№8 від 28 жовтня 2021 року Про створення комунального закладу
Самбірська міська рада
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
XIV сесія VIII демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 28 жовтня 2021 року №8
Про створення комунального закладу
Керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою удосконалення роботи щодо розвитку футболу у Самбірській міській територіальній громаді, враховуючи протокол засідання постійної комісії ради з питань соціального захисту та охорони здоров’я, освіти, науки, культури, молоді та спорту, Самбірська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Створити комунальний заклад Самбірської міської ради «Дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольна академія «Самбір» ( скорочене найменування – ДЮСШ «Футбольна академія «Самбір»).
- Затвердити статут комунального закладу Самбірської міської ради «Дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольна академія «Самбір» (додається).
- Визначити місце основної діяльності та юридичну адресу комунальний заклад Самбірської міської ради «Дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольна академія «Самбір»: 81400, Львівська область, м. Самбір вул. Коперніка,15.
- Тимчасово виконання обов’язків директора комунальний заклад Самбірської міської ради «Дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольна академія «Самбір» – покласти на Ігоря Леськіва, до призначення керівника новоствореного закладу на постійній основі.
- Визначити виконуючого обов’язки директора комунальний заклад Самбірської міської ради «Дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольна академія «Самбір» уповноваженою особою щодо представлення інтересів комунального закладу Самбірської міської ради «Дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольна академія «Самбір» та уповноважити його:
5.1. подати державному реєстратору у встановленому законодавством порядку документи щодо реєстрації новоствореної юридичної особи
5.2. розробити фінансовий план, структуру, штатний розпис та кошторис та подати на затвердження до виконавчого комітету Самбірської міської ради;
- Відділу у справах молоді та спорту виконавчого комітету Самбірської міської ради до 01.12.2021 р. розробити Стратегію розвитку футболу у Самбірській міській територіальній громаді на 2022-2024 роки та подати на затвердження виконавчому комітету Самбірської міської ради
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію ради з питань соціального захисту та охорони здоров’я, освіти, науки, культури, молоді та спорту (Р.Павлішак).
Міський голова Юрій Гамар
Додаток 1
до рішення Самбірської міської ради
від 28 жовтня 2021 року №8
С Т А Т У Т
«ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ «ФУТБОЛЬНА АКАДЕМІЯ «САМБІР»
-
- Загальні положення
1.1. «Дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольна академія «Самбір» (далі – Заклад) – комунальний заклад Самбірської міської ради, позашкільний навчальний заклад спортивного профілю, який забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя..
1.2. Заклад засновано на власності територіальної громади міста Самбора. Засновником закладу освіти є Самбірська міська рада Львівської області. Уповноваженим органом засновника є відділ освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради (далі – Відділ).
1.3. Заклад є неприбутковим навчальним закладом. У своїй діяльності Заклад керується Конституцією та Законами України, актами президента України і Кабінету Міністрів України, наказами центральних органів виконавчої влади, рішеннями Самбірської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами Відділу, Положенням про дитячо-юнацьку спортивну школу і цим Статутом.
1.4. Повне найменування Закладу – «Дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольна академія «Самбір».
1.5. Скорочене найменування Закладу – «ДЮСШ «Футбольна академія «Самбір».
1.6. Місцезнаходження Закладу: 81400, м. Самбір, вул. Коперніка, 15 .
1.7. Мова навчання і виховання у Закладі – українська.
1.8. Заклад створено з метою гармонійного розвитку особистостей, фізичної підготовки, зміцнення здоров’я дітей, підлітків, молоді засобами фізкультури і спорту, розвитку обдарувань та здібностей.
1.9. Завданнями Закладу є:
– створення необхідних умов для гармонійного фізичного розвитку та самореалізації вихованців закладу;
– формування у вихованців свідомого і відповідального ставлення до власного здоров’я, навичок здорового способу життя;
– вільний розвиток особистостей та формування соціально-громадського досвіду вихованців Закладу.
1.10. Діяльність Закладу будується на принципах:
– доступності, гуманізму, демократизму;
– незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій;
– взаємозв’язку розумового, морального, фізичного та естетичного виховання;
– рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку;
– органічного зв’язку з національною історією, культурою, традиціями;
– науковості;
– розвиваючого характеру навчання.
1.11. Заклад надає дітям та підліткам рівні умови для зарахування та навчання, а тим, які мають особисті здібності для вищих досягнень, необхідні умови для спортивного удосконалення.
1.12. Заклад забезпечує інтенсивні навчально-тренувальні заняття з видів спорту та змагальну діяльність відповідно до навчальних та індивідуальних планів підготовки вихованців.
