№ 129-р від 14 червня 2017 року Про міські спеціалізовані служби цивільного захисту Самбірської міської ланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області
У к р а ї н а
Львівська область
м.Самбір
Розпорядження
від « 14 » червня 2017 року № 129-р
Про міські спеціалізовані служби
цивільного захисту Самбірської міської ланки
територіальної підсистеми Єдиної державної
системи цивільного захисту Львівської області
Керуючись п.20 ч.4 ст.42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, відповідно до Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року № 469 “Про затвердження Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту”, Положення про Самбірську міську ланку територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області, у зв’язку з реформуванням деяких установ, що входять до складу міських спеціалізованих служб цивільного захисту та кадровими змінами, з метою організації належного забезпечення заходів захисту населення і територій міста Самбора від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, проведення спеціальних робіт за функціональною спрямованістю:
1.Затвердити:
1.1.Положення про міські спеціалізовані служби цивільного захисту Самбірської міської ланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області, що додається.
1.2.Перелік міських спеціалізованих служб цивільного захисту Самбірської міської ланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області, що додається.
2.Керівникам міських спеціалізованих служб цивільного захисту у двомісячний термін привести положення підпорядкованих спеціалізованих служб Самбірської міської ланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області (далі – Самбірська міська ланка) у відповідність до цього Положення та надати мені на затвердження.
3.Керівникам підприємств, установ та організацій міста, незалежно від підпорядкування та форм власності, створити на підпорядкованих адміністративних територіях відповідні об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту та затвердити їх положення.
4.Вважати таким, що втратило чинність розпорядження міського голови від 23 вересня 2015 року №216.
5.Розпорядження набуває чинності з дня його офіційного опублікування.
6.Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника міського голови, голову міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Курлятович І.М.
Міський голова Юрій Гамар
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядженням міського голови
від 14 червня 2017 року № 129-р
ПОЛОЖЕННЯ
про міські спеціалізовані служби цивільного захисту
Самбірської міської ланки територіальної підсистеми
Єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області
1.Загальні положення.
- Положення про міські спеціалізовані служби цивільного захисту Самбірської міської ланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області (далі – міські спеціалізовані служби ЄДС ЦЗ) визначає порядок утворення та склад, завдання і функції, права і обов’язки, організацію і діяльність міських спеціалізованих служб цивільного захисту, погоджується з керівниками органів управління, на базі яких вони створюються, та затверджується міським головою.
У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
1) розвідка — комплекс заходів, що організовуються і проводяться в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації для визначення загального характеру і орієнтовного обсягу руйнувань в осередку ураження, зони надзвичайної ситуації та умов проведення рятувальних робіт;
2) спеціальна розвідка — комплекс заходів, що організовуються і проводяться в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації з метою одержання в повному обсязі відомостей про пожежну, інженерну, радіаційну, хімічну, бактеріологічну обстановку тощо.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України та інших законодавчих актах.
1.2.Міські спеціалізовані служби енергетики; захисту сільськогосподарських тварин і рослин; інженерно-технічна; комунально-технічна; матеріального забезпечення; медична; зв’язку і оповіщення; торгівлі та харчування; транспортного забезпечення; охорони громадського порядку, протипожежна входять до складу сил цивільного захисту та складаються з об’єктових спеціалізованих служб відповідно до функціональної спрямованості.
1.3. Міські спеціалізовані служби утворюються виконавчим комітетом Самбірської міської ради шляхом об’єднання об’єктових спеціалізованих служб для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення на території міста.
1.4.Об’єктові спеціалізовані служби утворюються для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення на суб’єктах господарювання.
Об’єктові спеціалізовані служби утворюються керівником суб’єкта господарювання на суб’єкті з чисельністю працівників більше 50 осіб шляхом формування ланок, команд, груп.
1.5. Міські спеціалізовані служби провадять свою діяльність відповідно до положення про службу, що затверджується міським головою.
Положення про міські спеціалізовані служби погоджуються з відділом з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення виконавчого комітету Самбірської міської ради.
1.6.Міські спеціалізовані служби виконують свої завдання у взаємодії зі структурними підрозділами виконавчого комітету Самбірської міської ради, органами управління і силами інших служб.
1.7. В місті Самборі створюються наступні спеціалізовані служби:
енергетики;
захисту сільськогосподарських тварин і рослин;
інженерно-технічна;
комунально-технічна;
матеріального забезпечення;
медична;
зв’язку і оповіщення;
торгівлі та харчування;
транспортного забезпечення;
охорони громадського порядку;
протипожежна.
