Програми 2016 рік
6.1. Етапи виконання Програми 2016 рік
(для довгострокових програм)
- Перелік місцевих бюджетів, які
беруть участь у виконанні програми
( для комплексних програм ) місцевий бюджет
- Загальний обсяг фінансових
ресурсів, необхідних для реалізації
Програми, тис. грн., всього, – 48,8 тис.грн.
у тому числі:
8.1. коштів обласного бюджету коштів інших джерел (вказати)
8.2. коштів місцевих бюджетів – 48,8 тис. грн.
Секретар ради Юрій Дмитришин
Додаток 3
до Програми поліпшення сервісу
обслуговування платників податків
Ресурсне забезпечення обласної цільової програми Поліпшення сервісу обслуговування платників податків
Обсяг коштів, які пропонується залучити на |
|
Усього витрат на виконання Програми |
||||
|
|
|
||||
2016 рік |
20__ |
20___ |
20___ |
20___ |
||
Усього,у тому числі |
48,8 |
|
|
|
|
48,8 |
обласний бюджет |
|
|
|
|
|
|
районні, міські (міст обласного
|
48,8 |
|
|
|
|
48,8 |
бюджети сіл, селищ, міст районного підпорядкування |
|
|
|
|
|
|
кошти небюджетних джерел |
|
|
|
|
|
|
Секретар ради Юрій Дмитришин