1.13. Діяльність Закладу оцінюється за:
– кількістю підготовлених спортсменів у збірній команді України з футболу;
– результатами виступу вихованців у змаганнях різних рівнів.
1.14. Заклад може відкривати філіали, якщо там працює не менше одного штатного тренера-викладача або двох тренерів-викладачів за сумісництвом.
- Організаційно-правова діяльність
2.1. Заклад набуває права юридичної особи з дня реєстрації Статуту, затвердженого засновником.
2.2. Заклад працює за річним планом роботи, погодженим з Відділом, який координує діяльність позашкільного закладу .
2.3. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес у Закладі є робочий навчальний план.
2.4. Діяльність Закладу спрямована на розвиток видів спорту:
– футбол (міні-футбол, футзал);
– інші види спорту.
Заклад може мати свою програму діяльності з урахуванням напрямку роботи, специфіки видів спорту та матеріально-технічного забезпечення.
Програма діяльності Закладу розробляється тренерським колективом відповідно до типової програми, що затверджується Відділом.
2.5. Основною формою навчання у Закладі є групові навчально-тренувальні заняття, тренування за індивідуальними планами, виховні заходи, медико-відновні заходи, навчально-тренувальні збори, практика суддівства спортивних змагань у групах початкової підготовки, базової підготовки, спеціалізованої підготовки та групах підготовки до вищої спортивної майстерності.
2.6. Основною формою спортивної роботи є участь вихованців у спортивних змаганнях різного рівня.
2.7. Заклад у своїй структурі має відділення: футбол (міні-футбол, футзал) та інші відділення, що передбачені Статутом та відповідають меті діяльності спортивної школи.
2.8. Відділення з певного виду спорту спортивної школи може включати такі групи:
– початкової підготовки, в яких здійснюється навчально-тренувальний процес на початковому етапі підготовки для виявлення здібностей вихованців з урахуванням специфіки обраного виду спорту, забезпечення мотивації щодо продовження занять, опанування основ техніки і тактики обраного виду спорту, всебічної загальної та фізичної підготовки, формування морально-етичної і вольової поведінки;
– базової підготовки, в яких продовжується підготовка вихованців, що завершили навчання у групах початкової підготовки, та/або здійснюється додатковий набір до груп за встановленими контрольними нормативами на етапах попередньої базової підготовки протягом першого – третього років навчання та спеціалізованої базової підготовки протягом четвертого – п’ятого років навчання для виявлення майбутньої спеціалізації обраного виду спорту із застосуванням способів, що дають змогу підвищувати функціональний потенціал спортсменів для поступового виконання тренувальних та змагальних навантажень;
– спеціалізованої підготовки, в яких продовжується навчально-тренувальний процес на етапі спеціалізованої базової підготовки перспективних вихованців, які пройшли спортивну підготовку в групах базової підготовки з метою розвитку спеціальних фізичних якостей та підвищення фізичної працездатності за рахунок поступового збільшення обсягу тренувальних навантажень, для поповнення складу збірних команд для участі у змаганнях відповідного рівня;
– підготовки до вищої спортивної майстерності, в яких здійснюється удосконалення індивідуальної техніки та тактики в обраному виді спорту на етапі підготовки до вищих досягнень, збільшення обсягу навчально-тренувальної роботи та змагальної практики для максимальної реалізації індивідуальних можливостей на всеукраїнських та міжнародних спортивних змаганнях.
2.9. Навчально-тренувальна та спортивна робота Закладу проводиться за навчальними програмами з видів спорту, що затверджуються Мінмолодьспортом України.
2.10. Навчальний рік у Закладі починається 1 вересня. Річний навчальний план для кожної групи розраховується на 52 тижні. У межах зазначеного плану передбачається проведення протягом шести тижнів навчально-тренувальних занять в умовах спортивно-оздоровчого табору та/або за індивідуальними планами вихованців на період їх активного відпочинку.
2.11. Тривалість навчальної години в Закладі становить 45 хвилин.
2.12. Тривалість одного навчально-тренувального заняття у Закладі не може перевищувати:
– у групах початкової підготовки – двох навчальних годин;
– у групах базової підготовки першого – третього років навчання-трьох навчальних годин;
– у групах базової підготовки четвертого – п’ятого років навчання, спеціалізованої підготовки та підготовки до вищої спортивної майстерності-чотирьох навчальних годин.
Допускається проведення в один день двох занять в одній групі залежно від встановленого для групи тижневого навантаження та проведення занять з групами на громадських засадах. Сумарна тривалість занять в один день не може перевищувати шести навчальних годин.
2.13. Режим щоденної роботи Закладу визначається розкладом занять, що затверджується на навчальний рік директором, правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором між адміністрацією Закладу та профспілковим комітетом, а у разі відсутності профспілкового комітету-представниками трудового колективу, що обрані та уповноважені ним.