- Завдання міських спеціалізованих служб.
2.1. Основними завданнями міських спеціалізованих служб є:
2.1.1.Участь у розробленні планів реагування на надзвичайні ситуації, планів цивільного захисту на особливий період;
2.1.2.Здійснення заходів з переведення спеціалізованих служб до функціонування в умовах надзвичайної ситуації та особливого періоду;
2.1.3.Підготовка та здійснення контролю за готовністю органів управління, ланок, груп, команд або об’єктових підрозділів до дій за призначенням, їх забезпечення;
2.1.4.Організація та проведення навчання за програмою спеціальної підготовки фахівців певної спеціальності, які входять до складу спеціалізованої служби;
2.1.5.Підтримання у готовності техніки і майна спеціального призначення для виконання завдань з цивільного захисту в мирний час та особливий період;
2.1.6.Підготовка пропозицій щодо проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та управління підрозділами спеціалізованих служб, що залучаються до таких робіт і заходів;
2.1.7.Організація та взаємодія з органами управління та силами цивільного захисту функціональних і територіальних підсистем, їх ланок, які залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
2.1.8.Створення та поповнення матеріальних та інших ресурсів спеціалізованих служб.
2.2. Завдання міських спеціалізованих служб відповідно до спеціалізації:
2.2.1. Служба енергетики:
організовує і проводить аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених об’єктах мережі електропостачання та газопостачання;
забезпечує енергопостачання сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, у тому числі з використанням автономних джерел енергопостачання (у разі їх наявності);
забезпечує енергопостачання та газопостачання суб’єктів господарювання, що забезпечують життєдіяльність населення;
визначає шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання паливно-енергетичного комплексу внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення їх функціонування;
координує заходи, які здійснюються суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, щодо дотримання встановленого режиму світломаскування в особливий період.
2.2.2. Служба із захисту сільськогосподарських тварин і рослин:
проводить моніторинг стану забруднення радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами, біологічними засобами сільськогосподарських угідь, продукції рослинництва, поверхневих вод, призначених для сільськогосподарських потреб;
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
проводить роботи з ліквідації епізоотій та епіфітотій, здійснюють епізоотичний, фітосанітарний і токсикологічний контроль під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
здійснює відповідно до компетенції контроль за безпечністю харчових продуктів і кормів під час виникнення надзвичайних ситуацій, беруть участь у здійсненні заходів щодо забезпечення безпечності харчових продуктів та сировини для їх виготовлення рослинного та тваринного походження;
бере участь у здійсненні заходів щодо спеціальної обробки територій, приміщень, сільськогосподарських тварин і рослин, продукції тваринництва та рослинництва;
бере участь у підготовці сільськогосподарської та спеціальної техніки для роботи на зараженій місцевості, спеціальної обробки тварин і рослин, що заражені (уражені), знезаражені території, приміщень, де зберігається продукція тваринництва та рослинництва;
здійснює агрохімічне обстеження, ветеринарну діагностику, лікування тварин, що заражені (уражені), знезаражують посіви, пасовища і продукцію тваринництва та рослинництва;
здійснює ветеринарно-санітарні та фітосанітарні заходи;
бере участь у здійсненні заходів щодо захисту джерел і систем водопостачання для тварин від впливу небезпечних факторів ураження;
організовує заходи із знищення зерна, продовольства, харчової сировини, фуражу та інших матеріальних засобів, що не підлягають знезараженню;
забезпечує створення резерву спеціального майна і засобів для захисту свійських тварин та сільськогосподарських рослин у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
здійснює контроль за безпечністю сільськогосподарському виробництва на забруднених територіях;
бере участь у зборі, утилізації або знищенні загиблих тварин і відходів тваринного походження.
2.2.3. Інженерно-технічна служба:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації, шляхів руху сил ЦЗ та маршрутів евакуації;
організовує будівництво протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення;
організовує обстеження будівель, споруд, інженерних мереж і транспортних комунікацій, здійснює заходи щодо їх безпечної експлуатації;
здійснює інженерне забезпечення сил цивільного захисту в місцях їх розташування під час висування до зон надзвичайних ситуацій, зон можливого ураження та на визначені об’єкти для виконання робіт;
здійснює методичне забезпечення робіт і заходів під час будівництва та інженерного захисту об’єктів і територій;
визначає шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
веде облік інженерної техніки, що може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, залучає її до проведення таких робіт;
організовує ремонт техніки, механізмів, приладів та інших технічних засобів, що вийшли з ладу під час здійснення заходів з цивільного захисту;
здійснює евакуацію пошкодженої та несправної техніки до збірних пунктів пошкоджених машин та ремонтних підприємств;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для технічного забезпечення проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.