2.14. У період канікул у загальноосвітніх навчальних закладах Заклад працює за окремим план
ом, затвердженим його директором.
2.15. Адміністрація Закладу створює для вихованців, тренерів-викладачів та інших працівників безпечні умови для навчально-тренувальної, спортивної та іншої роботи.
2.16. Норми наповнюваності груп відділень з видів спорту і тижневий режим навчально-тренувальної роботи Закладу установлюються Мінмолодьспортом України.
Наповненість груп початкової підготовки та груп базової підготовки у канікулярний період корегується директором Закладу і повинна становити не менше 50 відсотків норми наповнюваності.
2.17. Проект плану комплектування відділень з видів спорту на наступний навчальний рік подає директор Закладу Відділу до 25 серпня поточного року для затвердження.
2.18. Списки вихованців груп відділень з видів спорту затверджуються директором Закладу до 1 вересня, а для груп початкової підготовки – до 1 жовтня поточного року. Протягом навчального року у зазначені списки у разі потреби можуть вноситися в установленому порядку зміни.
2.19. Списки вихованців груп спеціалізованої підготовки і груп підготовки до вищої спортивної майстерності погоджуються відповідно з управлінням фізичної культури та спорту Львівської обласної державної адміністрації.
2.20. До Закладу приймаються всі особи, що бажають займатися фізичною культурою і спортом, які виконали нормативи з загальнофізичної та/або фізичної підготовки, встановлені навчальними програмами з видів спорту, та не мають медичних протипоказань.
2.21. Зарахування до Закладу здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, що їх замінюють, та/або дитини, яка досягла 16-річного віку, медичної довідки про стан здоров’я та відсутність медичних протипоказань для занять спортом з медичного закладу.
Мінімальний вік дитини, що підлягає зарахуванню до Закладу, залежить від специфіки виду спорту та визначається Мінмолодьспортом України за погодженням з Міністерством охорони здоров’я України.
2.22. Переведення вихованців Закладу відповідно з групи початкової підготовки до групи базової підготовки, групи спеціалізованої підготовки та групи підготовки до вищої спортивної майстерності здійснюється після виконання ними встановлених вимог, зазначених у навчальних програмах з видів спорту.
2.23. Вихованці, які досягли 18 років, залишаються у Закладі у групах базової підготовки четвертого і п’ятого року навчання, групах спеціалізованої підготовки та групах підготовки до вищої спортивної майстерності за наявності позитивної динаміки показників підготовленості та високих спортивних результатів за погодженням з управлінням з фізичної культури та спорту Львівської обласної державної адміністрації.
Вихованці можуть перебувати у Закладі до 23 років включно. У разі досягнення вихованцями граничного віку під час навчального року вони мають право продовжити навчання до закінчення поточного навчального року.
2.24. Вихованці Закладу, які направлені для підвищення рівня спортивної майстерності до спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки, не включаються до кількісного складу груп Закладу, але можуть брати участь у спортивних змаганнях у складі команд Закладу протягом двох років з часу їх направлення за рахунок коштів Закладу, виходячи з його фінансових можливостей. За тренером-викладачем Закладу зберігаються протягом двох років з часу направлення зазначених вихованців раніше встановлені надбавки (доплати) за їх підготовку.
Для доукомплектування відповідних груп підготовки, з яких вихованці направлені для подальшого підвищення рівня спортивної майстерності, до таких груп можуть зараховуватися вихованці з нижчим рівнем підготовки, які виконують обсяг навантажень, передбачений навчальними програмами з видів спорту для відповідного етапу підготовки, з дотриманням при цьому тижневого режиму навчально-тренувальної роботи та вимог до наповненості груп.
2.25. Для забезпечення безперервності навчально-тренувального процесу та активного відпочинку вихованців організовуються спортивно-оздоровчі табори на власній або орендованій базі у канікулярний період. Під керівництвом одного тренера-викладача може займатися 15-20 вихованців у денних спортивно-оздоровчих таборах та 10 вихованців – у цілодобових.
2.26. Заклад, виходячи із своїх фінансових можливостей, має право проводити відповідно до вимог законодавства навчально-тренувальні збори для підготовки команд, спортсменів до міських, обласних, Всеукраїнських, міжнародних змагань та організовувати спортивно-оздоровчі табори із забезпеченням вихованців харчуванням, фармакологічними медико-відновлювальними засобами, вітамінами та білково-глюкозними препаратами, спортивною екіпіровкою та інвентарем, необхідними транспортними засобами і пально-мастильними матеріалами до них для супроводження і забезпечення безпеки вихованців під час навчально-тренувального процесу відповідно до порядку та норм, затверджених Мінмолодьспортом України, та інших нормативних актів.
Тривалість навчально-тренувальних зборів становить у групах базової підготовки не більш 100 днів, у групах спеціалізованої підготовки – не більш 150 днів на рік.
Для вихованців, які входять до складу національних збірних команд України з видів спорту відповідних вікових груп, затвердженого наказом Мінмолодьспортом України, та груп підготовки до вищої спортивної майстерності і спеціалізованої підготовки, можуть проводитися постійно діючі навчально-тренувальні збори строком до 24 днів на місяць, але не більш 250 днів на рік.
2.27. Заклад відповідно до затвердженого календарного плану може проводити внутрішкільні і відкриті першості, матчеві зустрічі, турніри та інші змагання.
2.28. Організація медичного супроводження підготовки вихованців Закладу здійснюється відповідно до спільних нормативних документів Мінмолодьспорту України і Міністерства охорони здоров’я України.
2.29. Лікар або середній медичний працівник Закладу забезпечує здійснення медичного контролю за проведенням навчально-тренувальної та спортивної роботи, а також у разі потреби надає першу медичну допомогу вихованцям.
2.30. З метою запобігання погіршенню здоров’я вихованців Закладу, лікар або середній медичний працівник здійснює:
2.30.1 контроль за проходженням вихованцями диспансерного обстеження (не менше двох разів на рік);
2.30.2 додатковий медичний огляд перед участю у змаганнях, після захворювання або травми;
2.30.3 контроль за використанням вихованцями медико-відновлювальних та заборонених до вживання засобів;
2.30.4 відсторонення вихованців від занять за станом здоров’я;
2.30.5 контроль за додержанням строків поновлення занять після захворювання або травми;
2.30.6 контроль за додержанням санітарно-гігієнічних норм у місцях проведення навчально-тренувальних занять та змагань, а також під час їх проведення;
2.30.7 облік та аналіз нещасних випадків і травм учнів під час занять.
2.31. Робота медичних працівників Закладу повинна бути організована відповідно до вимог законодавства.
- Учасники навчально-тренувальної та спортивної роботи
3.1. Учасниками навчально-тренувальної та спортивної роботи в Закладі є:
– вихованці;
– тренери-викладачі, медичні працівники та інші фахівці;
– батьки або особи, що їх замінюють;
– директор та його заступники.
3.2. Вихованці Закладу мають право на:
– здобуття позашкільної освіти спортивного профілю, одержання свідоцтва про закінчення спортивної школи та оригіналу особистої картки спортсмена, форми яких затверджуються Мінмолодьспотом та МОН України;
– добровільний вибір виду спорту;
– проходження підготовки відповідно до навчальних програм з видів спорту під керівництвом тренера-викладача;
– безпечні та нешкідливі умови для навчання;
– користування матеріально-технічною, спортивною базою та за наявності – оздоровчою базою Закладу;
– одержання в установленому порядку спортивного інвентарю індивідуального користування виходячи з фінансових можливостей Закладу;
– забезпечення в установленому порядку виходячи з фінансових можливостей Закладу спортивним одягом та спортивним взуттям, а також харчуванням, організація проживання під час навчально-тренувальних зборів і спортивних змагань, проїзду до місця проведення таких зборів і змагань. Порядок забезпечення вихованців Закладу харчуванням, спортивним одягом та спортивним взуттям під час навчально-тренувальних зборів і спортивних змагань визначається Мінмолодьспортом за погодженням з Мінфіном;
– медичне та фармакологічне забезпечення відповідно до законодавства виходячи з фінансових можливостей Закладу;
– одержання нагород, цінних подарунків, призів, премій, грамот, дипломів та на інші види заохочення за досягнуті спортивні успіхи;
– представлення в органах громадського самоврядування Закладу;
– захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій працівників школи, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
3.3. Вихованці Закладу зобов’язані:
– поєднувати заняття у Закладі з навчанням у закладі загальної середньої освіти та інших навчальних закладах;
– виконувати навчальні програми з метою досягнення запланованих спортивних результатів;
– підвищувати свою спортивну майстерність та загальний культурний рівень;
– додержуватися здорового способу життя, норм морально-етичної поведінки, установленого спортивного режиму та правил особистої гігієни;
– брати участь у змаганнях та навчально-тренувальних зборах, передбачених індивідуальними і календарними планами;
– додержуватися вимог медичного контролю та проходити двічі на рік диспансерне обстеження, починаючи з навчання у групах базової підготовки;
– виконувати положення антидопінгового законодавства;
– берегти державне, громадське і особисте майно;
– додержуватися вимог Статуту, правил поведінки вихованця Закладу.