2.2.4. Комунально-технічна служба:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
визначає шкоду, заподіяну об’єктам комунальної сфери і нерухомому майну громадян внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
здійснює розчищення шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
організовує та здійснює організаційно-технічні заходи щодо підвищення стійкості комунально-енергетичних мереж, проводить невідкладні аварійно-відновлювальні роботи на них та їх спорудах;
здійснює посипання спеціальними сумішами вулиць і доріг населених пунктів, а також очищення зливової каналізації та дренажних систем населених пунктів, зливостоків, систем поверхневого водовідведення та зливо приймальних колодязів;
організовує підвезення (подачу) питної та технічної води у зони, де здійснюються заходи щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
веде облік спеціальної техніки, що може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт на об’єктах комунальної сфери, залучає її до проведення таких робіт.
2.2.5. Служба матеріального забезпечення:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
здійснює організаційні заходи щодо створення резерву матеріально-технічних засобів, пально-мастильних матеріалів, необхідних для реагування на надзвичайні ситуації у мирний час та особливий період, на базі суб’єктів господарювання, які утворили такі служби;
організовує забезпечення органів управління і сил цивільного захисту запасами сировинних, матеріально-технічних і продовольчих ресурсів для проведення першочергових робіт під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та здійснення інших заходів, передбачених законодавством;
визначає потребу у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також життєзабезпечення постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
2.2.6. Медична служба:
організовує медичне забезпечення, надає медичну допомогу постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій та особовому складу підрозділів цивільного захисту;
організовує взаємодію сил і засобів відомчих медичних служб, які залучені для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
надає екстрену медичну допомогу пораненим та постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій, здійснює медичне сортування поранених;
організовує евакуацію постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій до закладів охорони здоров’я з урахуванням медичних показань;
організовує роботу закладів охорони здоров’я під час прийому великої кількості поранених та постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
здійснює забезпечення сил та підрозділів медичної служби лікарськими засобами, виробами медичного призначення, профілактичними засобами, препаратами крові тощо;
ізолює інфекційних хворих і контамінованих осіб, проводить їх санітарну обробку і деконтамінацію та надає екстрену медичну допомогу; організовує та здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд та контроль і протиепідемічні заходи під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
організовує та здійснює медичні профілактичні заходи серед населення та особового складу підрозділів цивільного захисту;
створює резерв лікарських засобів та виробів медичного призначення для забезпечення заходів під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
збирає та аналізує статистичні дані щодо заходів з медичного забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
проводить постійну роботу з підвищення кваліфікації медичного персоналу системи екстреної медичної допомоги, організовує навчання та тренування підрозділів системи екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;
навчає немедичних працівників методам та навичкам надання домедичної допомоги у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
збирає, аналізує, узагальнює дані про медичну і санітарно-епідемічну обстановку, прогнозує її розвиток у районах виникнення надзвичайних ситуацій, осередках ураження (захворювання) та на прилеглих територіях, а також у місцях тимчасового розміщення евакуйованого населення.
2.2.7. Служба зв’язку і оповіщення:
організовує взаємодію з центрами управління операторів телекомунікацій;
організовує та здійснює заходи щодо забезпечення стійкого функціонування технічних засобів автоматизованих систем централізованого оповіщення відповідного рівня;
здійснює оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій органів виконавчої влади, виконавчих органів рад, суб’єктів господарювання, що розташовані в прогнозованій зоні ураження або братимуть участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також населення, яке проживає в прогнозованій зоні ураження, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;
забезпечує функціонування у населених пунктах і місцях масового перебування людей сигнально-гучномовних пристроїв та електронних інформаційних табло для висвітлення інформації з питань цивільного захисту;
визначає шкоду, заподіяну технічним засобам оповіщення внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених технічних засобів оповіщення;
організовує і проводить аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених технічних засобах оповіщення;
забезпечує зв’язком сили цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
забезпечує надійним зв’язком виконавчий комітет Самбірської міської ради, органи управління і сили цивільного захисту в умовах надзвичайних ситуацій.
2.2.8. Служба торгівлі і харчування:
розробляє та здійснює заходи щодо захисту продовольства і промислових товарів першої необхідності під час виникнення надзвичайних ситуацій;
організовує закладення продовольства до захисних споруд цивільного захисту та на пункти управління;
забезпечує продовольством і промисловими товарами першої необхідності особовий склад сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечує речовим майном пункти санітарної обробки людей;
забезпечує створення запасів продуктів харчування та непродовольчих товарів, необхідних для життєзабезпечення постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт і життєзабезпечення постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
2.2.9. Служба транспортного забезпечення:
забезпечує здійснення заходів у разі загрози виникнення і виникнення надзвичайних ситуацій на транспорті;
веде облік техніки і майна, що може залучатися для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт за напрямами діяльності служби, та подає відповідні відомості керівництву галузевої спеціалізованої служби;
здійснює перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним та повітряним транспортом у зонах (із зон) виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечує перевезення згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації та планами цивільного захисту на особливий період, перевезення під час проведення заходів з евакуації населення, підвезення (вивезення) робочих змін, вивезення матеріальних цінностей відповідно до рішень штабу з ліквідації надзвичайної ситуації;
бере участь у визначенні шкоди, заподіяної здоров’ю людей та національній економіці у разі виникнення надзвичайних ситуацій, потреби у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення функціонування транспортних засобів і комунікацій;
організовує забезпечення транспортних засобів, що залучаються до виконання завдань з цивільного захисту, пально-мастильними матеріалами;
забезпечує відповідно до компетенції здійснення заходів з підготовки єдиної транспортної системи України до сталого функціонування в особливий період;
розробляє та здійснює заходи щодо забезпечення функціонування дорожнього господарства в умовах стихійного лиха, у разі виникнення аварії, катастрофи, іншої надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру, під час ліквідації їх наслідків.
2.2.10. Служба охорони громадського порядку:
бере участь відповідно до компетенції у забезпеченні громадського порядку, безпеки дорожнього руху в зонах виникнення надзвичайних ситуацій та охороні майна, що залишилося без нагляду в таких зонах;
повідомляє відповідним державним органам і громадським об’єднанням про небезпечні події та надзвичайні ситуації;
надає допомогу виконавчому комітету Самбірської міської ради у відселенні людей з місць, небезпечних для проживання, проведенні евакуації населення;
бере участь у здійсненні карантинних заходів під час епідемій та епізоотій;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для здійснення заходів з охорони громадського порядку.
2.2.11. Протипожежна служба:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
проводить першочергові (невідкладні) роботи в осередках пожеж, їх гасіння, а також під час виникнення аварій, катастроф, стихійного лиха;
забезпечує органи управління і сили протипожежної служби необхідними матеріально-технічними засобами для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків у разі виникнення таких ситуацій;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
координує дії з планування та здійснення організаційних та інженерно-технічних заходів щодо підвищення рівня протипожежного захисту об’єктів і територій.
- Органи управління та сили.
3.1. Організаційну структуру міських спеціалізованих служб, кількість їх підрозділів визначають керівники органів, які утворили такі служби, з урахуванням техногенно-екологічної та природної обстановки, виробничих умов, функціонального призначення, обсягів виконання завдань із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, захисту населення і території у мирний час та особливий період, наявності та стану матеріально-технічної бази.
3.2. Організаційна структура міських спеціалізованих служб розробляється начальником служби, погоджується з керівниками відповідних органів управління та сил, організаційно об’єднаних у службу, та затверджується міським головою – керівником Самбірської міської ланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ Львівської області.
3.3. У складі міських спеціалізованих служб передбачаються посади начальника служби, заступника начальника служби – начальника штабу, заступника начальника служби, посади інших фахівців за напрямками їх діяльності.
3.4. Розподіл обов’язків між керівниками та іншими фахівцями служби здійснюється шляхом розробки функціональних обов’язків для кожної посадової особи.
3.5. Начальником міської спеціалізованої служби призначається керівник структурного підрозділу виконавчого комітету Самбірської міської ради або органу управління, на базі якого служба створюється.
3.6. Загальне керівництво міськими спеціалізованими службами здійснює міський голова – керівник Самбірської міської ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ Львівської області, безпосереднє – начальник спеціалізованої служби.
3.7. Начальник служби здійснює керівництво службою безпосередньо та через штаб служби.
3.8. Штаб міської спеціалізованої служби є основним органом управління начальника служби та утворюється з числа посадових осіб і відповідальних працівників відповідних органів управління та сил, організаційно об’єднаних у службу, без звільнення їх від виконання своїх функціональних обов’язків за штатною посадою.