3.4. Тренером-викладачем Закладу може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та ступенем “бакалавр” чи “магістр”.
3.5. Тренери-викладачі та інші фахівці залучені до роботи у Закладі, мають право на:
– внесення керівництву Закладу та органам виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту пропозицій щодо поліпшення навчально-тренувального та виховного процесу, подання на розгляд керівництву Закладу і тренерської ради пропозицій щодо заохочення вихованців, застосування стягнень до осіб, які порушують правила (інструкції) внутрішнього трудового розпорядку Закладу та посадові інструкції;
– участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування Закладу, у заходах, пов’язаних з організацією спортивної роботи;
– підвищення кваліфікації за рахунок коштів Закладу та інших джерел;
– проходити атестацію в установленому порядку;
– вибір науково та методично обґрунтованих форм, методів і засобів навчально-тренувальної та спортивної роботи;
– захист професійної честі та гідності відповідно до законодавства;
– моральне і матеріальне заохочення за досягнення значних результатів у виконанні покладених на них завдань;
– забезпечення в установленому порядку спортивною формою і спортивним взуттям виходячи з фінансових можливостей Закладу, індивідуальним інвентарем для проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
– безпечні та нешкідливі для здоров’я умови.
3.6. Тренери-викладачі та інші фахівці, які залучені до навчально-тренувальної та спортивної роботи у Закладі, зобов’язані:
– користуватися в роботі навчальними програмами з видів спорту;
– навчати вихованців, формувати у них вміння і навички з різних напрямів навчально-тренувальної та спортивної роботи диференційовано з урахуванням індивідуальних можливостей, інтересів, схильностей вихованців;
– сприяти розвитку фізичних якостей відповідно до здібностей та запитів вихованців, а також збереженню здоров’я;
– здійснювати контроль за додержанням вихованцями норм морально-етичної поведінки, дотримуватися вимог документів, що регламентують організацію навчально-тренувальної роботи;
– додержуватись етики, поважати гідність вихованців, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
– здійснювати контроль та нести відповідальність за додержанням норм антидопінгового законодавства;
– берегти здоров’я вихованців, пропагувати здоровий спосіб життя, не допускати до навчально-тренувальної та спортивної роботи вихованців, які не пройшли медичне обстеження в установленому порядку;
– постійно підвищувати свій професійний рівень знань, загальну культуру;
– вести документацію з питань виконання посадових обов’язків (журнали, плани роботи тощо);
– сприяти особистим прикладом і настановами вихованню поваги до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
– проходити щороку в установленому порядку медичне обстеження;
– додержуватися вимог Закладу, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові інструкції, накази і розпорядження керівництва Закладу;
– брати участь у роботі тренерської ради Закладу;
– додержуватися норм санітарно-гігієнічного та антидопінгового законодавства під час проведення навчально-тренувальних занять і спортивної роботи.
3.7. Тренери-викладачі працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором Закладу.
3.8. Обсяг навантаження тренерів-викладачів визначається згідно з тарифікаційним списком, який затверджується в установленому порядку.
Оплата праці тренерів-викладачів здійснюється відповідно до умов, затверджених в установленому порядку Мінмолодьспорту України за погодженням з Міністерством фінансів України.
3.9. Перерозподіл або зміна навантаження тренера-викладача протягом навчального року здійснюється директором Закладу у разі виникнення обґрунтованої потреби з додержанням вимог законодавства про працю.
3.10. Тренери-викладачі можуть утворювати бригади з окремого виду спорту. Склад бригади та регламент її роботи затверджує директор Закладу на підставі відповідного рішення тренерської ради Закладу.
3.11. Тренери-викладачі Закладу організовують і здійснюють навчально-тренувальну та спортивну роботу, несуть відповідальність перед директором за її результати та підлягають атестуванню один раз на чотири роки в порядку, визначеному Мінмолодьспортом України.
3.12. Батьки вихованців або особи, що їх замінюють, мають право:
– обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування Закладу;
– звертатися до органів управління фізичною культурою і спортом, директора і органів громадського самоврядування Закладу з питань його роботи;
– брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-тренувального процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Закладу;
– захищати законні права та інтереси дітей в органах місцевого самоврядування та у відповідних державних і судових органах.
- Керівництво
4.1. Безпосереднє керівництво Закладом здійснює директор на умовах строкового трудового договору (контракт), який призначається на посаду (звільняється з посади) начальником відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради.
4.2. На посаду директора Закладу призначається особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та ступенем “магістр”, стаж роботи за фахом не менш як три роки.