3.9. Начальник штабу міської спеціалізованої служби призначається начальником служби із числа своїх заступників.
3.10. Начальник міської спеціалізованої служби утворює штаб. Організаційну структуру та чисельність працівників штабу служби затверджує начальник служби за поданням начальника штабу служби.
3.11. Міські спеціалізовані служби мають право:
- одержувати безкоштовно від органів управління, підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності і підпорядкування, інформацію, яка необхідна для виконання покладених на службу завдань;
- одержувати від служб нижчого рівня інформацію про хід підготовки до виконання завдань та надавати їм необхідну допомогу;
- надавати пропозиції щодо забезпечення заходів, пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій, залученням органів управління та сил служби.
3.12. Начальники міських спеціалізованих служб у межах своєї компетенції та повноважень мають право:
- приймати рішення, видавати накази, розпорядження та вказівки з питань виконання завдань і функціонування служби;
- впроваджувати в установленому порядку План реагування органів управління та сил служби на надзвичайні ситуації;
- здійснювати контроль за діяльністю органів управління, сил і формувань служби;
- проводити тренування з підготовки служби до дій за призначенням;
- здійснювати інші повноваження.
3.13. Основними силами міських спеціалізованих служб є:
- органи управління та сили, організаційно об’єднані у службу;
- формування служби (спеціалізовані – в умовах мирного часу).
3.14. Основними засобами міських спеціалізованих служб є:
- спеціальне обладнання та інша техніка, що використовуються службою;
- табельна техніка та майно, відповідно до номенклатури центрального органу виконавчої влади, уповноваженого у справах цивільного захисту (індивідуальні засоби захисту, радіометрична та дозиметрична апаратура, засоби та прилади хімічної розвідки, засоби зв’язку та оповіщення, інженерне, медичне та інше майно тощо).
3.15. Функціонування та залучення міських спеціалізованих служб для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення здійснюється згідно з Кодексом цивільного захисту України у режимах повсякденного функціонування, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації та надзвичайного стану відповідно до основних завдань і заходів єдиної державної системи цивільного захисту у таких режимах. В особливий період міські спеціалізовані служби функціонують відповідно до зазначеного Кодексу та з урахуванням особливостей, що визначаються законами України “Про правовий режим воєнного стану”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а також іншими нормативно-правовими актами.
3.16. Облік працівників міських спеціалізованих служб, техніки та майна, якими такі служби укомплектовані, ведеться завчасно відповідним органом управляння спеціалізованої служби.
3.17.Застосування формувань міських спеціалізованих служб за призначенням і залучення до виконання завдань служби додаткових сил і засобів інших підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування (що не входять до складу служби), здійснюється за рішенням міського голови – керівника Самбірської міської ланки ЄДС ЦЗ.
- Планування та організація діяльності.
4.1. Основою управління міськими спеціалізованими службами є План реагування органів управління та сил служб на надзвичайні ситуації, рішення начальника служби, керівника Самбірської міської ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ Львівської області, а також розпорядчі акти органу управління вищого рівня, уповноваженого у справах цивільного захисту.
4.2. Управління силами та засобами міських спеціалізованих служб забезпечується:
- своєчасним здійсненням заходів, які сприяють підвищенню стійкості роботи підприємств, установ та організацій, організаційно об’єднаних у служби, в умовах мирного часу та особливого періоду;
- приведенням у визначені терміни сил і засобів служб в готовність до дій за призначенням;
- своєчасним доведенням до служб нижчого рівня завдань щодо їх застосування в умовах оперативної обстановки, керівництво та контроль за виконанням поставлених завдань, надання всебічної допомоги;
- чіткою взаємодією відповідних органів управління та сил, організаційно об’єднаних у служби, під час спільного виконання завдань;
- своєчасним маневруванням силами та засобами служб;
- завчасним створенням пунктів управління і підготовкою дублерів;
- обміном представниками зі взаємодіючими службами, іншими органами управління;
- чіткою організацією збору інформації про оперативну обстановку, своєчасним її опрацюванням і обміном даними;
- правильною оцінкою обстановки та передбаченням можливостей її змін, обґрунтованістю прийнятих рішень;
- комплексним використанням основних і дублюючих засобів управління та зв’язку;
- застосуванням формалізованих документів і кодованого зв’язку.
4.3. Готовність до дій за призначенням ґрунтується на:
- організації ведення обліку споруд, майна та інших засобів, що є в розпорядженні служби;
- розробці функціональних обов’язків посадовим особам штабу служб;
- веденні обліку та доповідях начальнику служби пропозицій з підбору і розстановки керівних кадрів служби;
- своєчасному поданні встановленої звітності органам управління вищого рівня.
4.4. Для забезпечення планомірної діяльності та підтримання служб у постійній готовності до виконання завдань за призначенням у службах розробляються:
- положення про службу;
- План реагування на надзвичайні ситуації органів управління та сил служби;
- інші документи, необхідні для забезпечення діяльності служби.
4.5. План реагування на надзвичайні ситуації органів управління та сил служб погоджується відділом з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення виконавчого комітету Самбірської міської ради, затверджується начальником служби.
4.6. План коригується один раз на рік з відміткою у листі коригування та вводиться в дію рішенням начальника служби при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій.
4.7. Органи управління та сили, організаційно об’єднані у служби, перебувають у готовності до виконання завдань, передбачених Планом реагування та виконують завдання за призначенням у разі введення його в дію.
- Підготовка кадрів і навчання.
5.1. Підготовка міських спеціалізованих служб проводиться згідно з Порядком підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 443, Порядком здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 444, Порядком проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2013 р. № 819.
Підготовка служб організовується та здійснюється на основі Плану основних заходів підготовки цивільного захисту на рік, розпорядчих та організаційно-методичних актів ДСНС України та керівника Самбірської міської ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ Львівської області.
5.2. Підготовка керівного складу служб здійснюється на курсах Навчально – методичного Центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Львівської області, у навчальних закладах та курсах з підвищення кваліфікації, за планами голови облдержадміністрації – керівника територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ Львівської області та керівника Самбірської міської ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ.
5.3. Навчання особового складу формувань служб здійснюється на основі організаційно-методичних вказівок керівника Самбірської міської ланки ЄДС ЦЗ – міського голови та за програмою підготовки формувань, затвердженою розпорядженням міського голови – керівника Самбірської міської ланки ЄДС ЦЗ.
5.4. Основними формами підготовки служб є командно-штабні навчання.
- Матеріально – технічне забезпечення.
6.1. Комплектування формувань служб особовим складом, забезпечення технікою, табельним майном, приладами, матеріальними ресурсами та засобами індивідуального захисту здійснюється установами і організаціями, на базі яких ці формування створено.
6.2. Забезпечення служб автомобілями і спеціальним транспортом здійснюється за рахунок власного транспорту підприємств, установ і організацій, а також за рахунок транспорту підприємств, наданого у тимчасове підпорядкування за розпорядженням міського голови – керівника Самбірської міської ланки ЄДС ЦЗ Львівської області.
6.3. Матеріально-технічне забезпечення служб при проведенні рятувальних та інших невідкладних робіт в умовах мирного часу та особливого періоду здійснюється в обсягах і у терміни, передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації органів управління та сил служби.
- Фінансове забезпечення.
7.1. Фінансування заходів служб здійснюється за рахунок коштів на загальновиробничі, адміністративно-управлінські та експлуатаційні витрати, та за рахунок витрат з обігу госпрозрахункових підприємств, установ і організацій, організаційно об’єднаних у службу.
7.2. Витрати, пов’язані з утриманням формувань служб, які залучаються до ліквідації негативних наслідків надзвичайних ситуацій у разі їх загрози або виникнення в умовах мирного часу (виплата середньої заробітної плати, безоплатне харчування, транспортне забезпечення, тощо), несуть: підприємства, установи та організації, які виділяють формування; підприємства, установи та організації, в інтересах яких ведуться роботи та виконавчий комітет Самбірської міської ради, за рахунок резервних фондів відповідних бюджетів.
7.3. Під час ліквідації надзвичайних ситуацій об’єктового, місцевого та регіонального рівнів залучаються кошти підприємств, установ та організацій, на території яких вони виникли, та додатково регіональні, місцеві спеціальні фінансові та матеріальні резерви.
- Організація управління та зв’язку.
8.1. Для керівництва службами в умовах мирного часу та особливого періоду використовуються складові системи управління міста Самбора.
8.2. Управління силами служб здійснюється з основного (міського), запасного та мобільного пункту управління з використанням телефонно-телеграфних, мобільних засобів зв’язку та радіостанцій, а також за допомогою нарочних.
8.3. При виході з ладу основного і запасного пунктів управління, керівництво силами та засобами служби здійснюється штабом – дублером з МЗПУ. Дублером призначається штаб служби міста.