4.3. Директор Закладу:
– здійснює загальне керівництво Закладом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, забезпечує створення належних умов для підвищення фахового рівня працівників;
– забезпечує та контролює проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи, несе відповідальність перед засновником (власником) за її результати;
– в установленому порядку розробляє штатний розпис Закладу та подає на затвердження начальнику Відділу, контролює додержання виконавської та фінансової дисципліни;
– забезпечує додержання вимог охорони здоров’я, антидопінгового законодавства, праці і господарської діяльності, санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і норм техніки безпеки та несе за це відповідальність;
– представляє Заклад на підприємствах, в установах, організаціях та органах влади;
– розпоряджається в установленому порядку майном і коштами Закладу;
– видає у межах своїх повноважень накази та розпорядження і контролює їх виконання; затверджує посадові інструкції працівників;
– приймає на роботу і звільняє з роботи тренерів-викладачів та інших фахівців відповідно до законодавства;
– установлює в межах затвердженого фонду заробітної плати надбавки і розглядає питання щодо надання доплат, премій і матеріальної допомоги тренерам-викладачам та іншим фахівцям Закладу, вживає інших заходів заохочення, а також дисциплінарного впливу;
– несе відповідальність за виконання покладених на Заклад завдань, за результати діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна, переданого в користування і володіння Закладу.
4.4. Директор Закладу має заступників з навчально-тренувальної роботи та адміністративно-господарської роботи. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється директором з дотриманням чинного законодавства.
4.5. Заступник директора Закладу з навчально-тренувальної роботи повинен мати вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та ступенем “магістр”, стаж роботи за фахом не менш як три роки.
4.5.1. Заступник директора Закладу з навчально-тренувальної роботи:
– несе відповідальність за організацію та здійснює контроль за проведенням навчально-тренувальних занять;
– контролює проведення відбору вихованців, комплектацію навчальних груп, виконання вихованцями встановлених вимог для переведення їх з однієї групи підготовки до іншої;
– організовує роботу інструкторів-методистів;
– здійснює контроль за виконанням вихованцями індивідуальних планів підготовки;
– готує пропозиції щодо тарифікації тренерів-викладачів;
– координує роботу з науково-методичного та медичного забезпечення;
– несе відповідальність за додержанням санітарно-гігієнічних вимог, антидопінгового законодавства, правил техніки безпеки під час проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
– організовує роботу з узагальнення досвіду роботи тренерів-викладачів.
4.5.2. Заступник директора Закладу з адміністративно-господарської роботи повинен мати вищу освіту за ступенем “молодший бакалавр”, “бакалавр” чи “магістр” та досвід адміністративно-господарської роботи. Посада заступника директора Закладу з адміністративно-господарської роботи передбачається за наявності власної матеріально-технічної бази.
Заступник директора Закладу з адміністративно – господарської роботи:
– несе відповідальність за додержанням матеріально-технічних умов для проведення навчально-тренувальної роботи, збереження майна та інвентарю, експлуатацію будинків, приміщень Закладу, утримання їх у належному стані;
– забезпечує ефективну експлуатацію спортивної бази, організацію профілактичного нагляду за її станом та проведення поточного ремонту спортивних споруд, обладнання, інвентарю, утримання і використання транспортних засобів.
4.6. У спортивній школі вищої категорії передбачається не менше трьох посад інструкторів-методистів, першої категорії – двох, другої категорії – однієї. У новоутвореній спортивній школі, якій протягом перших трьох років не надана категорія, може передбачатися одна посада інструктора-методиста.
На посаду інструктора-методиста призначається фахівець, який має вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та ступенем “бакалавр” чи “магістр”.
4.7. Інструктор-методист Закладу:
– здійснює методичне забезпечення та координацію роботи тренерів-викладачів Закладу з відбору учнів, організацію навчально-тренувальної роботи, контроль за комплектуванням груп, результатами навчально-тренувальної роботи, контролює проходження підвищення кваліфікації тренерами-викладачами, проведення відкритих навчально-тренувальних занять;
– веде статистичний облік та проводить аналіз результатів роботи Закладу, відділень, груп, бере участь у підготовці статистичного звіту про роботу Закладу, а також відповідає за ведення документації з питань проведення методичної роботи;
– здійснює контроль за проведенням навчально-тренувальних занять, виконанням індивідуальних планів та відповідає за складення і додержання розкладу занять.
4.8. У Закладі вищої та першої категорії може бути введена посада старшого інструктора-методиста у разі, коли під його керівництвом працює не менше двох інструкторів-методистів.
4.9. На посаду старшого інструктора-методиста призначається фахівець, який має вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та ступенем “бакалавр” чи “магістр”.
4.10. Старший інструктор-методист очолює роботу інструкторів-методистів, веде контроль за їх діяльністю та виконує функції, які передбачені для інструкторів-методистів.
4.11. У Закладі може бути введена для кожного відділення та/або окремо для різних за статтю вихованців з виду спорту посада старшого тренера-викладача у разі, коли під його керівництвом працює не менше двох штатних тренерів-викладачів. При цьому два тренери, які працюють як сумісники, вважаються одним штатним тренером-викладачем.
Старший тренер-викладач виконує обов’язки, визначені для тренерів-викладачів, і здійснює контроль за діяльністю тренерів-викладачів з видів спорту, несе відповідальність за організацію навчально-тренувального процесу, комплектування та проведення тренерських рад відділень, організацію заходів з підвищення кваліфікації тренерів-викладачів і за результати виступу спортсменів на змаганнях та здійснює контроль і несе відповідальність за додержання норм антидопінгового законодавства.
4.12. З метою забезпечення розвитку та удосконалення навчально-тренувальної та спортивної роботи, професійної діяльності працівників у Закладі утворюється тренерська рада, яку очолює її директор.
Тренерська рада Закладу:
– вивчає плани, результати та актуальні питання навчально-тренувальної та спортивної роботи у Закладі, розглядає питання організаційної роботи відділень, комплектування груп, додержання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці тощо;
– розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності Закладу;
– визначає заходи щодо підвищення кваліфікації кадрів, упровадження під час навчально-тренувальних занять досягнень науки і кращого досвіду роботи;
– розробляє рекомендації з питань удосконалення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
– вносить керівництву Закладу пропозиції щодо налагодження міжнародних спортивних зв’язків;
– захищає права працівників на виявлення ініціативи, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, аналізує форми, методи і засоби навчання та скасовує такі, що не придатні для використання під час проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
– розглядає інші питання, пов’язані з діяльністю Закладу.
Засідання тренерської ради Закладу проводяться у разі потреби, але не рідше одного разу на два місяці.
4.13. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу, в яких можуть брати участь наукові та інші працівники, які залучаються до навчально-тренувальної та спортивної роботи, і представники батьківського комітету.
Загальні збори колективу Закладу скликаються не рідше одного разу на рік.
4.14. У період між загальними зборами діє рада Закладу, діяльність якої регулюється її статутом.
Рада Закладу розглядає питання щодо перспективного розвитку Закладу, надає допомогу керівництву в їх вирішенні, здійснює громадський контроль за діяльністю керівництва.
4.15. У Закладі за рішенням його загальних зборів може утворюватися і діяти піклувальна рада та батьківський комітет.
5.Фінансова діяльність та матеріально-технічна база
5.1. Фінансово-господарська діяльність Закладу провадиться структурними підрозділами відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради відповідно до законодавства та Статуту.
5.2. Фінансування Закладу здійснюється за рахунок коштів власника (засновника) або відповідного бюджету, інших джерел, не заборонених законодавством.
5.3. Заклад у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
– розпоряджатися коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до Статуту;
– модернізувати власну матеріально-технічну базу, базу спортивно-оздоровчих таборів;
– володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту, у тому числі спеціалізованим транспортом для супроводження і забезпечення безпеки вихованців під час здійснення навчально-тренувальної та спортивної роботи, або орендувати такий транспорт на договірних засадах;
– користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких розташований Заклад;
– надавати в установленому порядку платні послуги;
– виконувати інші функції, що не суперечать законодавству і Статуту Закладу.
5.4. Платні послуги у Закладі здійснюються на підставі окремого Положення, яке обговорюється загальними зборами колективу, погоджується Відділом та затверджується директором Закладу.
Платні послуги не можуть надаватися замість основної діяльності з дітьми, що фінансується з бюджетних коштів (не за рахунок зниження рівня безкоштовного обслуговування). При цьому платні послуги не можуть надаватись, якщо показники основної діяльності (виконання програм і планів роботи, гурткові заняття, охоплення ними дітей та їх якісний показник, трудова дисципліна) знижуються.
Платні послуги здійснюються за договірними цінами, інші джерела надходжень – за договірними тарифами.
Встановлення керуючими організаціями планових завдань на платні послуги не дозволяється.
Суми бюджетних асигнувань Закладу в разі надання школою додаткових послуг не зменшується, а надходження з різних джерел включається в загальний бюджет (спецрахунок) і складають його єдиний фонд фінансових коштів.
5.5. Матеріально-технічна база Закладу включає адміністративні приміщення та спортивні бази (спортивні зали, футбольні поля, майданчики, споруди тощо), оздоровчо-спортивні табори, підсобні приміщення, обладнання, засоби зв’язку, оргтехніку, транспортні засоби, зокрема спеціалізовані для навчально-тренувальної та спортивної роботи, майданчики, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні.