8.4. Зв’язок організовується згідно з схемою організації оповіщення служби, яка розробляється службою та являється складовою частиною Плану реагування дій органів управління та сил служби.
- Перевірка діяльності та функціонування.
9.1. Перевірка готовності служб до вирішення завдань за призначенням здійснюються начальником цивільного захисту України, його заступниками особисто; головою облдержадміністрації – керівником територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ Львівської області, міським головою – керівником Самбірської міської ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ Львівської області або іншими особами за їх дорученням.
9.2. Конкретні строки, порядок проведення та організація забезпечення перевірки визначає безпосередньо посадова особа, за планом якої ці заходи проводяться.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядженням міського голови
від 14 червня 2017 року № 129-р
ПЕРЕЛІК
міських спеціалізованих служб цивільного захисту Самбірської міської ланки територіальної
підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області, що утворюються органами управління і суб’єктами господарювання
№ з.п. | Найменування спеціалізованої служби цивільного захисту |
Органи управління і суб’єкти господарювання, що входять
до спеціалізованих служб цивільного захисту |
Начальник спеціалізованої служби цивільного захисту | Заступники начальника спеціалізованої служби цивільного захисту |
|
1. | Спеціалізована служба із захисту сільськогосподарських тварин і рослин | Управління Держпродспоживслужби в
місті Самборі Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області |
Начальник управління Держпродспоживслужби в місті Самборі
Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області |
Завідувач Самбірського міськрайонного відділу ДУ “Львівський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України”;
Головний спеціаліст Державної фітосанітарної інспекції Самбірського району Львівської області |
|
Самбірський міськрайонний відділ ДУ “Львівський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України” | |||||
Державна фітосанітарна інспекція Самбірського району Львівської області | |||||
2. | Спеціалізована служба енергетики | Самбірський район електричних мереж Публічного акціонерного товариства “Львівобленерго” | Начальник управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконкому Самбірської міської ради | Начальник Самбірського району електричних мереж ПАТ “Львівобленерго”;
Начальник Самбірського відділення ПАТ “Львівгаз” |
|
Самбірське відділення Публічного акціонерного товариства “Львівгаз” | |||||
3. | Комунально-технічна спеціалізована служба | Управління капітального будівництва
та житлово-комунального господарства виконкому Самбірської міської ради |
Начальник управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Самбірської міської ради | Директор Самбірського комунального підприємства “Об’єднанне”;
Начальник комунального підприємства Самбірської міської ради “Житлово- експлуатаційний комбінат” |
|
Суб’єкти господарювання житлово-комунального господарства: КП СМР “ЖЕК”, Самбірське ВУВКГ, Самбірське КП “Об’єднанне”, ОВПЖ № 1, ПТМ “Самбіртеплокомуненерго” | |||||
Керівники суб’єктів господарювання житлово-комунального господарства | |||||
4. | Інженерно-технічна спеціалізована служба | Управління капітального будівництва
та житлово-комунального господарства виконавчого комітету міської ради |
Начальник управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Самбірської міської ради | Начальник відділу архітектури і містобудування – головний архітектор виконавчого комітету міської ради | |
Відділ архітектури і містобудування виконавчого комітету міської ради | Посадові особи керівного складу суб’єктів господарювання дорожньо-будівельного та дорожньо-експлуатаційного спрямування і які провадять будівельну діяльність | ||||
Суб’єкти господарювання дорожньо-будівельного та дорожньо-експлуатаційного спрямування і які провадять будівельну діяльність | |||||
5. | Спеціалізована служба торгівлі та харчування | Управління економіки виконавчого комітету Самбірської міської ради | Начальник управління економіки виконавчого комітету Самбірської міської ради | Заступник начальника управління, начальник відділу економічного розвитку та торгівлі виконавчого комітету Самбірської міської ради | |
Суб’єкти господарювання у сфері торгівлі і харчування | Посадові особи керівного складу суб’єктів господарювання у сфері торгівлі і харчування | ||||
6. | Спеціалізована служба матеріального забезпечення | Управління економіки виконавчого комітету Самбірської міської ради | Начальник управління економіки виконавчого комітету Самбірської міської ради | Заступник начальника управління, начальник відділу економічного розвитку та торгівлі виконавчого комітету Самбірської міської ради | |
Суб’єкти господарювання, що здійснюють виробництво та постачання будівельних матеріалів, робочого інвентарю і спеціального одягу, засобів радіаційного та хімічного захисту, засобів і послуг зв’язку, медико-санітарного майна, дегазаційних, пально-мастильних та інших матеріалів, питної води, продовольства та речового майна |