5.6. Для проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи Закладу за відсутності власної спортивної бази можуть надаватися в користування безоплатно або на пільгових умовах спортивні об’єкти (спортивні споруди), культурні, оздоровчі та інші заклади за умови додержання санітарно-гігієнічних норм і не погіршення стану таких закладів. Порядок надання зазначених об’єктів (споруд) у користування визначається органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
5.7. Ведення діловодства та статистичної звітності в Закладі здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами.
- Діяльність Закладу у рамках міжнародного співробітництва
6.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної бази, власних фінансових коштів має право підтримувати міжнародні спортивні контакти із спортивними організаціями інших країн, брати участь у міжнародних заходах, проводити обмін спортивними делегаціями з метою вивчення міжнародного досвіду роботи.
6.2. Заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою, фізичною культурою і спортом, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн в установленому законодавством порядку.
За наявності відповідних умов Заклад може здійснювати прийом іноземних делегацій.
- Документація Закладу, порядок обліку та звітності
7.1. Перелік документів, які повинен мати Заклад, порядок обліку та звітності затверджуються Мінмолодьспортом України.
- Контроль за діяльністю Закладу
8.1. Спортивна школа безпосередньо підпорядкована і підзвітна Засновнику та Відділу.
8.2. Заклад здійснює облік результатів власної діяльності, веде статистичну звітність, несе відповідальність за її достовірність відповідно до чинного законодавства. Заклад повинен постійно надавати звіти Засновнику, Відділу.
8.3. Засновник за участю інших органів виконавчої влади, у сфері управління яких перебуває Заклад:
– бере участь у визначенні та реалізації державної політики у сфері позашкільної освіти;
– формує програми розвитку позашкільної освіти;
– розробляє Положення про Заклад, готує пропозиції щодо нормативів матеріально-технічного, фінансового забезпечення позашкільної освіти; розробляє нормативно-правові акти стосовно визначення соціальних гарантій педагогічним працівникам, спеціалістам Закладу;
– здійснює навчально-методичне керівництво, контроль та державне інспектування Закладу;
– у разі необхідності, має право одержувати від Закладу будь-яку поточну та довідкову інформацію стосовно усіх видів діяльності.
8.4. Контроль за діяльністю Закладу здійснює Засновник, Відділ, органи місцевого самоврядування, інші органи у межах своїх повноважень.
8.5. Державний контроль за діяльністю Закладу здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики у сфері позашкільної освіти та забезпечується Відділом та іншими органами місцевого самоврядування.
8.6. Органи місцевого самоврядування в межах їх компетенції:
– затверджує структуру та штати Закладу;
– затверджують обсяги фінансування закладу не нижче мінімальних нормативів, визначених в установленому порядку та забезпечують фінансування витрат на їх утримання;
– забезпечують збереження і зміцнення матеріально-технічної бази Закладу, розвиток мереж гуртків, секцій, ефективне використання закріплених за ним земельних ділянок;
– створюють належні умови для вибору вихованцями видів спортивної діяльності відповідно до їх інтересів та запитів батьків або осіб, які їх замінюють;
– можуть вводити додаткові педагогічні ставки, визначати контингент вихованців, учнів у Закладі;
– вживають заходів для залучення вихованців, учнів, які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації;
– забезпечують соціальний захист вихованців, учнів, педагогічних працівників, спеціалістів та інших працівників Закладу;
– організовують в установленому порядку підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників Закладу;
– координують діяльність тренерського колективу та вихованців Закладу;
– здійснюють контроль за діяльністю тренерського колективу Закладу, узагальнюють та поширюють досвід його роботи;
– сприяють створенню піклувальних та опікунських рад, благодійних фондів;
– здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”.
- Внесення змін та доповнень до Статуту Закладу
9.1. Зміни та доповнення до Статуту Закладу вносяться та затверджуються Засновником і підлягають реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством України.
9.2. Заклад здійснює свою діяльність після реєстрації Статуту.
- Реорганізація та ліквідація Закладу
10.1. Припинення діяльності Закладу здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства України. При реорганізації відбувається перехід всієї сукупності прав та обов’язків Закладу до його правонаступника.
10.2. Реорганізація Закладу здійснюється за рішенням Засновника відповідно до чинного законодавства.
10.3. Ліквідація Закладу здійснюється ліквідаційною комісією, призначеною органом, який прийняв рішення про ліквідацію, відповідно до чинного законодавства.
10.4. При реорганізації чи ліквідації Закладу звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства України.
10.5. При реорганізації чи ліквідації Закладу вихованцям, які навчалися в Закладі повинна бути забезпечена можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства.
10.6. Заклад є таким, що припинився, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення даної юридичної особи.
Секретар міської ради Юрій Дмитришин