|
Посадові особи керівного складу суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво та постачання будівельних матеріалів, робочого інвентарю і спеціального одягу, засобів радіаційного та хімічного захисту, засобів і послуг зв’язку, медико-санітарного майна, дегазаційних, пально-мастильних та інших матеріалів, питної води, продовольства та речового майна | |||
7. | Медична спеціалізована служба | Комунальний заклад «Самбірська центральна районна лікарня»
|
Головний лікар комунального закладу «Самбірська центральна районна лікарня» | Начальник Самбірської підстанції екстреної медичної допомоги комунального закладу Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф | |
Самбірська підстанція екстреної медичної допомоги комунального закладу Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф | Посадові особи керівного складу лікувальних та лікувально-профілактичних закладів і установ, суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво та постачання фармацевтичних і лікувальних засобів | ||||
Лікувальні та лікувально-профілактичні заклади і установи міста | |||||
Суб’єкти господарювання, що здійснюють виробництво та постачання фармацевтичних і лікувальних засобів | |||||
8. | Спеціалізована служба транспортного забезпечення | Управління економіки виконавчого комітету Самбірської міської ради | Начальник управління економіки виконавчого комітету Самбірської міської ради | Заступник начальника управління, начальник відділу підприємництва та інвестиційної діяльності виконавчого комітету Самбірської міської ради;
директор ТзОВ “Самбірське АТП -14608”; керівники відокремлених підрозділів станції Самбір ПАТ “Укрзалізниця” РФ “Львівська залізниця” ВСП “Львівська дирекція залізничних перевезень” |
|
Філії, відділення та інші відокремлені підрозділи державних суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сфері автомобільних та залізничних перевезень | |||||
Суб’єкти господарювання, що провадять діяльність у сфері автомобільних та залізничних перевезень | |||||
9. | Спеціалізована служба зв’язку і оповіщення | Станційно-лінійна дільниця №4 міста Самбора районного центру телекомунікації №135 міста Дрогобич, Львівській філії Публічного акціонерного товариства “Укртелеком” | Начальник відділу з питань інформаційної політики та зв’язків з громадськістю виконавчого комітету Самбірської міської ради | Начальник станційно-лінійної дільниці №4 міста Самбора районного центру телекомунікації №135 міста Дрогобич, Львівській філії Публічного акціонерного товариства “Укртелеком” | |
Відділ з питань з питань інформаційної політики та зв’язків з громадськістю виконкому Самбірської міської ради;
Відділ з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення виконавчого комітету Самбірської міської ради |
Головний спеціаліст відділу з питань з питань інформаційної політики та зв’язків з громадськістю виконкому;
Старший інспектор відділу з питань надзвичайних ситуацій, оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення виконкому |
||||
Самбірський районний відділ
Головного управління ДСНС України у Львівській області |
Головний спеціаліст Самбірського районного відділу Головного управління ДСНС у Львівській області | ||||
Самбірський відділ поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області | Заступник начальника Самбірського відділу поліції Головного управління національної поліції у Львівській області | ||||
ТзОВ “Самтел”, редакція Самбірського радіомовлення “Поступ” | Головний редактор редакції радіомовлення “Поступ”;
Редактор газети “Новини Самбора” |
||||
Центр поштового зв’язку №2 Львівської дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку УДППЗ “Укрпошта” | |||||
10. | Спеціалізована служба охорони громадського порядку | Самбірський відділ поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області | Начальник Самбірського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області | Заступник начальника Самбірського відділу поліції Головного управління національної поліції у Львівській області | |
Самбірське МРВ УДСО при Головному управління НП у Львівській області | Начальник Самбірської Державної служби охорони при ГУ НП у Львівській області | ||||
Охоронні підрозділи, служби, суб’єкти господарювання | Посадові особи керівного складу охоронних підрозділів, служб, суб’єктів господарювання | ||||
11. | Протипожежна спеціалізована служба | Самбірський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області | Начальник Самбірського районного відділу
Головного управління ДСНС України у Львівській області |
Начальник 12 ДПРЧ;
Керівники підрозділів відомчої, місцевої та добровільної пожежної охорони, що проводять свою діяльність на території міста Самбора Львівської області |
|
Підрозділи відомчої, місцевої та добровільної пожежної охорони, що проводять свою діяльність на території міста Самбора |
_________________________________________________________________________